Softvérový gigant Microsoft a vyhľadávač Yahoo sa nakoniec predsa len dohodnú. Microsoft kúpi divíziu reklamy a vyhľadávania. Yahoo z obchodu získa vlastnou vinou oveľa menej ako by dostal ešte minulý rok.
"Microsoft kupuje Yahoo, Yahoo odmieta", "Yahoo chce byť kúpené, Microsoft odmieta". Titulky novín o možnom spojení dvoch gigantov - jedného softvérového a druhého webového - minulý rok zapĺňali stránky všetkých novín sveta až dovtedy, kým ho celkom neunudili.
Dlhé naťahovačky medzi akcionármi, mesiace vyjednávania a rôznych špekulácii sa však zrejme budúci týždeň definitívne skončia. Víťaz: Microsoft, Yahoo, ktorému bolo ešte minulý rok vo februári málo 45 miliárd dolárov nakoniec pristane na ponuku, ktorá z nej tvorí sotva sedem percent.
"Ak všetko pôjde ako má, kontrakt by mal byť oznámený budúci týždeň," cituje All Things Digital zdroje z oboch táborov. Rokovania o odkúpení dvoch najsilnejších divízii vyhľadávača Yahoo spoločnosťou Microsoft priniesli nezávisle na sebe aj viaceré vplyvné zdroje z prostredia Wall Street.
Koľko Yahoo stratil?
Pôvodná ponuka, ktorú vo februári minulého roka Microsoft núkal za Yahoo sa podstatne scvrkla. Kým na začiatku Microsoft núkal za firmu takmer 45 miliárd dolárov a neskôr v novembri aj v súvislosti s prepadom akcií Yahoo cena klesla na 20 miliárd, teraz sa hovorí už iba o cene troch miliárd dolárov.
V hre už ale nie je celá firma, ale len jej dve kľúčové časti - divízia vyhľadávania a reklamy. Microsoft sa tiež bude podľa predbežných dohôd ešte niekoľko rokov s Yahoo deliť o zisky z predaja inzercie. Aj tak však ide o podstatný prepad, zhodujú sa analytici.
Čo Microsoft získa
Vyhľadávač Yahoo, nie veľmi populárny v Európe, patrí v USA stále medzi veľmi využívané. Vyhľadávač Bing, ktorý Microsoft spustil pred niekoľkými týždňami mu zďaleka nemôže priniesť také zisky z reklamy, ako Yahoo.
Ku niekoľko percentnému Bingu tak teraz získa stránku, ktorá kontroluje dvadsať percent trhu v Spojených štátoch. Mohol by tak ovládnuť tridsať percent amerického trhu.