Slováci chcú od operátorov viac, sú nespokojní

Slovenskí zákazníci očakávajú od mobilných operátorov férový prístup a väčšiu voľnosť pri výbere z akciových ponúk. Sú presvedčení, že operátor by ich mal upozorniť na prevolanie predplatených minút. Zákazníkom taktiež vadí, že musia platiť za služby, kto

ré nechceli. Vyplýva to z prieskumu GfK Slovakia.

„Slovenskí zákazníci chcú väčší výber akciových ponúk a kratšiu dobu viazanosti. Ale realita je úplne opačná. Väčšina zákazníkov paušálnych programov podpisuje zmluvu s viazanosťou až dva roky. Pri podpise zmluvy s operátorom si môže zákazník vybrať iba aktuálnu akciovú ponuku aj so službami, ktoré nevyužije. Zákazníkom vadia tieto chytáky zo strany operátorov a vysoko oceňujú férovosť,“ uviedol René Parák, hovorca a manažér Telefónica O2 Slovakia pre styk s médiami.

Chytáky operátorov
Férový prístup k zákazníkom je jeden z piatich najdôležitejších atribútov, cez ktoré zákazníci vnímajú mobilného operátora. Súčasťou férového prístupu je platiť iba za to, čo zákazník skutočne využije. Viac než dvom tretinám zákazníkov (67 %) vadí, že musia platiť aj za služby, ktoré by si inak nekúpili. Celkovo takmer trom štvrtinám zákazníkov (73 %) vadí, že v ponukách mobilných operátorov je vždy nejaký chyták.

Zákazníci vybraných segmentov, ktorí využívajú mobilné služby, očakávajú od svojho operátora, že ich upozorní na prevolanie minút zahrnutých v paušáli, napríklad formou SMS. S týmto tvrdením sa stotožnilo až 86 % týchto zákazníkov. Dôvodom je pocit väčšej kontroly.

Neprehľadné cenníky
Napriek nižším cenám za volania v noci alebo cez víkendy, ktoré zaviedli niektorí operátori, 7 z 10 používateľov služieb mobilných operátorov tvrdí, že sa nechce zaoberať tým, kedy a kam, do ktorej siete telefonuje (69 %). Takmer dvom tretinám (63%) zákazníkov predplatených služieb prekáža, že ceny mobilných operátorov sú neprehľadné.

Jedna akcia je málo
Spôsob uvažovania zákazníkov o výbere služieb mobilného operátora je výrazne individualizovaný – neexistuje jednotná stratégia výberu. Hovorí o tom aj najnovší prieskum agentúry United Consultants z júna 2008. Keď zákazník podpisuje zmluvu, chce mať možnosť výberu z viacerých akcií. Zároveň podľa prieskumu GfK až 80 % zákazníkov prekáža, že po podpísaní zmluvy s operátorom nemôžu využiť atraktívnejšiu akciu, ktorú tento operátor ponúkne neskôr. V súčasnosti je im často ponúkaná iba jedna akcia a nemajú možnosť vybrať si akciu, ktorá by im vyhovovala, resp. ktorej benefit by bol pre nich využiteľný. Z prieskumu GfK tiež vyplýva, že 83 % zákazníkov paušálnych programov by privítalo, keby bola doba viazanosti 1 rok.

Exkluzívny prieskum na špecifických cieľových skupinách používateľov mobilných služieb bol realizovaný spoločnosťou GfK Slovakia metódou online.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade stále pracujú.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

Neprehliadnite tiež

Vedec z NASA: Či sme vo vesmíre sami, zistíme možno v tomto desaťročí

Vesmírna agentúra objavila planéty podobné Zemi. Môžu mať vodu aj jednoduchý život.

Ukázali nové planéty, ktoré sa podobajú na Zem

Planetárny systém TRAPPIST-1 sa skladá zo siedmych exoplanét.

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 348
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 101
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 991
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 568
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 746
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 459
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 194
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 682
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 280
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 660

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop