Slováci chcú od operátorov viac, sú nespokojní

Slovenskí zákazníci očakávajú od mobilných operátorov férový prístup a väčšiu voľnosť pri výbere z akciových ponúk. Sú presvedčení, že operátor by ich mal upozorniť na prevolanie predplatených minút. Zákazníkom taktiež vadí, že musia platiť za služby, kto

ré nechceli. Vyplýva to z prieskumu GfK Slovakia.

„Slovenskí zákazníci chcú väčší výber akciových ponúk a kratšiu dobu viazanosti. Ale realita je úplne opačná. Väčšina zákazníkov paušálnych programov podpisuje zmluvu s viazanosťou až dva roky. Pri podpise zmluvy s operátorom si môže zákazník vybrať iba aktuálnu akciovú ponuku aj so službami, ktoré nevyužije. Zákazníkom vadia tieto chytáky zo strany operátorov a vysoko oceňujú férovosť,“ uviedol René Parák, hovorca a manažér Telefónica O2 Slovakia pre styk s médiami.

Chytáky operátorov
Férový prístup k zákazníkom je jeden z piatich najdôležitejších atribútov, cez ktoré zákazníci vnímajú mobilného operátora. Súčasťou férového prístupu je platiť iba za to, čo zákazník skutočne využije. Viac než dvom tretinám zákazníkov (67 %) vadí, že musia platiť aj za služby, ktoré by si inak nekúpili. Celkovo takmer trom štvrtinám zákazníkov (73 %) vadí, že v ponukách mobilných operátorov je vždy nejaký chyták.

Zákazníci vybraných segmentov, ktorí využívajú mobilné služby, očakávajú od svojho operátora, že ich upozorní na prevolanie minút zahrnutých v paušáli, napríklad formou SMS. S týmto tvrdením sa stotožnilo až 86 % týchto zákazníkov. Dôvodom je pocit väčšej kontroly.

Neprehľadné cenníky
Napriek nižším cenám za volania v noci alebo cez víkendy, ktoré zaviedli niektorí operátori, 7 z 10 používateľov služieb mobilných operátorov tvrdí, že sa nechce zaoberať tým, kedy a kam, do ktorej siete telefonuje (69 %). Takmer dvom tretinám (63%) zákazníkov predplatených služieb prekáža, že ceny mobilných operátorov sú neprehľadné.

Jedna akcia je málo
Spôsob uvažovania zákazníkov o výbere služieb mobilného operátora je výrazne individualizovaný – neexistuje jednotná stratégia výberu. Hovorí o tom aj najnovší prieskum agentúry United Consultants z júna 2008. Keď zákazník podpisuje zmluvu, chce mať možnosť výberu z viacerých akcií. Zároveň podľa prieskumu GfK až 80 % zákazníkov prekáža, že po podpísaní zmluvy s operátorom nemôžu využiť atraktívnejšiu akciu, ktorú tento operátor ponúkne neskôr. V súčasnosti je im často ponúkaná iba jedna akcia a nemajú možnosť vybrať si akciu, ktorá by im vyhovovala, resp. ktorej benefit by bol pre nich využiteľný. Z prieskumu GfK tiež vyplýva, že 83 % zákazníkov paušálnych programov by privítalo, keby bola doba viazanosti 1 rok.

Exkluzívny prieskum na špecifických cieľových skupinách používateľov mobilných služieb bol realizovaný spoločnosťou GfK Slovakia metódou online.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Pracujú a nestíhajú piť. Dedina roka má len jednu krčmu

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 498
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 7 624
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  4. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 273
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 166
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 062
  7. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 998
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 814
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 962