San Francisco 3. júla (TASR) - Keďže sa to najväčšiemu softvérovému koncernu na svete nedarí, údajne sa snaží získať pomoc mediálnych spoločností News Corp. a Time Warner Inc.
Táto posledná snaha Microsoftu viedla v stredu k posilneniu akcie Yahoo! o 3 % v prostredí klesajúceho trhu, a to aj napriek tomu, že šance na úspešné uzavretie transakcie sú stále pomerne hmlisté. Ak nič iného, nadšená reakcia trhu na nepotvrdenú správu denníka Wall Street Journal je prinajmenšom ďalším signálom, že investori si želajú, aby sa Yahoo! vydalo inou cestou, než naplánoval generálny riaditeľ internetového koncernu Jerry Yang.
To je však zlou správou pre Yanga, ktorý založil Yahoo! pred 14 rokmi. Ak si pred valným zhromaždením akcionárov, ktoré sa bude konať 1. augusta, nezíska akcionárov, môže prísť o svoje miesto. Investor Carl Icahn, ktorý presadzoval fúziu s Microsoftom, sa totiž snaží kvôli realizácii svojich zámerov odvolať správnu radu.
Microsoft vie o zraniteľnosti Yahoo!, preto sa snaží získať pomoc News Corp., AOL, čo je dcérska spoločnosť Time Warner alebo iného mediálneho partnera, aby spoločne predložili ponuku, ktorá by pravdepodobne viedla k rozdeleniu Yahoo!, uviedol v stredu Wall Street Journal. Denník sa odvoláva na nemenovaný zdroj blízky rokovaniam. Microsoft správu odmietol komentovať.
Podľa spomínaného plánu rozdelenia Yahoo! by Microsoft získal operácie koncernu v oblasti internetového vyhľadávania, ktoré sú hlavným objektom jeho záujmu od začiatku rokovaní ešte niekedy v roku 2006.
Softvérový koncern vo februári predložil ponuku na kúpu celého Yahoo!. Pôvodná ponuka mala celkovú hodnotu 44,6 miliardy USD (855,1 miliardy Sk). Softvérový koncern pôvodne ponúkol 31 USD za akciu Yahoo!. V čase predloženia ponuky to bolo 62 % nad burzovou hodnotou akcie internetového koncernu. Microsoft neskôr zvýšil ponuku na 33 USD na akciu, čím by sa celková hodnota transakcie vyšplhala na takmer 47,5 miliardy USD. Potom, čo Yahoo! odmietlo aj vylepšenú ponuku, Microsoft ju 3. mája úplne stiahol.
O dva týždne potom Microsoft ponúkol 1 miliardu USD za vyhľadávač Yahoo a investíciu ďalších 8 miliárd USD, za ktoré by získal 16 % v zostávajúcich operáciách koncernu. Spoločnosť Yahoo! zamietla aj tento návrh a namiesto toho uzavrela partnerstvo s jednotkou v brandži Google, ktorého prudký rast práve prinútil Microsoft podať ponuku na Yahoo!
V súčasnosti sa Microsoft snaží vymyslieť spôsob, ako by mohol získať divíziu internetového vyhľadávania, pričom operácie koncernu, ktoré nesúvisia s vyhľadávaním, by prihral svojmu partnerovi. Rokovania s potenciálnymi partnermi sú však stále v ranom štádiu a podľa zdroja Wall Street Journalu nie je pravdepodobné, že povedú k uzatvoreniu dohody.
Informovala o tom agentúra AP.