Mnohí hráči boli prekvapení, keď Capcom odhalil svoje portfólio herných titulov, kde figurovali tituly exkluzívne určené pre americký Xbox 360. Japonský výrobca a vydavateľ priamo podporoval túto „západnú“ konzolu nie z dôvodu odlišnosti – len si jednoducho zrátali, že pokým chcú preraziť za morom, je niekoľko možností, ale tvorba hier na obľúbenú americkú platformu je jedna z najschodnejších.
Tak sa aj stalo a Capcom tak vysvetlil, prečo sa momentálne nesústreďuje na svoju rodnú hrudu a nepodporuje až v tak veľkej miere Playstation 3. Capcom na Xboxe 360 prerazil s akčnými titulmi ako Dead Rising alebo Lost Planet, pričom oba hity budú rozšírené o pokračovania. Posledným úlovkom je Street Fighter IV, ktorý vyšiel multiplatformovo – okrem Xboxu 360 aj na Playstation 3 a v lete sa táto bojovka objaví dokonca aj na PC!
Ďalšia z veľkých japonských spoločností SquareEnix sa zas snaží odkúpiť Eidos a Konami sa tiež vrhlo na multiplatformový vývoj, dokonca jednu zo svojich značiek, Silent Hill, prenechali americkým vývojárom, aby bola hra bližšia pre západné publikum – a paradoxne tým stratila na príťažlivosti.
Zdroj: Kotaku