Google: povedzte nám, akú reklamu chcete

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká. Firma začala s personalizáciou reklamy. Svoje záujmy jej môžete prezradiť aj sami.

Heslo Google: Nebyť diablom, ale vedieť o nás všetko.(Zdroj: TEN SAFE FROGS/FLICKR.COM)

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká.

Firma začala s personalizáciou reklamy, ktorú vkladá do výsledkov vyhľadávania a tiež na partnerské webové stránky. Zaradí vás do kategórie podľa toho, na aké stránky chodíte a podľa toho vám bude servírovať svoju inzerciu. Niektorí čitatelia našej stránky už napríklad neuvidia reklamu na záhradkárstvo.

Do prehliadača si odložíme informácie o vašom surfovaní

Ak navštívite stránku, na ktorej sa zobrazuje reklama od Google, firma si o tom do vášho prehliadača zapíše informáciu. Nabudúce už pri zobrazovaní reklamy prihliadne na to, kam chodíte najčastejšie a kam vôbec.

Google tvrdí, že túto informáciu nebude prepájať s Google účtami používateľov, ich mailami, ani inými citlivými či osobnými údajmi.

Sám nám povedz, čo máš rád

Súčasťou snahy o personalizáciu reklamy je aj nástroj, v ktorom môžete Google sami povedať, akú reklamu chcete a akú nie. Vytvoril pre tento účel 600 rôznych kategórií, z ktorých si môžete vybrať na stránkach služby Ad Preferences Manager. Službu tam tiež môžete celkom vypnúť.

Google: Reklama je užitočný obsah

Reklama nie je zlo, je to zaujímavý obsah pre čitateľov, tvrdí Google. "Čím relevantnejšiu reklamu urobíme a čím lepšie prepojíme zadávateľov reklamy a našich používateľov, tým lepšiu hodnotu môžeme všetkým ponúknuť," napísal na svojom blogu Google. "Používatelia dostanú užitočnú reklamu a táto oveľa relevantnejšia reklama zase vygeneruje lepšie výsledky pre inzerentov a stránky, ktoré ju zobrazujú."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 504
  2. Vizuálny smog je problém 7 625
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 899
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 044
  5. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 869
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 765
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 499
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 076
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 960
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 730