SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Slováci chcú od operátorov viac, sú nespokojní

Slovenskí zákazníci očakávajú od mobilných operátorov férový prístup a väčšiu voľnosť pri výbere z akciových ponúk. Sú presvedčení, že operátor by ich mal upozorniť na prevolanie predplatených minút. Zákazníkom taktiež vadí, že musia platiť za služby, kto

ré nechceli. Vyplýva to z prieskumu GfK Slovakia.

„Slovenskí zákazníci chcú väčší výber akciových ponúk a kratšiu dobu viazanosti. Ale realita je úplne opačná. Väčšina zákazníkov paušálnych programov podpisuje zmluvu s viazanosťou až dva roky. Pri podpise zmluvy s operátorom si môže zákazník vybrať iba aktuálnu akciovú ponuku aj so službami, ktoré nevyužije. Zákazníkom vadia tieto chytáky zo strany operátorov a vysoko oceňujú férovosť,“ uviedol René Parák, hovorca a manažér Telefónica O2 Slovakia pre styk s médiami.

Skryť Vypnúť reklamu

Chytáky operátorov
Férový prístup k zákazníkom je jeden z piatich najdôležitejších atribútov, cez ktoré zákazníci vnímajú mobilného operátora. Súčasťou férového prístupu je platiť iba za to, čo zákazník skutočne využije. Viac než dvom tretinám zákazníkov (67 %) vadí, že musia platiť aj za služby, ktoré by si inak nekúpili. Celkovo takmer trom štvrtinám zákazníkov (73 %) vadí, že v ponukách mobilných operátorov je vždy nejaký chyták.

Zákazníci vybraných segmentov, ktorí využívajú mobilné služby, očakávajú od svojho operátora, že ich upozorní na prevolanie minút zahrnutých v paušáli, napríklad formou SMS. S týmto tvrdením sa stotožnilo až 86 % týchto zákazníkov. Dôvodom je pocit väčšej kontroly.

Neprehľadné cenníky
Napriek nižším cenám za volania v noci alebo cez víkendy, ktoré zaviedli niektorí operátori, 7 z 10 používateľov služieb mobilných operátorov tvrdí, že sa nechce zaoberať tým, kedy a kam, do ktorej siete telefonuje (69 %). Takmer dvom tretinám (63%) zákazníkov predplatených služieb prekáža, že ceny mobilných operátorov sú neprehľadné.

Skryť Vypnúť reklamu

Jedna akcia je málo
Spôsob uvažovania zákazníkov o výbere služieb mobilného operátora je výrazne individualizovaný – neexistuje jednotná stratégia výberu. Hovorí o tom aj najnovší prieskum agentúry United Consultants z júna 2008. Keď zákazník podpisuje zmluvu, chce mať možnosť výberu z viacerých akcií. Zároveň podľa prieskumu GfK až 80 % zákazníkov prekáža, že po podpísaní zmluvy s operátorom nemôžu využiť atraktívnejšiu akciu, ktorú tento operátor ponúkne neskôr. V súčasnosti je im často ponúkaná iba jedna akcia a nemajú možnosť vybrať si akciu, ktorá by im vyhovovala, resp. ktorej benefit by bol pre nich využiteľný. Z prieskumu GfK tiež vyplýva, že 83 % zákazníkov paušálnych programov by privítalo, keby bola doba viazanosti 1 rok.

Exkluzívny prieskum na špecifických cieľových skupinách používateľov mobilných služieb bol realizovaný spoločnosťou GfK Slovakia metódou online.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Štart lode SpaceX s vesmírnymi turistami.

Loď vystúpi do výšky 575 kilometrov, posádka pobudne vo vesmíre tri dni.


TASR 23 h

Bude pršať presne o 1200 rokov?


a 1 ďalší 15. sep

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  5. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  6. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 9 020
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 237
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 441
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 164
  5. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 302
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 288
  7. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 853
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 778
  9. Prvá dáma festivalu 1 641
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 533
Skryť Zatvoriť reklamu