Detský web: bábiky aj lego

Časy, keď internet nemal školákom čo ponúknuť, sú preč. Firmy sa predbiehajú, kto na deťoch na webe čo najviac zarobí.

Časy, keď sa pri hre s legom deti jednotlivých čiastočiek dotýkali rukami, sú možno už preč.(Zdroj: REUTERS)

Chlapec, ktorý si stavia lego, dievča, ktoré oblieka bábiky? Deti budúcnosti sa možno budú vo voľnom čase hrať tie isté hry ako my, akurát budú pritom sedieť za počítačom.

Barbie a virtuálne zvieratká
Trinásť miliónov dievčat sa namiesto klasických bábik každý deň hrá s virtuálnymi postavičkami na stránke Stardoll.com. Obliekať môžu Celine Dion, Brada Pitta alebo aj seba: na postavičke môžu skúšať stovky rôznych odevov, módnych doplnkov a potom výsledný vizuál zdieľať so svojimi kamarátkami. Väčšina z detí je vo veku od deväť do sedemnásť rokov.

Stránka Clubpenguin.com, ktorú vlastní spoločnosť Disney, umožňuje deťom od šesť do štrnásť rokov starať sa o vlastného virtuálneho tučniaka: vyzdobiť si svoje virtuálne iglu a potom vytvárať virtuálne priateľstvá s ďalšími obyvateľmi v komunite.

Na stránke Webkinz.com si zasa deti môžu adoptovať vlastné zvieratko, na stránke Barbiegirls.com sa starať o vlastnú Barbie, milióny ďalších školákov sú členmi virtuálnych komunít ako Imbee.com alebo Neopets.com.

Lego SecondLife
Množstvo internetových stránok sa snaží deťom na webe ponúknuť virtuálne verzie tých hier, ktoré sa kedysi hrávali v skutočnom svete. Do online sveta sa minulý týždeň rozhodol vstúpiť aj výrobca stavebnice Lego. Nová sociálna sieť „Lego Universe“, ktorá má byť spustená budúci rok, bude pripomínať 3D svet SecondLife: každé dieťa si bude môcť vytvoriť vlastnú stavebnicovú verziu svojej osoby, stavať domy a komunikovať s ostatnými deťmi v rámci siete. Všetko v trojdimenzionálnom priestore a pomocou virtuálnej stavebnice.

„Chceme, aby deti prišli na našu stránku a hrali sa „spolu“,“ povedal pre Reuters Mark William Hansen, šéf projektu.

Deti, plaťte!
Každú vytvorenú stavbu alebo postavičku si budú môcť deti nechať poslať domov aj v reálnej verzii. Práve platenie za nadštandardné služby je jedným zo spôsobov, ktoré robia z bezplatných stránok pre deti miliónový biznis.

Na Stardolls.com sú najatraktívnejšie bábiky dostupné, len ak rodičia deťom za ne priplatia, to isté platí aj o ostatných stránkach. Michael Dwyer z magazínu The Age napríklad vypočítal, že 700-tisíc platiacich detí v rámci siete Clubpenguin.com prinesie spoločnosti Disney za dva roky viac ako sedemsto miliónov dolárov.

„Školáci hrajúci sa na webe – to je stopercentný biznis. Množstvo spoločností, ktoré doteraz nemali skúsenosti s webom, rýchlo vytvárajú svoje vlastné stránky,“ povedal pre The Age Nick Gibson, analytik Games Investor Consulting.

Na webe sú, aj keď nemôžu
Podľa prieskumu Nielsen Online data v decembri 2007 tvorili deti do jedenásť rokov päť percent všetkých návštevníkov sociálnych sietí na internete.

Britský regulátor Ofcom vo svojej štúdii zistil, že deti využívajú aj sociálne siete určené pre dospelých: 21 percent detí od deväť do jedenásť rokov malo v apríli profil na niektorej zo sociálnych sietí pre dospelých.

Vstup do takýchto komunít pre ne pritom môže byť nebezpečný a preto je obmedzený na vek viac ako trinásť alebo štrnásť rokov.

Školáci hrajúci sa na webe – to je stopercentne úspešný biznis.

Nick Gibson, analytik Games Investor Consulting

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 782
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 882
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 131
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 488
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 032
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 967
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 657
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 521
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 311
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 783