Uzatvorených bolo už 12 pobočiek a na dlažbe sa ocitlo 1 100 zamestnancov. Prepúšťaniu sa nevyhla ani česká pobočka EA, kde stratili prácu 3 zamestnanci. Zvyšujúce sa straty spoločnosti ohrozujú aj samotný herný priemysel, čo si neuvedomujú typicky „krčmové typy“ v diskusiách, ktorých želaním je práve krach veľkej spoločnosti. Následky by boli omnoho širšie, než by sa zdalo.
Nepriaznivé ohlasy na minulú politiku EA napokon donútili vedenie zmeniť celkovú stratégiu. Vydávanie nekonečných pokračovaní a známych značiek bolo obmedzené na minimum a výhradne v prípade vysokého dopytu. Skupovanie vývojárskych štúdií a začlenenie do obrovského kolosu bol taktiež chybný krok, ktorý si v EA priznávajú a skôr poskytujú zázemie pre tvorcov hier, ktorí vydávajú hry pod ich menom.
Slabšie predaje nových značiek ako Dead Space alebo Mirror´s Edge (cez jeden milión predaných kusov) neboli najlepším vysvedčením, hoci išlo práve o projekty, ktoré žiadali hardcore hráči a nie sú určené pre mainstream. Predpokladá sa, že pokračovania dopadnú lepšie. Naopak sa darí jednoduchšej zombie akcii, ktorú by sme skôr mohli nazvať brutálnym masakrom, Left 4 Dead. Len krabicových verzií sa predalo už viac než 1.8 milióna kusov, do čoho nie je zarátaný predaj prostredníctvom Steamu, kde sa hra drží na vyšších priečkach predaja.
V Electronic Arts teda pristúpili k ozdravovaniu a priblíženiu sa k hráčom, no finančná kríza a nezáujem bežných ľudí o ich hry vyústili do straty. Veríme, že sa tento úpadok EA zastaví, pretože paradoxne bola táto spoločnosť, preklínaná za vydávania samých pokračovaní, jedným z ťahúňov nových značiek za posledné obdobie.
Zdroj: Shacknews