Poďme od začiatku. Keď sa koncom roku 2005 objavila akčná strieľačka z vlastného pohľadu nazvaná F.E.A.R., od radosti sme vyskakovali a zároveň sa krčili na stoličkách, aby nám pri hraní niečo neušlo. Okrem strachu nás potešil efekt spomaleného času, ktorý skutočne efektne a efektívne využíva okrem Fear-u len máloktorá hra, možno tak Max Payne.
Po úspešnom trháku sa Monolith od vtedajšieho vydavateľa oddelil, kúpil ho Warner Bros., ktorý chce preraziť aj v hernom biznise. Keďže Monolith vlastní práva na príbeh a hru samotnú, Sierra zas na názov hry, prišlo to, čo prísť muselo. Datadisky k prvému Fearu, ktoré sa predchodcovi nevyrovnali a zmena názvu oficiálneho pokračovania. Po hlasovaní samotných hráčov zvíťazilo pomenovanie Project Origin a pod týmto názvom sme hru aj doteraz registrovali.
Lenže pred niekoľkými mesiacmi sa spojil Activision s Vivendi, vznikol herný gigant Activision Blizzard, ktorý začal robiť veľké čistky v Sierre. Výsledkom bolo mnoho zrušených projektov a taktiež úspešná snaha Monolithu a Warner Bros. a odkúpenie mena F.E.A.R. 2. Podľa starších informácií už niekto na tomto pokračovaní pre Sierru pracoval, ale keďže je už názov vlastníctvom pôvodných tvorcov, je zbytočné polemizovať nad tým, čože sa s týmto neznámym projektom stalo.
S týmto až rozprávkovým koncom sa však spája aj jedna nie práve príjemná správa. F.E.A.R. 2: Project Origin (ako znie po novom názov hry), sa neobjaví skôr ako na začiatku budúceho roku. Americký dátum vydania je naplánovaný na 10.februára pre všetky tri verzie, čiže PC, Playstation 3 a Xbox 360. U nás bude mať hru na starosti CD Projekt a s veľkou pravdepodobnosťou sa dočkáme lokalizovanej verzie.
Zdroj:IGN