SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Google: povedzte nám, akú reklamu chcete

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká. Firma začala s personalizáciou reklamy. Svoje záujmy jej môžete prezradiť aj sami.

Heslo Google: Nebyť diablom, ale vedieť o nás všetko.Heslo Google: Nebyť diablom, ale vedieť o nás všetko.(Zdroj: TEN SAFE FROGS/FLICKR.COM)

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká.

Firma začala s personalizáciou reklamy, ktorú vkladá do výsledkov vyhľadávania a tiež na partnerské webové stránky. Zaradí vás do kategórie podľa toho, na aké stránky chodíte a podľa toho vám bude servírovať svoju inzerciu. Niektorí čitatelia našej stránky už napríklad neuvidia reklamu na záhradkárstvo.

Do prehliadača si odložíme informácie o vašom surfovaní

Ak navštívite stránku, na ktorej sa zobrazuje reklama od Google, firma si o tom do vášho prehliadača zapíše informáciu. Nabudúce už pri zobrazovaní reklamy prihliadne na to, kam chodíte najčastejšie a kam vôbec.

Google tvrdí, že túto informáciu nebude prepájať s Google účtami používateľov, ich mailami, ani inými citlivými či osobnými údajmi.

Sám nám povedz, čo máš rád

Súčasťou snahy o personalizáciu reklamy je aj nástroj, v ktorom môžete Google sami povedať, akú reklamu chcete a akú nie. Vytvoril pre tento účel 600 rôznych kategórií, z ktorých si môžete vybrať na stránkach služby Ad Preferences Manager. Službu tam tiež môžete celkom vypnúť.

Google: Reklama je užitočný obsah

Reklama nie je zlo, je to zaujímavý obsah pre čitateľov, tvrdí Google. "Čím relevantnejšiu reklamu urobíme a čím lepšie prepojíme zadávateľov reklamy a našich používateľov, tým lepšiu hodnotu môžeme všetkým ponúknuť," napísal na svojom blogu Google. "Používatelia dostanú užitočnú reklamu a táto oveľa relevantnejšia reklama zase vygeneruje lepšie výsledky pre inzerentov a stránky, ktoré ju zobrazujú."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 28 449
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 281
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 317
  4. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 6 777
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 682
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 069
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 3 999
  8. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 3 979
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 904
  10. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 3 288