Space Siege - ľudstvo znovu bojuje o prežitie

Chris Taylor je pre nás hráčov jedna z tých skutočných osobností, ktoré sa neboja pozrieť na svoje dielko s kritickým okom. Tejto svojej vlastnosti vďačí za to, že spoločnosť Gas Powered Games pracuje vždy naplno a snaží sa prísť na trh s čo najviac vyšpe

rkovaným titulom. Či už sa pozrieme na akčné RPG Dunegon Siege (vrátane pokračovania a datadiskov) alebo nedávnu RTS Supreme Commander, ktorú môžeme považovať za duchovného nástupcu vynikajúcej stratégie spred 10 rokov, Total Annihilation. Portfólio vynikajúce, takže okrem datadisku k Supreme Commanderu by sa hodilo predstavenie nejakého ambiciózneho titulu. A čo tak Space Siege?

Už samotný názov napovedá, že pôjde o akéhosi nepriameho nástupcu fantasy akčného RPG Dungeon Siege 2, len sa presunieme nielen v čase, ale aj v priestore. Prechod do budúcnosti a s tým spojené vesmírne lode a nepríjemná budúcnosť v tomto žánri príliš často využívaná nie je. Nám to však vôbec nevadí, pretože práve na sci-fi je vidíme často niečo záhadne príťažlivé. Ľudstvo postupne expanduje a vesmírne lety sa stávajú samozrejmosťou. Zvedavosť napokon vyústi k cestám aj mimo našu slnečnú sústavu, lenže tam už čaká prekvapenie v podobe mimozemskej rasy Kerak, ktorá nás rozhodne nevíta s chlebom a soľou v ruke. Objavenie agresívneho súpera je pre Zem napokon osudné. Kerakovia sa rozhodnú ľudstvo vyhladiť, čo sa im napokon vo svojej podstate aj podarí a poslední jedinci našej civilizácie opúšťajú zničenú Zem vo vesmírnych lodiach a putujú do neznáma za hľadaním novej planéty. Na jednom z evakuačných plavidiel sa objaví aj náš hrdina Seth Walker, za ktorého budeme hrať.

Na vydýchnutie však nie je čas, Kerakovia infiltrovali túto vesmírnu loď a našou snahou bude ochraňovať tisícky pasažierov a posádku. Príbeh sa môže zdať ako úplne klasický, ani ovládanie na tom nebude prekvapujúco inak, než tomu býva v podobných akčných projektoch, zásadných zmien, ktoré zmenia hrateľnosť je však niekoľko. Okrem toho, že hlavný hrdina, ktorého budete aktívne ovládať, je na rozdiel od série Dungeon Siege len jeden, dáva väčšie možnosti v smeroch pôsobenia a hlavne sa zbytočne nestrácate, čo sa niekedy v Dungeon Siege stávalo, keďže ste si mohli naverbovať rozsiahlu partiu. Navyše dostanete šancu zosobniť sa s hrdinom, ktorý má aj svoju minulosť a ako už býva zvykom, postupne ju budete odhaľovať. Je síce pravdou, že si na pomoc môžete zavolať robota s názvom Harvey, no ten nebude priamo pod vašim velením a jeho správanie neovplyvňujete. Bojuje podľa vlastnej umelej inteligencie, čo na ňu kladie vyššie nároky, ale zatiaľ všetko funguje podľa predpokladov, robot sa nestráca a útočí rozvážne. Protivníci sa síce v niektorých prípadoch správajú pomerne hlúpo, ale dokážu si i dopĺňať zdravie, takže sa im to dá odpustiť, veď spoliehať sa budú primárne na kvantitu.

Najdôležitejším sa podľa nás javí používanie implantátov. Nikto vás do týchto pomocných prostriedkov nenúti, no výrazne zlepšia vašu postavu (či už efektivitou streľby alebo silou) a robia vám tak hranie jednoduchším. Na druhú stranu strácate svoju ľudskú stránku, odkláňate sa od humánnosti, čo bude aktívne vplývať nielen na príbeh a jeho rozvoj, ale aj zadávanie úloh od NPC postáv. Atmosféra sa tak začne výrazne meniť, dostávate na výber, ktorou cestou sa vlastne vyberiete a práve na toto Chris Taylor vsádza. Vyvolanie emócii bolo v podobných tituloch na jednom z posledných miest a väčšinou ste sa len uberali po vopred navrhnutej ceste posiatej rôznymi questami. Môžete na implantáty zabudnúť a ignorovať ich, no pri rozohraní novej hry však skúsite cestu cyborga a na zmeny určite natrafíte. Hrateľnosť tým získava nový rozmer.

Čo sa týka grafickej stránky, zatiaľ ju nemôžeme naplno posudzovať a hodnotiť, do konca vývoja ešte nejaký ten mesiac ostáva (hra sa má objaviť v prvom kvartáli budúceho roku), ale rozhodne nám prostredie lode nepripadá ako nevhodné alebo nepríjemné. Veľký dôraz je kladený na dizajn interiérov, prostredie má dýchať chladom a bezmocnosťou. Z temných zákutí osvetlených neónovými svetlami budú vyskakovať nepriatelia. Dojem strachu tak bude zastúpený v hojnej miere. Doba hrania je predbežne stanovená na príjemných 15-20 hodín, pričom by sme nemali príliš váhať nad zahraním si vesmírneho dobrodružstva ešte raz, je totiž veľká šanca, že niektoré úlohy budú pri inom spôsobe hrania prístupné a v prvom hraní ste ich nezaznamenali. Taktiež nejde o klasický systém, kde máte bezpečné „domovské mestečko“, kde si pokecáte s predavačom a nakúpite nové vybavenie. Všetko je spracované dynamicky a uveriteľne, takže na postavy narážate v priebehu hrania. Sme veľmi radi, že sa Chris Taylor rozhodol dať zbohom fantasy žánru a skúša niečo úplne iné v sci-fi svete, kde je dojem skazy akosi prirodzenejší. Ihneď ako budeme vedieť viac, vám dáme určite vedieť.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 617
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 511
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 116
  4. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 3 789
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 054
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 515
  7. Splnený sen 1 912
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 744
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 478
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pravidlá o konflikte záujmov má zlepšiť Glváč, ktorý tají svoje prepojenie s Bašternákom

Šéfa klubu Smeru navrhol do komisie na prípravu nových zákonov Andrej Danko.

EKONOMIKA

Vysoká zadlženosť, pravidelné zápchy. Ako žijú ľudia v trnavskom kraji

Kraju robia dobré meno kúpele či víno.

SVET

Filmárka Piussi: Babiš vyvoláva v Čechoch obrovský strach

Česká spoločnosť sa rozdelila na vítačov a náckov, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

ROZHOVOR

Výskumník: Chyba je zapečená priamo v preukazoch

Aktualizácia sa dá použiť, no väčšinou ide o fyzické zariadenia a musia sa vymeniť, hovorí pre SME PETR ŠVENDA, ktorý sa podieľal na odhalení slabiny v ochrane e-občianskych.

Ohovárajú a priatelia sa. Delfíny majú kultúru podobnú tej ľudskej

Naše technológie a obrovské mestá však nikdy nenapodobnia.

Rusko chystá KryptoRubeľ, elektronickú štátnu menu

Za projektom stojí centrálna banka Ruska.

Chcú nájsť Deviatu planétu, zatiaľ majú päť nepriamych dôkazov

Niekoľko zvláštnych vlastností slnečnej sústavy najlepšie vysvetlí neznáma planéta.