Slovenský web bol na pive

Žiadni poslucháči, len aktívni účastníci, také je heslo konferencií o internete a nových médiách BarCamp. Aký bol prvý slovenský BarCamp?

Hlavným cieľom BarCampu bolo diskutovať, nie počúvať prednášajúcich.(Zdroj: SAMO TRNKA)

Ako sa robia virálne videá? Aké najčastejšie bezpečnostné chyby robia slovenské aj zahraničné weby? Ako sa dá triediť obsah na internete? Aj o týchto témach sa hovorilo v sobotu v bratislavskom centre A4 v sobotu na prvom stretnutí blogerov a internetových odborníkov na Slovensku.

BarCamp nemal pevnú štruktúru, bol voľným tokom tém, ktoré si navrhli a vyberali samotní účastníci. Namiesto očakávaných piatich desiatok ich prišlo až 150 a stretnutie tak bolo doteraz najväčšou akciou slovenskej internetovej komunity.

Podľa organizátora Jána Šifru bola účasť hojná aj vďaka tomu, že slovenský BarCamp sa trocha vzdialil pravidlám tejto akcie. „Základným pravidlom BarCampu je, že každý by mal byť prezentujúci alebo aspoň aktívny účastník. Pri tomto prvom slovenskom BarCampe to bol taký malý experiment a na toto pravidlo sme až tak neprihliadali.“ Namiesto aktívnej diskusie sa BarCamp aj vďaka tomu niesol skôr v štýle „prezentácia a potom otázky“.

Šifra to pri ďalších barcampových akciách chce zmeniť. Kľúčom je podľa neho menší počet účastníkov, ktorí si rozum­nú hranicu medzi voľnou diskusiou a prednáškami dokážu ľahšie ustrážiť.

Ako zaujať
Jedným z najväčších lákadiel bola prezentácia Virálny marketing od Michala Pastiera. Prednáška bola prijatá obecenstvom veľmi prívetivo vďaka vtipným príkladom z virálneho sveta a ich sviežemu podaniu. Ako vyrobiť okolo produktu rozruch, tak aby si o ňom ľudia rozprávali? Pastier radí: spravte z produktu príbeh lásky, úprimnosti, šokujte, alebo nechajte ľudí, aby sa pýtali, či to, čo im podsúvate, je pravda alebo klamstvo.

„Potešili ma veľmi pozitívne reakcie na prezentáciu nielen priamo na BarCampe, ale aj v reportážach návštevníkov z ich blogov. S mnohými som sa stretol osobne a preberali sme ich projekty a ako im pomôcť,“ povedal Pastier pre SME.

Mikroblogy
Rakúšan Chris Clay, pracujúci na službe soup.io, v prednáške priniesol krátky prehľad vývinu blogov a mikroblogov. Jeho služba je na Slovensku skoro neznáma, v zahraničí sa ale teší čoraz väčšej obľube. Ide o takzvaný tumblelogg - jednoduchú blogovaciu službu, ktorej väčšinu príspevkov pridá užívateľ dvoma kliknutiami.

Podľa spoluorganizátorky Evy Vozárovej bola táto prednáška na BarCampe najzaujímavejšia a to nielen pre vypracované rečnícke schopnosti Chrisa Claya. „Soup.io a tumblelogging považujem za jeden z najzaujímavejších konceptov, aké sa za posledných 12 mesiacov na internete „inštitucionalizovali.“. Zrejme preto, že namiesto silenej socializácie stavia radšej na obsahu,“ hovorí.

Prednáška Jany Vozárovej o autorských právach na internete bola tou najbarcampovejšou. Prebiehala v menšej sále a bol tu väčší priestor na diskusiu. Diskusia sa točila najmä okolo Creative Commons, licencie, ktorá umožňuje vyhradiť si k svojmu dielu len určité práva a tak umožniť čitateľom, aby ho upravovali podľa vlastného uváženia. Šokujúcim zistením bolo, že slovenský právny systém tento pojem nepozná, a ktokoľvek na Slovensku preberá obsah na základe tejto licencie, nekoná v súlade s právom.

Prvý slovenský BarCamp bol však aj spoločenskou akciou, kde sa po prvýkrát osobne mohli stretnúť ľudia, ktorí sa doposiaľ poznali len cez články a podľa prezývok. Bolo komické vidieť ľudí, ako si čítajú menovky a potom sa navzájom s potešením predstavujú, hoci na internete sa poznajú už roky.

BarCamp2 plánujú organizátori rozbehnúť už na jeseň tohto roku.

Odborníci na bezpečnosť Pavol Lupták a Rastislav Turek, ktorí na konferencii predviedli, ako jednoducho možno napadnúť webový server.

FOTO – SAMO TRNKA

Tento článok bol zostavený rovnako, ako samotná konferencia BarCamp – z príspevkov blogerov. Hlavnými autormi sú Andrej Buday (blog.andrejbuday.com), Tibor Peták (blog.seochat.sk) a Fero Volár (alian.info/).

Žiadni diváci, len aktívni účastníci. Predstav sa v troch slovách. Prednáška trvá toľko, koľko je potrebné. Hovor o BarCampe.

Základné pravidlá BarCampu

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 093
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 980
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 839
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 999
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 638
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 893
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 780
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 100
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948