SME
Štvrtok, 2. júl, 2020 | Meniny má BertaKrížovkyKrížovky

Need for Speed - a hneď tri pokračovania

Po nie príliš úspešnom Need for Speed: Undercover, ktoré nielenže zatracovala kritika, ale prepadlo i v predajnosti, sa nahlas hovorilo o tom, že by si zabehnutá séria mala dať na istý čas pauzu, aby nabrala sily na druhý dych.

Po nie príliš úspešnom Need for Speed: Undercover, ktoré nielenže zatracovala kritika, ale prepadlo i v predajnosti, sa nahlas hovorilo o tom, že by si zabehnutá séria mala dať na istý čas pauzu, aby nabrala sily na druhý dych. Konkurencia ju totiž bez väčších problémov poráža, čo jej dávajú pociťovať aj fanúšikovia celej série. Nepredalo sa ani milión kópií hry, a to je oproti predošlým dielom (ProStreet 2.1 mil., Carbon 3.1 mil., Most Wanted 3.9 mil., Underground 2 4.5 mil.) zásadný rozdiel. Posledný Need for Speed len potvrdil klesajúcu tendenciu i v predajnosti. Bolo riadne klepnuté po prstoch vývojárom z Black Boxu, ktorí mali dlhé roky sériu na starosti a aj samotné EA potvrdilo, že by to chcelo zmenu.

Skryť Vypnúť reklamu

Avšak túto sme nečakali. Mysleli sme si, že v tento rok už nové Need for Speed na trh nepríde, no opak je pravdou. Dokonca sa chystajú hneď 3 rôzne Need for Speed hry! Zmena totiž prebehne úplne inak, než sme si predstavovali a ostáva už len na našej (a hlavne vašej) dôvere, či EA skutočne pripravuje podstatné a nutné novinky. Zatiaľ to tak vyzerá, ale radšej ostaňme pri zemi a predstavíme si všetky 3 projekty.

Need for Speed: Shift
Tento projekt by sme mohli pokojne označiť ako tradičné, respektíve každoročne vydávané preteky, ktoré však tentoraz prejdú výraznými zmenami. Už len to, že sa na vývoji podieľa anglické vývojárske štúdio, ktorému pomáha Slightly Mad Studios. Veľká neznáma? Ani nie, pretože vývojársky tím tvoria ľudia, ktoré sa postarali o GT Legends alebo GTR 2. Tento fakt začína mierne napovedať o tom, ktorým smerom sa séria vyberie. Ak ešte dodáme, že väčšina z vývojárov má za sebou jazdu v pretekárskom aute (viceprezident EA Games Europe, Patrick Soderlund, dokonca nedávno absolvoval Toyo Tires 24H Dubai 2009 a skončil na peknom piatom mieste), začne sa na povrch drať myšlienka, že by sa Need for Speed mohlo konečne po rokoch (Porsche Unleashed) vrátiť k simulácii.

Skryť Vypnúť reklamu

A čuduj sa svet, na rozdiel od mainstreamovo ladených informácií o úžasnom dyme spod kolies, filmových hviezdach, sa na prvé miesto dáva charakter simulácie. Samozrejme, nepôjde o žiadny hardcore simulátor ako je tomu v prípade spomínanej GT série, avšak výrazný vplyv reálnych faktorov na jazdu podstatne stúpne. Vývojári dokonca ako primárny udávajú pohľad spoza volantu, čo je pri sérii Need for Speed niečo nemysliteľné. Príklon k vážnejším pretekom ako napríklad Forza Motorsport 2 alebo Gran Turismo 5: Prologue, je viditeľný a práve na tomto mieste sa chce EA v tvrdej konkurencii presadiť.

First person pohľad nebude len jednou z volieb kamery, ale ho chcú v EA skutočne viac prepojiť so samotným videním hráča. Vo väčšine pretekov išlo v tomto prípade o pohľad statický, čo by sa malo v Need for Speed: Shift zmeniť. Pohľad sa bude reálne nakláňať ako by sa hýbala jazdcova hlava. S tým súvisí taktiež zaostrenie na určité miesto – čiže cesta pred nami – a ostatné prvky budú trochu viac rozmazané. Budeme môcť voľne hýbať hlavou a nastavovať si tak čo najvhodnejšie videnie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tentoraz sa môžeme tešiť aj na plnohodnotné búračky, krčenie plechov, rozbité sklá, odpadnuté nárazníky a zrkadlá. Žiadne pohodlné búranie ako v x posledných Need for Speedoch sa konať nebude, každá kolízia bude mať výrazný vplyv na samotnú jazdu. Sme zvedaví, či budeme môcť z vozidla spraviť nepojazdný vrak. Ďalším dôležitým faktorom podporujúcim simuláciu sú ostatní jazdci. Bezchybne šoférujúce stroje sú síce výzvou, rozhodne však nie zábavou. Každý z jazdcov by mal disponovať umelou inteligenciou a taktiež budú robiť chyby. Pri nátlakovej jazde môžu spanikáriť alebo sa zľaknúť. Agresívny štýl sa nemusí skončiť najlepšie a pretekár následne dostane strach aj pri nižších rýchlostiach. Uvidíme ako sa jednotlivé charaktery budú presadzovať priamo v hre.

Skryť Vypnúť reklamu

Otvorený svet sa tým pádom konať nebude – aj keď to je trochu škoda, v takom Test Drive Unlimited to fungovalo skvele. Skôr než na prejazdy mestom sa vývojári sústredia na konkrétne preteky, pričom by sme k dispozícii mali dostať celkovo 15 skutočných lokácií ako napríklad okruh v Londýne alebo svetoznámy Brands Hatch. O žiadnych konkrétnych vozidlách, na ktoré by sa tvorcom podarilo získať licenciu, reč nebola. Need for Speed: Shift bude vydané ešte v tento rok, očakávame ho v samotnom závere. Každoročný cyklus ostáva nezmenený, podľa viceprezidenta oddelenia marketingu, Keith Munroa, to tak hráči chcú. Need for Speed: Shift je vytvárané pre PC, Playstation 3, Xbox 360 a Playstation Portable.

Need for Speed: Nitro
Podobne ako v prípade Shift, sa aj Need for Speed: Nitro sústredí skôr na reálnejšie stvárnenie jazdy. Vývojom bolo poverené montrealské štúdio, ktoré vytvorilo podarený titul Boogie. Nitro je určené pre platformy Nintenda, čiže Wii a NDS. V prípade konzolovej verzie bude plne využívané šoférovanie prostredníctvom Wii Remote ovládača. Je však otázne ako budú hráči ovládať hru prostredníctvom bezdrôtového ovládača a v EA chcú ísť s hrateľnosťou do hĺbky, aby bolo jazdenie skutočne originálne, maximálne reálne, no zároveň prístupné pre cieľovú skupinu casual hráčov, no zároveň aj hardcore fanúšikov Nintenda.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa všetkého bude platiť známa veta: je jednoduché sa dostať do hrania, avšak náročnejšie bude jazdu zvládnuť. Už teraz sa vývojári dušujú, že nepôjde o žiadne arkádové preteky v štýle Mario Kart, ale sľubujú odlišný zážitok. Pripravených majú už niekoľko originálnych schém a čerstvý vizuálny štýl vhodný práve pre tieto platformy. Nechajme sa prekvapiť. Nitro bude buď nesmierne chytľavým projektom, ktorý sa nebude snažiť o infantilné preteky alebo bude všetko po starom. Need for Speed: Nitro sa objaví v rovnakom období ako Need for Speed: Shift.

Need for Speed: World Online
Je tomu už pekných pár rokov, čo sa EA pokúsilo vytvoriť prvú MMO racing hru, no s Motor City sa im to príliš nepodarilo a museli to po niekoľkých rokoch zabaliť. World Online by sa na rozdiel od Motor City nemalo sústrediť výhradne na muscle cars 30. až 70. rokov, ale ponúkne široký a pestrý záber všetkých vozidiel, pričom dôraz bude samozrejme kladený na otvorený herný svet a interakcie medzi hráčmi. Licencovaných bude najviac vozidiel v histórií celej série. Najprv sa World Online objaví v Ázií, kde sa MMO tituly tešia veľkej obľube. Do ostatného sveta sa počíta s nešpecifikovaným termínom v roku 2010. Konkrétnejšie informácie žiaľ nie sú k dispozícii.

Skryť Vypnúť reklamu

Máme teda oznámené hneď tri Need for Speed tituly. Pre niekoho šok, avšak v tomto prípade sme prekvapení príjemne a máme prísľub, že tentoraz pôjde o niečo skutočne odlišné. Príklon k reálnejšiemu spracovaniu, dokonca až k simulátorom, berieme všetkými desiatimi. Múdrejšie však bude držať optimistické predstavy na uzde. Veríme však, že sa Need for Speed znovu postaví na nohy.

Zdroj: Gamespot

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Najpriehľadnejší blaf všetkých čias

Boris Kollár tvrdí, že pokojne opustí vládnu koalíciu a zriekne sa benefitov, na ktoré sa celé roky aj s kamošmi chystali.

Fico vymenil 17 okresných predsedov, snem chce už v júli

Smer chce za podpredsedu parlamentu navrhnúť Juraja Blanára.

Člen predsedníctva Smeru Ladislav Kamenický, predseda Robert Fico a podpredseda Juraj Blanár počas brífingu po zasadnutí predsedníctva Smeru.
Predseda parlamentu Boris Kollár.
Komentár Zuzany Kepplovej

Urobme službu Kollárovým voličom

Matovič sa musí sústrediť.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Ilustrácia žiarivej modrej premennej hviezdy. Jedna takáto zmizla zo vzdialenej galaxie. Vedci nevedia, čo sa mohlo stať.
Spoluzakladateľ Telegramu Pavel Durov (v strede) po tlačovej konferencii po jeho stretnutí s indonézskym ministrom pre komunikáciu a informatizáciu Rudiantarom v Jakarte 1. augusta 2017.
Vedátorský podcast

Ako fungujú okuliare na farbosleposť (Vedátorský podcast)

Aký je fyzikálny princíp videnia a ako fungujú okuliare na farbosleposť.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac
  2. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  3. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  4. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom
  7. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší
  8. Najrýchlejší dopravný prostriedok je bicykel
  9. Novým prezidentom FSOK sa stal Miroslav Kot
  10. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave
  1. Štart sezóny F1 je za dverami
  2. Predajne Terno a KRAJ znižujú ceny desiatok produktov
  3. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie
  4. Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac
  5. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  6. Hrdinovia bez potlesku
  7. Odvezte sa Ľadovým expresom spoznávať juh Slovenského raja
  8. Herec a dabér Pavel Soukup: můj test autokamery Mio MiVue 798
  9. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  10. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  1. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 23 476
  2. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 15 943
  3. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 11 264
  4. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 824
  5. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 10 796
  6. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 235
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 10 193
  8. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme 9 309
  9. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 9 158
  10. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 9 156