Cupertino 4. apríla (TASR) - Podľa vo štvrtok zverejnených údajov konzultačnej spoločnosti NPD Group predal Apple počas prvých dvoch mesiacov roka najviac titulov.
Tieto údaje signalizujú dve veci: razantný presun od tradičného predaja hudby smerom k internetovému a výrazný nárast popularity legálneho sťahovania hudby v USA. Od spustenia iTunes pred 5 rokmi Apple predal vyše 4 miliardy piesní viac ako 50 miliónom zákazníkov.
Konkurencia internetových predajcov sa však zvyšuje. Internetová sieť MySpace prednedávnom informovala o vstupe do hudobného biznisu. MySpace spúšťa internetovú službu, v rámci ktorej užívatelia budú môcť zadarmo počúvať hudbu a pozerať si videá. Zaplatia iba za sťahovanie piesní. Tituly však nemajú na rozdiel od iTunes ochranu proti kopírovaniu. Služba vznikla v spolupráci s troma veľkými hudobnými vydavateľstvami Universal Music, Sony BMG Music a Warner Music. K ďalším konkurentom iTunes patrí napríklad on-line služba internetového malopredajcu Amazon.
Zvýšený on-line predaj však nedokáže kompenzovať pokles predaja CD z hľadiska tržieb, upozornila ešte koncom februára NPD. Počet hudobných nahrávok, ktoré si vlani spotrebitelia kúpili, vzrástol o 6 %. Výdavky na hudbu sa však kvôli poklesu predaja CD znížili o 10 %.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.