Los Angeles 28. novembra (TASR) desiatke sa umiestnili takmer výlučne elektronické produkty ako fotoaparáty, navigačné systémy či hudobné prehrávače.
Predbežné výsledky potvrdzujú pondelňajšie zintenzívnenie online predaja, konečné výsledky však budú známe až ku koncu tohto týždňa. Zvýšenie počtu transakcií o 22 % a nárast tržieb o 48 % oproti minulému roku potvrdzujú výnimočnosť kybernetického pondelka. Tieto výsledky zverejnila spoločnosť OrderMotion, ktorá v pondelok sledovala internetovú predajnosť 1 100 malých a stredných online obchodov.
Medziročné zvýšenie pondelkového predaja o 34 % už ohlásili aj prevádzkovatelia platobnej služby PayPal, prostredníctvom ktorej sa realizujú platby za tovar predávaný napríklad na portáli eBay. Analýza tržieb za ostatných päť rokov však ukazuje, že najrušnejší predajný deň americké internetové obchody ešte len čaká. "Teší nás pondelňajšia špička online predaja, ale už sa tešíme na druhý decembrový pondelok," nepriamo potvrdil zistenia firmy PayPal aj výkonný riaditeľ portálu Shopping.com Josh Silverman. Obchodníci ho nazývajú zeleným pondelkom, pretože práve v tento deň ľudia pod tlakom času nakupujú darčeky v najväčšom objeme.
Podľa prieskumu asociácie online predajcov Shop.org plánovalo v pondelok nakupovať cez internet až 72 miliónov Američanov. Analytická firma comScore odhaduje, že z celkových predvianočných online tržieb vo výške 29,5 miliárd USD sa približne 700 miliónov realizovalo práve počas kybernetického pondelka.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) zll