Highlander - nesmrteľný hrdina

Byť nesmrteľným – to je sen niektorých ľudí, hoci až taký raj to rozhodne byť nemusí. Hlavný hrdina hry Highlander Owen MacLeod ním však je a vo svojom akčnom dobrodružstve istotne ponúkne dostatok dôvodov na návrat k známemu menu.

Byť nesmrteľným – to je sen niektorých ľudí, hoci až taký raj to rozhodne byť nemusí. Hlavný hrdina hry Highlander Owen MacLeod ním však je a vo svojom akčnom dobrodružstve istotne ponúkne dostatok dôvodov na návrat k známemu menu. Nesmrteľní bojovníci boli totiž po nie príliš podarených filmoch a seriáloch odstrčení do pozadia. Lenže prečo nevytiahnuť poriadne nabrúsený meč a nenapraviť povesť Highlandera? To si zrejme povedali vo Widescreen Games (vydavateľom je Eidos) a v príprave máme hru, ktorá si pozornosť zaslúži.

Najprv treba upozorniť na fakt, že Highlander vychádza z filmovej licencie úspešného snímku z roku 1986, no hlavnou postavou je už spomínaný Owen a dej je od základov prekopaný, nový a riadne rozvinutý do detailov, ktoré by vo filme zápletku príliš a zbytočne natiahli. Príbeh je založený na bojoch tzv. Nesmrteľných, ktorí sa stretávajú v súbojoch jeden na jedného. Zostať môže len jeden, takže je nutné vybrať sa na dlhú cestu. Nielen z časového hľadiska, budeme dosť i cestovať. Zatiaľ bolo odhalených niekoľko prostredí z celkového počtu 18 úrovní, ktoré na náš čakajú. Začiatok je umiestnený do New Yorku, kam sa budeme často vracať a tento úvod patrí k prvému zoznámeniu sa s hrou. Našou úlohou totiž bude nájsť tri časti špeciálneho artefaktu, pomocou ktorého môže prežiť s najsilnejším protivníkom. Isteže, nie je to Vojna a Mier, no na to sa Highlander nikdy nehral a dôležité bolo, aby si udržal hlavu na krku a určite poteší, že o scenár sa postaral ten istý človek, ako o filmového Highlandera, Davida Abramowitza.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Väčšinu času strávite práve v súbojoch, kde sa budete musieť obracať riadne, hoci je Owen nesmrteľným, bolo by to predsa len nudné hranie, keby nemohol hrdina padnúť a protivníci by do neho búšili akokoľvek by chceli a nič by to s jeho zdravím nespravilo. So zdravím ani nespraví, tu totiž pôjde o niečo iné. Hlavným a najdôležitejším ukazovateľom sa totiž stáva úroveň únavy. Akonáhle je sa stane Owen unaveným, zvyšuje sa šanca na jeho skolenie – odseknutie hlavy nepriateľom. Uvidíme ako to bude fungovať v praxi, minimálne ide o novátorskú funkciu, hoci si berie za vzor ako pruh so zdravím i postupné oživovanie, kedy v nepríjemných chvíľach musíte urýchlene odísť do bezpečia (napr. Call of Duty).

Highlandera by mali radi v cestovných kanceláriách. Osud ho zaveje do rôznych zaujímavých miest, no cestovať nebude len v priestore, ale i v čase. Ono keď niekto žije dve tisíc rokov, ťažko zostane na jednom mieste. Postupom cez Pompeje (1.storočie - tesne pred smrtiace výbuchy sopky Vezuv), Škótske vysočiny (9.storočie), feudálne Japonsko (14.storočie) až po súčasnosť v New Yorku to bude určite kopec zaujímavého prostredia, pričom bude platiť, že každá táto akoby kampaň ponúkne nielen iné priestory na preskúmanie, ale aj zbrane a nepriateľov. Samotný dej sa odohráva v New Yorku a do minulosti sa Owen vyberie vo svojich spomienkach. Väčšina súbojov sa bude odohrávať na blízku vzdialenosť, čomu zodpovedá aj arzenál zbraní v tom ktorom období. V Japonsku nebude chýbať ostrá katana, Škótsko zas ponúkne obrovský meč zvaný claymore a okrem toho dostaneme do rúk napríklad aj dvojicu dýk.
 

Aj keď súboje budú istotne dôležitou súčasťou hry, k slovu sa dostanú aj iné herné prvky. Pri súbojoch bude dôležité udržať si načasovanie a jednotlivé seky sa budú následne nalepovať na rozvíjajúce sa kombá. O krvavosti niet pochýb, bez toho by akčný projekt stratil niekoľko percent z atmosféry. Istotne to nebude nič brutálne na štýl Ninja Gaiden 2 alebo God of War, ale podobný spôsob hrania sa dá očakávať. A že ide o hrateľnosť založenú na chytľavých prvkoch, dosvedčuje úspech uvedených titulov. Vráťme sa však k začiatku: viacerým možnostiam ako hrať, respektíve rôzne prvky, robiace hranie rôznorodé. Podrobným skúmaním najbližšieho okolia totiž môžete objaviť inú cestu, nie práve tú, ktorá nie je vydláždená mŕtvymi telami. Tiché zakrádanie sa postrannými uličkami ako v Thiefovi určite málokto očakáva, ale dostať sa niekam poza nepriateľský chrbát bez vzbudenia pozornosti je v akčnej hre príjemným spestrením. Okrem toho prostredie nebude statické, ale ho využijeme k svojmu prospechu pri súbojoch - rôzne predmety poslúžia ako pomocné objekty pri skolení nepriateľa. Keďže má náš hrdina menšiu výhodu v nesmrteľnosti, nerozhodí ho pád z obrovskej výšky a smrteľný elektrický prúd skôr „potrasie pravicou“ protivníkovi. Často teda budeme využívať tieto drobnosti, ktoré v konečnom dôsledku poukazujú na pomerne široké spektrum možností ako si s nepriateľom poradiť. 

Highlander je možno jedným z nenápadnejších akčných titulov, ktoré sa v tento rok objavia. Licencia a poctivý prístup francúzskych vývojárov z Widescreen Games však môže príjemne prekvapiť. Akčný prístup hre svedčí. Do konca roku času dosť a na nesmrteľného Highlandera sa oplatí počkať.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Politológ Kusý: Danko je veľmi labilný človek

Politológ hodnotí Dankovo vystupovanie na verejnosti.

Neprehliadnite tiež

Máte alergiu? Google začína s peľovými predpoveďami

Ak sa chystáte na výlet, Google vám možno poradí presunúť ho o deň neskôr.

Pozrite si robota, ktorý dokáže sám seba uzdraviť ako Wolverine

Mäkké roboty dokážu viac, sú však veľmi krehké.

V Antarktíde našli desiatky skrytých sopiek. Vedci chcú čím skôr zistiť aktivitu

Sopky by mohli ešte viac destabilizovať ľadový príkrov na kontinente.

Majú schopnosť superhrdinov. Prečo sú niektoré zvieratá priesvitné?

Krehké zvieratá roztrhne aj jemné rozvírenie vody.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 652
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 786
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 645
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 565
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 295
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 115
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 983
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 896
  9. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 837