
re.
Problémom je, že ovládanie zariadení je podľa spotrebiteľov príliš komplikované a technické. Princípy a zákonitosti sa neodvíjajú od bežných skúseností, ale pripomínajú skôr analytické princípy technológií a vied. To je na obyčajného spotrebiteľa primnoho. A to aj napriek tomu, že spotrebitelia sa nestretávajú s jazykovou bariérou, ako tomu môže byť v iných krajinách.
Až 68 percent amerických spotrebiteľov tvrdí, že výrobcovia tlačia do elektroniky viac funkcií, ako kto kedy potreboval. Výskumy však ukazujú, že tieto „nepotrebné funkcie“ hrajú pri výbere dôležitú úlohu. Čím viac funkcií na visačke, tým lepšie. Neznalí zákazníci chcú mať istotu, že ich zariadeniu nebude nič chýbať.
Spotrebitelia tak idú sami proti sebe. Hľadajú zložité zariadenia, obsluhovať sa ich však nenaučia. Ako ste na tom vy? Stále na vašej mikrovlnke blikajú tri nuly a na rekordéri je to rovnako?