Slovenský web bol na pive

Žiadni poslucháči, len aktívni účastníci, také je heslo konferencií o internete a nových médiách BarCamp. Aký bol prvý slovenský BarCamp?

Hlavným cieľom BarCampu bolo diskutovať, nie počúvať prednášajúcich.(Zdroj: SAMO TRNKA)

Ako sa robia virálne videá? Aké najčastejšie bezpečnostné chyby robia slovenské aj zahraničné weby? Ako sa dá triediť obsah na internete? Aj o týchto témach sa hovorilo v sobotu v bratislavskom centre A4 v sobotu na prvom stretnutí blogerov a internetových odborníkov na Slovensku.

BarCamp nemal pevnú štruktúru, bol voľným tokom tém, ktoré si navrhli a vyberali samotní účastníci. Namiesto očakávaných piatich desiatok ich prišlo až 150 a stretnutie tak bolo doteraz najväčšou akciou slovenskej internetovej komunity.

Podľa organizátora Jána Šifru bola účasť hojná aj vďaka tomu, že slovenský BarCamp sa trocha vzdialil pravidlám tejto akcie. „Základným pravidlom BarCampu je, že každý by mal byť prezentujúci alebo aspoň aktívny účastník. Pri tomto prvom slovenskom BarCampe to bol taký malý experiment a na toto pravidlo sme až tak neprihliadali.“ Namiesto aktívnej diskusie sa BarCamp aj vďaka tomu niesol skôr v štýle „prezentácia a potom otázky“.

Šifra to pri ďalších barcampových akciách chce zmeniť. Kľúčom je podľa neho menší počet účastníkov, ktorí si rozum­nú hranicu medzi voľnou diskusiou a prednáškami dokážu ľahšie ustrážiť.

Ako zaujať
Jedným z najväčších lákadiel bola prezentácia Virálny marketing od Michala Pastiera. Prednáška bola prijatá obecenstvom veľmi prívetivo vďaka vtipným príkladom z virálneho sveta a ich sviežemu podaniu. Ako vyrobiť okolo produktu rozruch, tak aby si o ňom ľudia rozprávali? Pastier radí: spravte z produktu príbeh lásky, úprimnosti, šokujte, alebo nechajte ľudí, aby sa pýtali, či to, čo im podsúvate, je pravda alebo klamstvo.

„Potešili ma veľmi pozitívne reakcie na prezentáciu nielen priamo na BarCampe, ale aj v reportážach návštevníkov z ich blogov. S mnohými som sa stretol osobne a preberali sme ich projekty a ako im pomôcť,“ povedal Pastier pre SME.

Mikroblogy
Rakúšan Chris Clay, pracujúci na službe soup.io, v prednáške priniesol krátky prehľad vývinu blogov a mikroblogov. Jeho služba je na Slovensku skoro neznáma, v zahraničí sa ale teší čoraz väčšej obľube. Ide o takzvaný tumblelogg - jednoduchú blogovaciu službu, ktorej väčšinu príspevkov pridá užívateľ dvoma kliknutiami.

Podľa spoluorganizátorky Evy Vozárovej bola táto prednáška na BarCampe najzaujímavejšia a to nielen pre vypracované rečnícke schopnosti Chrisa Claya. „Soup.io a tumblelogging považujem za jeden z najzaujímavejších konceptov, aké sa za posledných 12 mesiacov na internete „inštitucionalizovali.“. Zrejme preto, že namiesto silenej socializácie stavia radšej na obsahu,“ hovorí.

Prednáška Jany Vozárovej o autorských právach na internete bola tou najbarcampovejšou. Prebiehala v menšej sále a bol tu väčší priestor na diskusiu. Diskusia sa točila najmä okolo Creative Commons, licencie, ktorá umožňuje vyhradiť si k svojmu dielu len určité práva a tak umožniť čitateľom, aby ho upravovali podľa vlastného uváženia. Šokujúcim zistením bolo, že slovenský právny systém tento pojem nepozná, a ktokoľvek na Slovensku preberá obsah na základe tejto licencie, nekoná v súlade s právom.

Prvý slovenský BarCamp bol však aj spoločenskou akciou, kde sa po prvýkrát osobne mohli stretnúť ľudia, ktorí sa doposiaľ poznali len cez články a podľa prezývok. Bolo komické vidieť ľudí, ako si čítajú menovky a potom sa navzájom s potešením predstavujú, hoci na internete sa poznajú už roky.

BarCamp2 plánujú organizátori rozbehnúť už na jeseň tohto roku.

Odborníci na bezpečnosť Pavol Lupták a Rastislav Turek, ktorí na konferencii predviedli, ako jednoducho možno napadnúť webový server.

FOTO – SAMO TRNKA

Tento článok bol zostavený rovnako, ako samotná konferencia BarCamp – z príspevkov blogerov. Hlavnými autormi sú Andrej Buday (blog.andrejbuday.com), Tibor Peták (blog.seochat.sk) a Fero Volár (alian.info/).

Žiadni diváci, len aktívni účastníci. Predstav sa v troch slovách. Prednáška trvá toľko, koľko je potrebné. Hovor o BarCampe.

Základné pravidlá BarCampu

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 477
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 552
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 278
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 484
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 557
  6. Kam do tepla v januári? 2 454
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 373
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 101
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 273
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 090

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

DOMOV

Fico ochorel a na rokovanie vlády neprišiel

Rokovanie viedol Kaliňák.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Najmenšia mačka na svete je zároveň aj najlepší zabijak

Dospelé mačky vyzerajú ako mačiatka.

Za šírenie Čiernej smrti môže človek, hovorí provokatívna štúdia

Morová pandémia zabila v polovici 14. storočia viac než tretinu obyvateľov Európy.

Snažil sa zastaviť svoje kýchnutie, roztrhol si hrdlo

Vzácny prípad ukazuje, prečo by ste nemali zadržiavať kýchanie.

Ryba si vie vďaka génom zahojiť chrbticu. Aj ľudia ich majú

Ľudia a ryby z radu mihuľotvarých mali pred miliónmi rokov spoločného predka.

Čierna diera si dvakrát grgla. Potvrdili, že čierne diery oddychujú

Vzdialená galaxia pomaly požiera svojho vesmírneho suseda.