Bratislava 10. februára (TASR) - Dôvodom je stále narastajúca antipatia voči samotnej internetovej reklame. Vyplýva to z prieskumu skupiny Deloitte Touche Tohmatsu "Prognózy v médiách trendy TMT na rok 2008".
Uvedený sektor by mal podľa analytikov starostlivo sledovať regulačné opatrenia, pretože čím lepšie výsledky bude internetová reklama dosahovať, tým väčšmi budú na ňu zamerané previerky regulačných orgánov. Okrem toho by sa v roku 2008 internetová reklama mala pripraviť na zosilnenie konkurencie tradičných médií.
Konkurencia medzi klasickou a internetovou televíziou by sa naopak nemala v roku 2008 zostrovať. Analytici očakávajú, že tieto dva trhové segmenty sa budú dopĺňať. Internetová televízia je podľa odborníkov médiom, ktorého kvalita, obsahové formáty a okruh divákov sa značne líšia od divákov klasickej televízie.
Za najväčšiu výhodu internetu sa často považuje jeho anonymita. V roku 2008 sa však regulačné orgány, užívatelia a online obchodníci môžu čoraz častejšie dožadovať, aby sa pri uskutočnení každej transakcie cez internet vyžadovala od užívateľov autentifikácia identity.
V roku 2008 budú mať digitálne komunikácie väčší objem a pestrosť. Komunikačné spoločnosti sa podľa prieskumu zamyslia nad tým, prečo v roku 2008 ešte stále ponechávajú novým mediálnym spoločnostiam príliš veľký podiel z komunikačných tržieb.
Prognózy spoločnosti Deloitte Touche Tohmatsu na rok 2008 vychádzajú z rozhovorov s klientmi členských firiem Deloitte, z príspevkov od viac ako 6 000 partnerov, riaditeľov a senior manažérov členských firiem Deloitte.