Dave Perry hovorí o budúcnosti hier

Na niektoré herné osobnosti by sme pomaly už aj zabudli, keby sa nám sami nepripomínali. Nie však hernými projektmi, lež svojimi výrokmi. Dave Perry bol kedysi obdivovaným hrdinom stojaci za hernými skvostami, ktoré jeho vývojárske štúdio Shiny Entertainment tvorilo ako na bežiacom páse. Earthworm Jim, MDK, Messiah alebo Sacrifice – spomíname so slzou v oku a zároveň podivuhodne pozeráme, čože sa stalo s talentovanými tvorcami, keď nám dali také nepodarky ako Enter the Matrix či naposledy skutočne zlý Zlatý Kompas.

Prepáčte to nostalgické povzdychnutie si. Dave Perry však už pomerne dlhšiu dobu v Shiny nepracuje a jeho žiarivá hviezda vizionára začala zhasínať, až skončil v obnovenom Acclaime, kde sa venuje MMO projektom. David však upozornil na seba celkom zaujímavou myšlienkou, ktorá by si možno zaslúžila dlhšiu diskusiu. Podľa Perryho by totiž bolo celkom rozumné prebrať model predávania hier z Ázie. Tam sú totiž prístupné zadarmo, nič za ne neplatíte a hrať môžete. To sa už niektorí našinci radujú, ktorí aj päť stovák za hru považuje za nehoráznosť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže ak chcete niečo viac, chcete napríklad v RPG hre nejaké to lesklejšie brnenie, zaplatíte si. Chcete špeciálnu zbraň. Zaplatíte si. Chcete nové a rýchlejšie auto, aby ste mohli na trati vyhrávať. Zaplatíte si. Chcete niečo navyše, čím by ste sa mohli pochváliť, tak musíte platiť. Zároveň hry žijú z in-game reklamy, na ktorú taktiež niektorí naši odborníci nadávajú, mysliac si, že ich po každých 15 minútach bude otravovať upútavka na dámske hygienické potreby.

Presne v tomto systéme vidí Perry budúcnosť hier. Budú prístupné zadarmo, svoje si tu nájdu inzerenti, prostredníctvom mikroplatieb utratia niečo aj hráči a všetci budú spokojní, miera pirátstva poklesne. Podobnou cestou sa už vybralo napríklad Electronic Arts so svojim projektom Battlefield: Heroes.

Zdroj: CVG 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 101
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 677
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 973
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 309
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 012
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 455
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 128
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 548
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 734
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 528