Podobne ako v známej básni a teraz aj v hre, v ktorej sa hráči vydajú na úžasnú cestu deviatimi kruhmi pekla, je hlavnou postavou animovaného filmu Dante’s Inferno sám Dante, putujúci predpeklom, libidom, obžerstvom, chamtivosťou, zlobou, kacírstvom, násilím, podvodom a zradou za svojou milovanou Beatrice. Oba projekty vznikajú na motívy prvej časti klasickej básne Danteho Alighieriho „Božská komédia“, známej tiež ako „Dantovo peklo“. Pre jasnejšie odlíšenie každého z deviatich kruhov prikročili EA a Film Roman (koproducenti projektu Dante’s Inferno) k veľmi inovatívnemu kroku.
Stvárnenie jednotlivých príbehov zveria rôznym štúdiám, ktorých úlohou bude vytvoriť vlastný originálny pohľad na príslušnú časť tohto klasického diela pomocou techník modernej animácie. Vedúcim producentom projektu je Joe Goyette z Film Roman (Dead Space: Downfall), réžie sa ujal Victor Cook (The Spectacular Spider-Man,Hellboy Animated: Blood & Iron) a scenár napísal Brandon Auman (Iron Man: Armored Adventures).
„V súčasnosti ide na trhu o ojedinelú vec – vizuálne skvelý projekt na motívy jedného z najsilnejších príbehov literárnych dejín,“ uviedol Jay Fukuto, vedúci štúdia Film Roman. „Podariť sa to však mohlo len vďaka partnerovi s víziou a kreativitou, akým je spoločnosť EA. Výborne sa nám s nimi spolupracovalo na Dead Space: Downfall a do budúcnosti v tomto smere očakávame ďalšie úspešné projekty.“
„Animovaný film bude vítaným doplnkom k hre,“ povedal Jonathan Knight, výkonný producent a kreatívny riaditeľ projektu Dante’s Inferno. „Poodhalí iné aspekty básne, než hra a lepšie priblíži jednotlivé postavy. Použije iný prístup k adaptácii celého príbehu. Je to zaujímavý projekt, na ktorom je radosť pracovať.“
Dante’s Inferno je druhým spoločným projektom. V roku 2008 produkoval Film Roman animovanú snímku Dead Space: Downfall, ktorá vznikla v koordinácii s vývojom mnohonásobne ocenenej hry EA Dead Space, pričom spoločne zaznamenali mimoriadny celosvetový úspech. Titul Dante’s Inferno vyvíja štúdio EA Redwood Shores.
Zdroj:PR