SME

Finančú krízu začínajú pociťovať v Electronic Arts

Finančná kríza. Slovné spojenie rezonujúce v poslednom čase takmer pri všetkých príležitostiach. Nenecháva nikoho na pochybách, že síce nie je až tak zle, ale môže to byť ešte horšie. A bude. Pociťovať to začali už aj veľké herné spoločnosti, medzi ktorými nechýbajú giganti formátu Microsoftu, Sony alebo Electronic Arts. Práve posledne menovaná spoločnosť mala za posledný štvrťrok 2008 pomerne vysokú stratu – 641 miliónov amerických dolárov, čo je aj podľa šéfa EA, Johna Riccitiella, mierne znepokojivé.

Uzatvorených bolo už 12 pobočiek a na dlažbe sa ocitlo 1 100 zamestnancov. Prepúšťaniu sa nevyhla ani česká pobočka EA, kde stratili prácu 3 zamestnanci. Zvyšujúce sa straty spoločnosti ohrozujú aj samotný herný priemysel, čo si neuvedomujú typicky „krčmové typy“ v diskusiách, ktorých želaním je práve krach veľkej spoločnosti. Následky by boli omnoho širšie, než by sa zdalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nepriaznivé ohlasy na minulú politiku EA napokon donútili vedenie zmeniť celkovú stratégiu. Vydávanie nekonečných pokračovaní a známych značiek bolo obmedzené na minimum a výhradne v prípade vysokého dopytu. Skupovanie vývojárskych štúdií a začlenenie do obrovského kolosu bol taktiež chybný krok, ktorý si v EA priznávajú a skôr poskytujú zázemie pre tvorcov hier, ktorí vydávajú hry pod ich menom.

Slabšie predaje nových značiek ako Dead Space alebo Mirror´s Edge (cez jeden milión predaných kusov) neboli najlepším vysvedčením, hoci išlo práve o projekty, ktoré žiadali hardcore hráči a nie sú určené pre mainstream. Predpokladá sa, že pokračovania dopadnú lepšie. Naopak sa darí jednoduchšej zombie akcii, ktorú by sme skôr mohli nazvať brutálnym masakrom, Left 4 Dead. Len krabicových verzií sa predalo už viac než 1.8 milióna kusov, do čoho nie je zarátaný predaj prostredníctvom Steamu, kde sa hra drží na vyšších priečkach predaja.

SkryťVypnúť reklamu

V Electronic Arts teda pristúpili k ozdravovaniu a priblíženiu sa k hráčom, no finančná kríza a nezáujem bežných ľudí o ich hry vyústili do straty. Veríme, že sa tento úpadok EA zastaví, pretože paradoxne bola táto spoločnosť, preklínaná za vydávania samých pokračovaní, jedným z ťahúňov nových značiek za posledné obdobie.

Zdroj: Shacknews

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
SkryťZatvoriť reklamu