Každý výpadok signálu sa počíta

IPTV - televízne vysielanie šírené prostredníctvom širokopásmového internetu – sa pre telekomunikačných operátorov stáva čoraz viac strategickou záležitosťou. Je to síce na jednej strana spôsob, ako si k sebe pripútať súčasných zákazníkov, no zároveň je t

Ilustračná fotografia(Zdroj: archív)

o aj nástroj na zvyšovanie ARPU.

Táto možno smiešne znejúca skratka je, popri celkovom počte zákazníkov, pre každého telekomunikačného operátora jednou z najdôležitejších; ARPU - „average revenue per user“ (angl.) je totiž priemerná tržba na jedného zákazníka. Snaha operátorov je jasná: získať čo viac nových zákazníkov a ponúkať im služby, za ktoré od nich dosiahnu čo vyššie tržby.

„Čo sa sťažujete?“

A tak sa telekomunikační operátori predháňajú v počte reklám, v znižovaní cien príslušenstva (samozrejme, výmenou za dvojročnú viazanosť), v darčekoch, či vo zvyšovaní rýchlosti prenosu dát. Aspoň to tvrdia vo svojich reklamách.

Na nových zákazníkov to možno funguje. No tí, čo digitálnu televíziu využívajú dlhšie, už vedia svoje. A je pritom úplne jedno, či využívajú Magio, Fibernet, Chello či akúkoľvek inú podobu triple play. Sťažujete sa, že vám dva-tri krát do týždňa zamrzne obraz? Na linke technickej podpory vám poradia, že máte reštartovať systém; a nezabudnú dodať, že môžete byť vlastne radi, iným to vraj vypadáva dva-tri razy za deň! To je teda útecha.

Len si predstavte, že by ste si napríklad kúpili nové auto a ono by vám dva-tri razy do týždňa prestalo jazdiť. Alebo keby vám dodávateľ elektrickej energie dva-tri razy do týždňa vypol prúd. Asi by ste sa poriadne naštvali, chceli peniaze naspäť alebo aspoň výraznú zľavu. Telekomunikačný operátor? Odbije vás úplne odzbrojujúcim argumentom: „Iní majú výpadky dva-tri razy za deň.“

Spočítame im to?

V marketingu telekomunikačných operátorov sme na Slovensku svedkami akéhosi zvráteného marketingu. Namiesto toho, aby sa maximálne - a najmä sústavne - venovali retencii (udržiavaniu terajších zákazníkov), oveľa viac úsilia venujú akvizícii (získavaniu nových zákazníkov).

Asi si myslia, že „starého“ zákazníka stačí osloviť raz za dva roky, krátko pred vypršaním zmluvy, a hotovo.
Ja by som si taký istý nebol.

autor je marketingový poradca United Consultants

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KOMENTÁRE

Skutok sa stal. Únos sa vracia sa do kín aj do parlamentu

Mantru „skutok sa nestal“ verejnosť často vníma presne naopak.

SVET

Američania sú blízko k ozajstnému Iron Manovi. Testy začnú o rok

Oblek TALOS dokáže vojakov ochrániť pred strelami.

Neprehliadnite tiež

Tŕňová koruna v mozgu môže vysvetliť pôvod vedomia

V mozgu myší objavili tri obrovské neuróny. Vychádzajú z oblasti, ktorá má prezývku dirigent vedomia.

Dinosaurus so štyrmi krídlami pomáha odhaliť, ako vznikli vtáky

Rod Anchiornis žil pred 160 miliónmi rokov. Vedci získali jeho podobu vďaka laserom.

Astronóm: Muskov plán je reálny, bolo len otázkou času, kedy sa vrátime k Mesiacu

O súkromnej ceste k Mesiacu hovorí astronóm Ľubomír Hambálek z Astronomického ústavu SAV v Tatranskej Lomnici.

Päť telefónov, ktoré by sme chceli oživiť ako Nokiu 3310

Nokia 3310 oživila spomienky na staré telefóny. Vybrali sme niekoľko zaujímavých modelov, ktoré by sme radi znova používali.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 516
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 382
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 283
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 603
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 600
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 370
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 594
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 478
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 919
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 816

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop