Google: povedzte nám, akú reklamu chcete

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká. Firma začala s personalizáciou reklamy. Svoje záujmy jej môžete prezradiť aj sami.

Heslo Google: Nebyť diablom, ale vedieť o nás všetko.(Zdroj: TEN SAFE FROGS/FLICKR.COM)

Surfujete často po stránkach so zdravou výživou a vôbec po stránkach o produktoch firmy Apple? Google vám odteraz neponúkne nový Ipod, ale radšej reklamu na jablká.

Firma začala s personalizáciou reklamy, ktorú vkladá do výsledkov vyhľadávania a tiež na partnerské webové stránky. Zaradí vás do kategórie podľa toho, na aké stránky chodíte a podľa toho vám bude servírovať svoju inzerciu. Niektorí čitatelia našej stránky už napríklad neuvidia reklamu na záhradkárstvo.

Do prehliadača si odložíme informácie o vašom surfovaní

Ak navštívite stránku, na ktorej sa zobrazuje reklama od Google, firma si o tom do vášho prehliadača zapíše informáciu. Nabudúce už pri zobrazovaní reklamy prihliadne na to, kam chodíte najčastejšie a kam vôbec.

Google tvrdí, že túto informáciu nebude prepájať s Google účtami používateľov, ich mailami, ani inými citlivými či osobnými údajmi.

Sám nám povedz, čo máš rád

Súčasťou snahy o personalizáciu reklamy je aj nástroj, v ktorom môžete Google sami povedať, akú reklamu chcete a akú nie. Vytvoril pre tento účel 600 rôznych kategórií, z ktorých si môžete vybrať na stránkach služby Ad Preferences Manager. Službu tam tiež môžete celkom vypnúť.

Google: Reklama je užitočný obsah

Reklama nie je zlo, je to zaujímavý obsah pre čitateľov, tvrdí Google. "Čím relevantnejšiu reklamu urobíme a čím lepšie prepojíme zadávateľov reklamy a našich používateľov, tým lepšiu hodnotu môžeme všetkým ponúknuť," napísal na svojom blogu Google. "Používatelia dostanú užitočnú reklamu a táto oveľa relevantnejšia reklama zase vygeneruje lepšie výsledky pre inzerentov a stránky, ktoré ju zobrazujú."

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 379
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 668
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 332
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 9 255
  5. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 7 801
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 7 075
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 6 045
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 357
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 4 056
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 346

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Od vraždy Kuciaka prešli dva mesiace, polícia stále tápe

Vyšetrovatelia avizujú, že verejnosť znova požiadajú o pomoc. Čo ich bude zaujímať, zatiaľ nepovedali.

KOMENTÁRE

Vražda Kuciaka bola generačnou udalosťou

Jednému človeku sa ani po 61 dňoch neskrivil vlas na hlave – vrahovi.

KULTÚRA

Bol utiahnutý, na pódiách trpel. Avicii nebol stvorený pre slávu

Po spolupráci s Madonnou mal dojem, že ju sklamal.

SVET

Copperfielda donútili na súde odhaliť slávny trik

Pri jednej zo šou slávneho iluzionistu sa zranil vybraný divák, roky sa súdi.

Neprehliadnite tiež

PODCAST KLIK

Klik: Prečo Microsoft roztopil Windows

Komentovaný prehľad technologických správ týždňa. Aká je budúcnosť Windowsu, Uber kúpil bicykle, Amazonu aj Netlifxu rastú predplatitelia.

Zistili, ako morskí nomádi vydržia toľko pod vodou. Ich gény sa prispôsobili

Bajauovia sa dokážu bez prístrojov ponoriť do hĺbky desiatok metrov. Majú predispozíciu.

DETSKÁ RUBRIKA

Spieva a lieta zároveň. Vzdušný koncert škovránka môže trvať vyše hodiny

Desiatky minút trepotania krídel a nástojčivého trilkovania už možno považovať za pôsobivý výkon.

V nedeľu pozorujte vrchol najstaršieho meteorického roja

Pozorovanie Lyríd môže prvú polovicu noci rušiť Mesiac.