
hu počítačových hier, vyvracia dlhodobé predsudky o rodových rozdieloch v správaní.
Ženy si však počítačovú hru – ak sa ľahko inštaluje a hrá – zväčša kúpia, kým muži, predstavujúci iba štvrtinu kupcov, sa snažia získať jej free verziu, alebo obísť ochranu pred počítačovými pirátmi.
„Každý si myslel,“ hovorí Jessica Tams, manažérka asociácie, „že iba ženy obľubujú jednoduchšie hry. Pri ich vývoji boli našou hlavnou cieľovou skupinou.“
Muži dávajú často prednosť tvrdým hardcore hrám, ale mnohí sa iba neradi zdôveria, že sediac za monitorom hrajú občas míny, alebo si vykladajú jednoduchý pasians solitaire.
„Bolo to šokujúce,“ dodáva Jessica Tams, „hoci sme to tušili. Ak niekto hráva s kamošmi nejakú divokú hru, nebude sa im chváliť, že sa dostal na vyšší level nejakej obyčajnej.“
Takéto informácie by mohli byť užitočné pre softvérové firmy, ktoré vyvíjajú jednoduché počítačové hry - tie už ostatne možno hrať aj na všadeprítomných mobiloch s farebnými displejmi, nehovoriac o zariadeniach ako konzola Wii firmy Nintendo.
Hrať sa najnovšie môžete aj na stránkach MySpace alebo Facebook. „Našli si spôsob, ako ťahať zo zákazníkov peniaze,“ komentuje Jessica Tams.