SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Radiohead s internetovým predajom (zatiaľ) príliš neoslnil

Takmer dve tretiny fanúšikov za nový album nezaplatili ani cent – taká je bilancia experimentu, pre ktorý sa pred nedávnom rozhodla skupina Radiohead. Namiesto toho, aby vydali album v zastúpení svojho vydavateľstva, rozhodli sa využiť ako distribučné méd

Skupina Radiohead vidí hudobný šoubiznis dúhovými očami.
Foto: REPROFOTO – RADIOHEAD.COM

Takmer dve tretiny fanúšikov za nový album nezaplatili ani cent – taká je bilancia experimentu, pre ktorý sa pred nedávnom rozhodla skupina Radiohead. Namiesto toho, aby vydali album v zastúpení svojho vydavateľstva, rozhodli sa využiť ako distribučné médium internet. Cenu za album si mali fanúšikovia určiť sami.

V priemere získala kapela za každú stiahnutú kópiu albumu 2,26 dolára, čo je o poznanie menej, ako tvorili zisky plynúce z predaja albumov pod krídlami vydavateľstva. Tam dosahovali honoráre rozpätie od 3 do 5 dolárov za každý predaný nosič. Koľko fanúšikov si však zatiaľ album do svojho počítača zakúpilo, nie je známe. Do úvahy treba brať i skutočnosť, že dostupnosť skladieb bez zaplatenia nezabránila tomu, aby sa skladby šírili v P2P sieťach. Pre mnohých je tento spôsob sťahovania jednoduchší. Na finálne hodnotenie je podľa analytikov zatiaľ priskoro.

Nulovú hodnotu pripísalo albumu až 62 percent návštevníkov webu, menej ako 4 doláre zaplatilo 17 percent fanúšikov, od 4 do 8 dolárov 6 percent, 12 percent určilo hodnotu v rozpätí od 8 do 12 dolárov, a viac ako 12 dolárov zaplatili 4 percentá návštevníkov. Správanie kupujúcich naznačuje, že ceny nosičov na trhu chápu ako príliš vysoké.

Priemerná hodnota CD nosiča je na americkom trhu 12-15 dolárov, internetový gigant iTunes predáva albumy za 9,99 dolára.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini cez víkend sebavedomo vyhlásil, že keby bol premiérom on, tak zaočkovanosť by bola cez 50 percent.


4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


15 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

V piatok budú pokračovať na druhom paneli.


TASR 11 h
Výskumný pracovník kráča okolo plášta s logom nemeckej biofarmaceutickej výskumnej spoločnosti CureVac v nemeckom meste Tübingen.

CureVac testoval, keď sa šírili početné mutácie.


18. jún