Gigant má pod sebou ešte niekoľko externých štúdií, menovať môžeme napríklad Lionhead na čele s Petrom Molyneuxom (Fable 2), Turn 10 (Forza MotorSport 2) alebo Rare. Redaktor z Gamasutry sa rozhodol vydať na poslednú výpravu do Ensemble Studios a článok spísaný z tejto návštevy je skutočne vynikajúci a odporúčame vám ho.
Vývojári sa už balili a práve na tomto mieste boli odhalené pripravované projekty, ktoré sa mohli stať v budúcnosti skutočnosťou alebo prototypy nápadov, ktoré jednoducho neprešli producentským sitom. V Ensemble mali nápady na nasledovné projekty:
- Sorcerer – fantasy spojenie adventúry a RPG
- Nova – Diablo vo vesmíre
- Nepomenovaná hra v štýle Diablo, odohrávajúca sa v pirátskom prostredí
- Wrench – neznámy projekt
- Bam – arkádovka v štýle Ratchet & Clank
- Agent – jedna z najdetailnejšie (aspoň čo sa formou artworkov týka) prezentovaných hier bola vytváraná v štýle Pixarovských The Incredibles a používala by herné prvky Tomb Raideru.
- Phoenix – v Ensemble nesmie chýbať ani real-time stratégia a tú predstavoval práve Phoenix, ktorý mal simulovať klasický „War of the Worlds konflikt“, kde by sa stretlo v boji nevyspelé ľudstvo proti technologicky úspešnejším Marťanom. Dá sa predpokladať, že vývoj nešiel úplne podľa predstáv a časom sa z tohto projektu stala iná stratégie, ktorú však už veľmi dobre poznáme: Halo Wars.
- Halo MMO – po boome Originu s Ultimou Online začali práce na vývoji vlastného, sci-fi MMO projektu, ktorý vystupoval pod kódovým označením Orion a neskôr malo byť zaradené do Halo univerza.
Viac informácií sa dočítate v spomínanom článku. Mnohí však veria, že bývalí zamestnanci Ensemble Studios sa vypracujú v dvoch novovzniknutých vývojárskych tímoch na rovnako kvalitných tvorcov hier a budú pokračovať vo svojom úspešnom ťažení.
My sa tešíme na Halo Wars – posledný titul Ensemble, a hoci ide o konzolovú stratégiu pre Xbox 360, jednoducho vieme, že nás nesklame. Ide predsa o hru od skúsených vývojárov, ktorí vedeli do svojich titulov dať skutočne srdce.
Zdroj:Gamasutra