Slováci chcú od operátorov viac, sú nespokojní

Slovenskí zákazníci očakávajú od mobilných operátorov férový prístup a väčšiu voľnosť pri výbere z akciových ponúk. Sú presvedčení, že operátor by ich mal upozorniť na prevolanie predplatených minút. Zákazníkom taktiež vadí, že musia platiť za služby, kto

ré nechceli. Vyplýva to z prieskumu GfK Slovakia.

„Slovenskí zákazníci chcú väčší výber akciových ponúk a kratšiu dobu viazanosti. Ale realita je úplne opačná. Väčšina zákazníkov paušálnych programov podpisuje zmluvu s viazanosťou až dva roky. Pri podpise zmluvy s operátorom si môže zákazník vybrať iba aktuálnu akciovú ponuku aj so službami, ktoré nevyužije. Zákazníkom vadia tieto chytáky zo strany operátorov a vysoko oceňujú férovosť,“ uviedol René Parák, hovorca a manažér Telefónica O2 Slovakia pre styk s médiami.

Chytáky operátorov
Férový prístup k zákazníkom je jeden z piatich najdôležitejších atribútov, cez ktoré zákazníci vnímajú mobilného operátora. Súčasťou férového prístupu je platiť iba za to, čo zákazník skutočne využije. Viac než dvom tretinám zákazníkov (67 %) vadí, že musia platiť aj za služby, ktoré by si inak nekúpili. Celkovo takmer trom štvrtinám zákazníkov (73 %) vadí, že v ponukách mobilných operátorov je vždy nejaký chyták.

Zákazníci vybraných segmentov, ktorí využívajú mobilné služby, očakávajú od svojho operátora, že ich upozorní na prevolanie minút zahrnutých v paušáli, napríklad formou SMS. S týmto tvrdením sa stotožnilo až 86 % týchto zákazníkov. Dôvodom je pocit väčšej kontroly.

Neprehľadné cenníky
Napriek nižším cenám za volania v noci alebo cez víkendy, ktoré zaviedli niektorí operátori, 7 z 10 používateľov služieb mobilných operátorov tvrdí, že sa nechce zaoberať tým, kedy a kam, do ktorej siete telefonuje (69 %). Takmer dvom tretinám (63%) zákazníkov predplatených služieb prekáža, že ceny mobilných operátorov sú neprehľadné.

Jedna akcia je málo
Spôsob uvažovania zákazníkov o výbere služieb mobilného operátora je výrazne individualizovaný – neexistuje jednotná stratégia výberu. Hovorí o tom aj najnovší prieskum agentúry United Consultants z júna 2008. Keď zákazník podpisuje zmluvu, chce mať možnosť výberu z viacerých akcií. Zároveň podľa prieskumu GfK až 80 % zákazníkov prekáža, že po podpísaní zmluvy s operátorom nemôžu využiť atraktívnejšiu akciu, ktorú tento operátor ponúkne neskôr. V súčasnosti je im často ponúkaná iba jedna akcia a nemajú možnosť vybrať si akciu, ktorá by im vyhovovala, resp. ktorej benefit by bol pre nich využiteľný. Z prieskumu GfK tiež vyplýva, že 83 % zákazníkov paušálnych programov by privítalo, keby bola doba viazanosti 1 rok.

Exkluzívny prieskum na špecifických cieľových skupinách používateľov mobilných služieb bol realizovaný spoločnosťou GfK Slovakia metódou online.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Uhádnete, na čo sa pozeráte? Nikon ukázal najlepšie mirkoskopické videá

Nikon siedmy raz vyhlásil víťazov o najlepšie mikro snímky.

Ničnerobenie a knihy. Desať najlepších spôsobov, ako si oddýchnete

Najväčšia štúdia o oddychu mala prekvapivé výsledky.

Najrýchlejší kábel zrýchli internetové prepojenie medzi Európou a Amerikou

Kábel rozloží riziko výpadkov pri katastrofách na východnom pobreží USA.

Ako vedci vyvíjajú roboty, ktoré chodia ako ľudia

Kývať nohami nestačí. Ak chcú roboty chodiť, musia najprv pochopiť možnosti svojho tela.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 888
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 154
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 669
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 987
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 918
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 193
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 181
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 121
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 963
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 931