NHL 10 sa bude sústrediť na zapojenie fyzických predpokladov hráčov, takže kontakt s obrom bude mať pre fyzicky menej zdatnejšieho hokejistu horšie následky. Stratí pevné postavenie na ľade a hrozí mu odobratie puku. Zaujímavejším sa stane forčekovanie. Výrazne sa tak zlepší práca i pri mantineloch, kde sa presadia práve väčší hráči. Medzi veľké novinky patrí reálnejšie spracovanie bitiek. Hokejoví fanúšikovia síce nemusia s týmto krokom súhlasiť, pretože hrať by sa malo predovšetkým s pukom, ale bitky by mohli byť príjemným rozptýlením. Tentoraz budeme hráčov ovládať priamo z vlastného pohľadu, pribudnú špeciálne chvaty a podobne.
Zároveň sa počíta s tímovým nasadením: ak sa hráč pokúsi napadnúť hviezdu tímu, jeho spoluhráči ho budú aktívnejšie brániť, prípadne jeho ochranca si odvážlivca podá v pästnom súboji. Či to hre pomôže, ešte nebudeme hodnotiť, zaujímavejšie pre nás vyzerá zvýhodnenie fyzických atribútov jednotlivých hráčov pri kontaktoch. V novom ročníku sa objaví celkovo 200 noviniek, za spomenutie stojí reálnejší faktor únavy, takže časté vylučovanie odoberie tímu potrebné sily na dobrý výsledok.
Pribudnú i drobnosti, ktoré však výrazne zvýšia hrateľnosť a autentickosť hrania. Hráči si môžu úmyselne pustiť puk, skórovať na kolenách, sklepnúť si puk zo vzduchu alebo zdvihnúť nohu pre naznačenie strely na bránu. Nový a presnejší systém prihrávok s rozsahom 360° poskytne precíznejšiu kontrolu nad rýchlosťou a smerom pasov. Konečne dostaneme možnosť nahrávok o mantinel a prirodznejšie budú nahrávky smerom do priestoru ku korčuľujúcim hráčom. NHL 10 sa objaví výhradne pre Xbox 360 a Playstation 3, s PC a PS2 verziou sa nepočíta pre slabšie predaje z predošlých ročníkov.
Zdroj:PR