Halo 3 - dokončite boj

Niekedy sa nám zdá, že európski hráči patria do neskutočne konzervatívnej obce. Pravidelne to opakujeme pri japonských tituloch, ktoré sú podľa nás iné, čo samozrejme nemyslíme v negatívnom slova zmysle.

Stačí si však vziať dnešný objekt testovania – americkým publikom fenomenálne prijaté Halo 3. Maximálne hodnotenia lietali rad za radom, hráči boli až tak neskutočne nadržaní, že si objednávali svoju kópiu vopred a samozrejme trhlo Halo 3 za prvý deň predaja (výhradne len v Amerike) maximálne dosiahnuté tržby v hrách. Hit ako poleno, pre Xbox 360 vlajková loď, ktorú musí každý mať. Teda aspoň tak sa to navonok javí, avšak tu nastáva obrovský problém. Na Starom kontinente má totiž séria Halo buď ortodoxných zástancov a fanúšikov alebo hráčov nejaviacich vôbec záujem o túto priemernú strieľačku. Jedna strana vyzdvihuje do posledného detailu prepracovaný v príbeh, v ktorom nie je problém stratiť sa, podmanivú atmosféru a vyváženú hrateľnosť spoločne s chytľavým mulitplayerom. Na strane druhej sa ozýva bohato zastúpený rad oponentov vykrikujúcich, že na Halo nie je nič novátorské. Aby bol spor ešte vyhrotenejší, v našom štáte sa na Halo pozerá ako konzolový projekt, ktorý bol pôvodne zamýšľaný ako PC hit, no Microsoft z neho spravil „must have“ hru pre prvý Xbox a konverzia dlho meškala, veď nedávno sa na PC objavil druhý diel.

Je úplne jedno, či stojíte vľavo alebo vpravo. Halo 3 má svoje klady i zápory, pričom nás síce nedostal do úplnej nirvány, ale prečo to nepriznať, bavili sme sa. Keďže som mal ja osobne skúsenosť s recenzovaním prvého Halo: Combat Evolved (išlo o PC verziu), dodatočne som si zakúpil druhý diel na Xbox 360, bol som nesmierne zvedavý na zmeny. Na novinky. Na dokončenie boja. Lenže v konečnom dôsledku by sa hodilo konštatovať: toto je jednoducho Halo. Niekto ho miluje, niekto ho nenávidí, ale na strieľačku musí upútať minimálne pútavým príbehom epických rozmerov. Ako už bolo spomenuté, nie je problém sa v ňom stratiť. Nie je to totiž len o tom, že hlavným hrdinom je Master Chief (poznáte ho aj pod kódovým označením Spartan 117), ktorý je jedinou záchranou zomierajúceho ľudstva. Dôležité nitky totiž siahajú ďaleko do minulosti. Nemusíte ich poznať, no epickosť potom nenaberá rozmery viditeľného u amerického publika. Skočiť do Halo 3 bez predošlých skúseností je skutočne šialené, preto ak vám môže byť poradené, minimálne si skúste zaobstarať druhý diel, ktorý zoženiete za niekoľko stoviek. Rozprávania je na dlho, preto sa pokúsime všetko skrátiť na únosnú mieru a možno zistíte, že na príbehu (vzhľadom na žáner akcie z vlastného pohľadu) skutočne niečo je, hoci obsahuje pomerne otrepané obraty. A nemusíte sa predierať predchodcami, hoci to stojí za pokus. 

Nemusí nás zaujímať občianska vojna ľudí, ktorej víťazom sa stalo zoskupenie UNSC (United Nations Space Command). Rýchla expanzia do vesmíru prichádza koncom 23.storočia, čo samozrejme ľudstvo náležite využíva a rieši tak problémy s preľudnením a nedostatkom dôležitých nerastných surovín. Všetko by išlo bez problémov, keď však stratilo UNSC kontakt s planétou Argo. Prvý kontakt s rasou Covenants nebol najpriateľskejší, čomu sa však nedá čudovať. Podivné kreatúry si totiž dali za cieľ vyhubiť ľudstvo s jednoduchou myšlienkou. Želá si to boh a oni sú jeho predĺženou rukou. Postupne padá jedna planéta za druhou, záchrana ľudskej populácie nevyzerá ružovo. Potupnej porážke sa nedá zabrániť a jediná cesta ako ubrániť i Zem pred deštrukciou, sa javí udrieť nepriateľa na citlivom mieste, najlepšie na samom vrchole. Nedarí sa, no Master Chief je na palube lodi Pillar of Autumn nútený splniť svoju misiu. Nečakane sa však po skoku objavuje pri prstenci nazvanom Halo, ktorý je považovaný za domov rasy Covenants.

Vôbec to však tak nie je, Covenants omylom otvorili Pandorinu skrinku. Prstence Halo boli totiž vytvorené starobylou rasou Forerunners za účelom zastavenia strašlivej nákazy nazvanej The Flood. Stačí si predstaviť podivné parazitické organizmy podobné votrelcom, ktoré sa snažia pohltiť všetko živé. Darí sa im to, čo postupne zisťujete v prvom Halo a The Flood nedokáže zastaviť nik, ani Covenants.

A ako vlastne funguje Halo? Jednoducho exploduje, pričom po výbuchu prestáva existovať všetko živé v okolí. Nejde však o obyčajnú prskavku, po deštrukcii zanikajú celé galaxie, čo je jediný spôsob ako The Flood zastaviť. Master Chiefovi sa podarí po zneškodnení a výbuchu prstenca spoločne s užívateľským interfaceom Cortana (predstavte si hologram v ľudskom vydaní) vesmírnej lode Pillar of Autumn uniknúť, no Covenants nezastavili, navyše určite zarazí zistenie, že prstencov je viacero a spúšťací mechanizmus každého z nich sa môže hocikedy aktivovať. Druhý diel túto myšlienku rozvíja, po vašom boku bude bojovať Arbiter (ide o jedného z náčelníkov Covenants, ktorý mal zabezpečiť, aby prstenec z prvého dielu nevybuchol), ktorý je svojou vládou uvrhnutý na nemilosť a svoju oddanosť môže dokázať v samovražedných misiách (ide o hrateľné pasáže), no práve v nich zisťuje, že Covenants v skutočnosti nie sú predĺženou rukou boha a zistí skutočnú úlohu prstencov. Tá je na míle vzdialená hlavnému cieľu, a to tzv. Great Journey, na ktorú sa podľa viery vydajú Covenants pri spustení prstencov.

Pri úteku sa Master Chief na chvíľu ocitne i na povrchu Zeme, no následne uniká za nepriateľskou flotilou, kde chce konečne vykonať svoju úlohu – zničiť Prophet of Regret. Objaví však prstenec Delta-Halo, ďalšia rasa Brutes (bojuje s Covenants a chcú aktivovať práve Delta-Halo), Cortana je zajatá Gravemindom (duchovný vodca The Flood), po úspešnom deaktivovaní vyšle prstenec signál smerom k podivnému zariadeniu nazvanému The Ark, ktoré ako jediné môže aktivovať všetky prstence Halo, spustiť ich v jeden moment a... ďalej si to domyslíte sami. Aby bolo dielo dokonané, The Ark sa nachádza práve na Zemi, ktorú neustále okupujú Covenants. Zamotané? Určite, nie je to jednoduché, stratiť sa dá úplne ľahko, no sami vidíte, že rozprávka na dobrú noc to nie je. Známa veta na konci Halo 2 od Master Chiefa (Je čas ukončiť tento boj) mnohých nahnevala, pretože tak otvorený koniec nik nečakal. Ono je to však trochu zložitejšie, dôležitú úlohu zohráva Cortana, ktorú musíte bezpodmienečne uchrániť, boj o prežitie prebieha skutočne adrenalínovo. Nie je jednoduché nasadnúť do rozbehnutého vlaku, základy síce môžete pochopiť z manuálu, avšak vlastná skúsenosť je vždy vítaná. Master Chief sa teda rozhodol ukončiť tento boj – stále považujete sériu Halo za tuctovú strieľačku?

Prejdime však k dôležitejším veciam. V Halo 3 nájdete všetko to dobré, čo robilo Halo 1 a 2 zaujímavou hrou, odstránite niektoré nepríjemné vlastnosti a máte strieľačku, ktorá je svojim spôsobom úplne iná, odlišná od konkurencie. Základné prvky s ostatnými síce sú zhodné, avšak ťažko opísateľný dojem z hrania je jednoducho iný. Môžete využívať vozidlá, to je už klasika. Okrem spojeneckého (a dnes už kultového) Warthogu na vás čaká Mongoose (štvorkolka pre dve osoby bez stacionárnej zbrane), dobre známy a smrtiaci tank Scorpion, vznášadlo Hornet alebo prepravný Pelican. Od Covenants si môžete požičať ich vozidlá, teda pokým ich nezlikvidujete. Tu by sme chceli vyzdvihnúť možnosť chytiť sa daného stroja a zneškodniť ho granátom. Je to akčné, nádherné na pohľad a zamilovali sme si to tak, že sme to robili pri každej príležitosti. Rovnako sú na tom aj zbrane, veľmi dobre ich poznáte. Automaty, brokovnice, snajperky u ľudí, podivné plazmové pri nepriateľovi a do toho všetkého tu máme možnosť používať i statické zbrane. Tie môžete jednoducho vybrať z konzoly a nosiť so sebou. Hra sa prepne do pohľadu spoza Master Chiefa a vidíte obrovský plazmový kanón, machine gun alebo raketomet v jeho rukách. Zanechaná spúšť je tentoraz už obmedzená muníciou, ale aj tak sa oplatí tieto pomôcky využívať.

Medzi novinky môžeme považovať aj špeciálne vybavenie, medzi ktoré môžeme zaradiť napríklad bublinový štít, ktorý vytvorí špeciálnu ochranu. Cez plášť nepreniká nič von ani dnu, no postavy ním môžu voľne prechádzať. Nie je problémom vyhodiť nepriateľa z jeho teplého miestečka, preto sa oplatí používať aj ostatné vymoženosti (míny, gravitačné zbrane) s rozvahou. Inak môžeme hovoriť o tradičnom pokračovaní strieľačky, ktorá bola pôvodne braná ako trilógia a bolo by pochabé očakávať zmenu žánru alebo základného konceptu hrania. Halo 3 skutočne vo všetkom vzdáva hold svojim predchodcom a nesnaží sa nijakým spôsobom vybočiť z radu. Pre niekoho opakovanie nápadov, no práve prechodom rozmanitými úrovňami sa tretí diel môže pochváliť ako vyvrcholenie celej série. Ale to už prechádzame do hodnotenia, tak sa doň ponorme naplno.

GRAFIKA 7 / 10
Pre niekoho šokujúce, pre iného ani nie, avšak v konečnom dôsledku grafické spracovanie len mierne nadpriemerné. Boli momenty, keď sme sa kochali slnečnými lúčmi prechádzajúcimi cez zarastenú džungľu, piesok v púšti nás doslova pálil a organické vnútro The Flood (v dobrom) znechucovalo. Halo 3 má neskutočne svetlé momenty, pri ktorých si užívate všetku tú nádheru okolo, ktorá v kombinácii s vynikajúcimi prestrelkami vytvára dokonalý dojem z opojenia. Lenže potom to príde, stačí vkročiť do podzemných komplexov a každého zarazia textúry z predošlej generácie hier. Sú jednoduché, bez detailov a niekedy tak ostré, až sme sa báli, že sa na nich porežeme. Nepríjemný kontrast v tomto prípade úplne zamrazí a nedokážeme si vysvetliť tento fakt inak, než urýchlené vydanie hry v sľúbený termín. Pôsobí to ako päsť na oko. Interiéry boli vždy špecifickou stránkou Halo a hoci sa tentoraz v Bungie snažili čo najmenej opakovať rovnaké miestnosti, v niektorých prípadoch sa im nevyhli, no výrazne tohto stereotypného záporu ubudlo.

Niekoho môže taktiež iritovať pomerne časté používanie 2D pozadí na scéne, ale v tomto prípade treba pripomenúť, že ide o špecifický štýl, ktorým Halo zobrazuje od začiatku blížiacu sa apokalypsu. Určite sa však z grafickej stránky dalo dostať omnoho viac. Futuristický vzhľad komplexov výrazne dospel a používanie nepríjemných pastelových farieb (fialová v minulosti niekedy až nepríjemne dominovala) opadlo. Možno je to vývojom celej série, ale skutočne sa nám zdá, že hra dospela, stala sa i trochu temnejšou, snaží sa dostať hráča reálnejším spracovaním. Animácie pohybov majú svoju kvalitatívne vysoko nastavenú latku, ktorú s prehľadom preskakujú a bez vážnych problémov si budete využívať aj interaktívne sekvencie volené s citom. Celkovo sa však grafické spracovanie nedá hodnotiť vyššie a v prípade akčnej strieľačky ide o dôležitú súčasť, ktorá napokon môže prikloniť váhu k čo najvyššiemu hodnoteniu. Halo 3 nevyzerá úžasne, hoci používa mnohé efekty, stále je cítiť občasné škrípanie v podobe spomínaných výkyvov. Pozerať sa však na to samozrejme dá, len sme čakali pomerne krajšie divadlo na otvorenej scéne.

INTERFACE 9 / 10

Ovládanie patrí bez akéhokoľvek dramatizovania medzi takmer dokonalé vlastnosti hry. Akčná vložka je prirodzená, možnosť používania dvojice zbraní núti taktizovať, pričom všetko to robíte automaticky, zvyknete si okamžite. Systém stlačenia alebo držania daného tlačidla je efektívny, presný a pôsobí uveriteľne. Taktiež celkový výzor obrazovky má svoje neoceniteľné čaro, pozeráte sa akoby z prilby Master Chiefa a horné okraje obrazovky sú tak sfarbené do modrého odtieňu. Umiestnenie života (automaticky sa nabíja pri chvíľach kľudu) do hornej časti obrazovky je pomerne odvážnym krokom, no ukázal sa ako bezbolestný a vcelku rozumný. Pre niekoho sila zvyku, pre iného neprijateľný fakt. Nám oči nebehali do rohov obrazovky, kde zvyčajne býva umiestnená hodnota zdravia a práve prenos do hornej časti obrazovky spôsobil, že sme sa cítili pri hraní a sledovaní dôležitých údajov inak a možno i prirodzenejšie. Mohli by sme chváliť systém jednoduchých a prehľadných menu, zdôrazniť používanie dvojice zbraní príkladmi, no priznáme sa vám s jednou vecou. Ovládanie vozidiel nám robilo problémy i v Halo 2 a spočiatku sme pôsobili dojmom opitého vodiča v trojke.

Skutočne nemáme radi, keď je ovládanie kamery spojené so zatáčaním, pretože to pôsobí mätúcim dojmom a vozidlo máte pod kontrolou len pod stlačeným plynom. Tento fakt si musíte uvedomiť, potom vám nebude problém vyberať zákruty skutočne efektným šmykom, doslova sa naháňať s protivníkmi a užívať si jazdu na štyroch kolesách. Chce to cvik, musíte si zvyknúť a potom budete jazdu akceptovať. Upozorniť na to musíme, prišlo nám to spočiatku veľmi nepríjemné, ale časom sme prišli ako na to. Lietanie je omnoho zábavnejšie, s tankom si jednoducho prerazíte cestu a nemusíte príliš manévrovať (fyzikálny engine Havok sa postará o odstránenie prekážok) a zastavovať na červenú. Niekoho možno prekvapí, že Master Chief pri pádoch (nie mimo mapy, vtedy jednoducho zomrie) nemá žiadne zranenie, ale keďže náš hrdina neustále niekam padá, nebudeme to riešiť. Interface a ovládanie dokonalé, len tie vozidlá mohli byť spracované s väčším citom.

HRATEĽNOSŤ 8 / 10
Halo 3 vás bude baviť. Otázne však je, aká intenzívna zábava to bude, ako dokážete hre prepadnúť. Halo totiž musí pochopiť a oddať sa mu. Boje sú nesmierne intenzívne, celé to prežívate, pretože nemôžete sa rozbehnúť vpred a aj menších protivníkov umlátiť pažbou. Tento systém nefunguje, musíte využívať všetky ponúkané možnosti, vyberať starostlivo zbrane, prispôsobovať sa ich vlastnostiam. Málokedy sa nám stáva, že sme doslova nadšení z kvalitného mixu chodenia po nových miestach, bojoch, animáciách, používania melee attacku, streľby, hádzania granátov, jazdenia a stretávania sa s bossmi.

Každý protivník vyžaduje aspoň trochu odlišnú taktiku, najviac si užijete pri bojoch s obrovskými mechanickými pavúkmi, ktoré sa spočiatku zdajú ako nesmrteľné. Ak sa na scéne objavia hneď dva a vy bravúrne zlikvidujete oba behom dvoch minút, pocit zadosťučinenia a hladina adrenalínu sa nedá vyjadriť. Vulgárne povedané, hranie Halo 3 má gule. Tak nesmierne chytľavý a zároveň jednoduchý systém sa nevidí každý deň, nenájdete ho všade. Môžeme sa začať oháňať poslednými FPS peckami, ale práve Halo 3 ukazuje tú správnu cestu, ktorá má v sebe niečo iné.

Práve to niečo iné však často vadí nám, európskym hráčom, ale aby sa neopakoval úvod tohto článku, pevne veríme, že odpoveď na naše naznačenie, čo vám môže vadiť, nájdete hravo sami. Deviatka v hodnotení hrateľnosti by zrejme bola prehnaná (v rámci našich kritických možností), no vy si hranie užijete a ani nebudete vedieť ako uplynul čas. Náročné momenty sa prirodzene striedajú s ľahšími pasážami a všetok ten celok spoločne s príbehom drží pohromade. Navyše tu máme nesmiernu podporu od samotného Bungie, ktoré do hry vložilo automatické zaznamenávanie prechodu úrovňou, pričom i niekoľko minút trvajúce videá nemajú viac než zopár MB. Síce je prehrávanie trochu topornejšie, dokážete však voľne pohybovať kamerou a sledovať dianie z iného pohľadu alebo si robiť obrázky a chváliť sa nimi pred priateľmi. Atmosféra celého tohto projektu je skutočne podmanivá, dokáže vás vtiahnuť, len sa jej musíte otvoriť. Nemáme tu zložito vykresľované charaktery a vzťahy medzi nimi (stačí už i tak dosť zamotaný príbeh), sme nesmierne radi, že tento zástup klišé napokon nebude filmovo spracovaný (aspoň také sú posledné správy), ale ak zomrie jedna z dôležitých postáv, vás to chytí, dostanete krídla, pri vidinách Cortany vás v niektorých prípadoch zamrazí. Postupne dvíhajúca sa hrateľnosť a chytľavosť je dávkovaná profesorsky. Spočiatku sme totiž videli hrateľnosť maximálne na sedmičku, lenže...

MULTIPLAYER 9 / 10

Multiplayer a Halo patria k sebe. Je úplne jedno, či sa vyberiete do kooperatívneho hrania alebo do online bojov. Jedenásť máp v rôznych a dobre známych i neznámych módoch (deathmatch, team deathmatch, capture the flag, territories – jeden tím hráčov bráni určité miesto, druhý sa ho snaží získať, infection – niektorí hráči sú zombíkmi a musia získať do svojej zábavne party všetkých ostatných... dokopy ich je 35, tak vám nebudeme spomínať úplne všetky) je dostatočne zaujímavý. Malý počet máp vás nemusí desiť, každý mód si zahráte na každej mape, navyše si môžete nielen určiť počiatočné podmienky (zbrane, gravitácia, rýchlosť...), ale hlavne vylepšiť pôvodné mapy pomocou Forge módu. Ide o pomerne jednoduchý editor, ktorým síce nemôžete meniť charakter mapy, ale pridávaním a novým rozmiestňovaním predmetov vytvoríte úplne nové prostredie. Takto to možno znie veľmi stroho, avšak v praxi to skutočne funguje a ak napríklad výrazne uberiete na počte zbraní, pridáte vozidlá, okamžite sa zmení charakter hrania. Možností je neúrekom a hoci sme spočiatku neboli príliš odviazaní z nedisciplinovaných hráčov, ale to sa určite zmení a multiplayer sa stane dokonalým. Preto zatiaľ deviatka, čo však o nejaký ten mesiac nemusí platiť a hranie sa stane skutočnou nirvánou. Veď nie náhodou práve Halo 2 výrazne oživilo službu Live a tretí diel patrí medzi takmer dokonale navrhnuté single i multiplayer kúsky. Táto kombinácia sa často nevidí a keby bolo viac času, určite by sme sa po mapách preháňali ešte aj dnes.

Ono to však nie je všetko. Skvelý systém matchmaking nemá jedinú chybu a slúži na ohodnotenie vašich skúseností a následné postupovanie po rebríčku. Ak ste nováčik, musíte sa v multiplayeri najprv poriadne poobzerať dokola, tak vám hra ponúkne rovnako skúsených (alebo v tomto prípade skôr neskúsených) hráčov. Po čase sa dostanete na druhú úroveň, získate širšiu ponuku vo výbere módov a rôzne kooperačné prvky. Získavate odmeny vo forme medailí, postupujete po vojenských hodnostiach a nevysloviteľne sa bavíte. Systém zbierania lebiek z odlišnými vlastnosťami vám hru môže sťažiť alebo uľahčiť (napríklad taká strata celého HUDu je po prvýkrát nepríjemným šokom). Na serveri sa ukladá posledných niečo viac ako 20 zápasov vo forme videa, takže nemusíte hrať, môžete si oddýchnuť i pri sledovaní a učení sa stratégie. Vaše mapy vytvorené vo Forge môžete uploadovať na server, štatistiky hrania sú až maniakálne podrobné a... a spomínali sme, že multiplayer a Halo jednoducho patria k sebe?

ZVUKY 8 / 10
Master Chief nepatrí medzi zhovorčivých spoločníkov, takže počas hrania budete počuť skôr zvuky okolia a ozvučenie boja či rôzne výbuchy. Dabing ostatných postáv je vierohodný, niektoré scény skutočne potešia charizmatickým hlasom. Napríklad taký Gravemind má neoceniteľné záporňácke čaro. Pocit z toho, že ste skutočne na bojisku máte okamžite, nielen nepriatelia totiž vysielajú vašim smerom pestré hlášky a na roztomilé „Dééémon“ (tým myslia vás) má svoje neopakovateľné čaro. Nie je to však až tak markantné ako napríklad pri strieľačkách typu Medal of Honor alebo Call of Duty, no to je zrejme dané sci-fi témou.

HUDBA 9 / 10
Mnohé melódie boli prevzaté z minulosti a mierne upravené. Niektoré sú nové a main theme skladbu si zamilujete. Stačí to však na deviatku? Sami vidíte, že tomu tak je, pompéznosť ohromí a načasovanie na správne chvíle je zvládnuté na sekundu presne, niektoré motívy sa vám vryjú do pamäte a možno si ich budete rovnako my úplne falošne pohmkávať smerom do práce / školy. Nie je to nič prekvapujúce, ale keď zaznie klavír na konci napätej situácie, pochopíte silu hudby. Silu kvalitnej hudby v Halo 3.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 8 / 10

Menší kameň úrazu by sme mohli vidieť v náročnosti a umelej inteligencii protivníkov. Stále však platí, že Halo má jednu z najprirodzenejších AI v hernom svete, pretože nepriatelia sa kryjú – a teraz nemyslíme, že sa schovajú a v pravidelných intervaloch vykuknú a vypustia na vás dávku zo svojej zbrane s presnosťou na milimeter. Oni jednoducho nie sú blbí a nechcú zomrieť, takže sa snažia nájsť nejakú cestu poza váš chrbát. Čím silnejší nepriateľ, tým viac sa snaží vystúpiť vám priamo tvárou v tvár. Navyše ak začnete panikáriť, oni vás dostanú. Niektoré časti 9 úrovní sme pre testovacie účely nechali prebrať iniciatívu nepriateľov: nestáli pri sebe a nečakali, kým k nim prídeme a dáme im pusu na čelo. Rozmiestnili sa (dokonca strategicky, aby zorným poľom pokryli priestor, kde sa práve nachádzate) a zaútočili z viacerých strán. Síce nás nedokázali prenasledovať na väčšie vzdialenosti a nechali nám čas na doplnenie zdravia, stále však priamo v boji cítite myslenie protivníka, ktorý sa snaží využívať všetko vo svoj prospech. Je to príjemné a keďže sa nám to nestáva často, prestrelky nás dostali.

Nepríjemným problémom môže byť 9 úrovní, ktoré vás na normálnu obtiažnosť budú stáť približne 10 herného času. Najľahšiu úroveň ani neskúšajte, pokazíte si tak hru. Náročnejšie voľby samozrejme dodajú presnejšiu mušku a účinnejšiu muníciu nepriateľov a hlavnou zbraňou sa budú musieť stať headshoty, rýchlosť a trochu i taktizovanie. Zaberie to viac času, preto nie je problém spustiť si dobrodružstvo nanovo a rozdiel je markantný. Aj tak je však možno 9 úrovní trochu menej ako by sme čakali. Väčšinu času budete mať po svojom boku pomocníkov a priateľov, skupinové boje však trochu pokrivkávajú, nie vždy postupujú vojaci s rozumom, ale dokážu pomôcť.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 8,9 / 10
Vyššie s hodnotením ísť nemôžeme, hoci by si to možno v niektorých prípadoch hra i zaslúžila, stále sa nám javí, že bublina okolo Halo 3 bola priveľká, davová psychóza spravila svoje. Stále však ide o jednu z najlepších hier tohto roku, dokonca sa nebojíme prehlásiť, že by sme Halo 3 postavili tesne (ale skutočne úplne tesne, že by si dýchali na krk) za Bioshock. Nenechajte sa zmiasť „nízkym“ číslom, veď kedy sme sa priblížili tak nebezpečne k tak vysokému hodnoteniu v oblasti čistých FPS? Halo 3 si zaslúži, aby majitelia Xboxu 360 aj u nás zvolili práve projekt od Bungie ako najdôležitejšiu kúpu najbližších dní. Halo 3 je skvelé, je úžasné, chytľavé, príjemné a prirodzené. Lenže je to stále len a len Halo, projekt, ktorý má svojich fanúšikov aj odporcov. My sme skôr na strane tých prvých, no bolo by diletantské postaviť sa hrdo na ich stranu, švacnúť vysoké číslo do záveru a tváriť sa ako ďalší človek z davu. My vám totiž chceme Halo 3 odporučiť a ono skutočne stojí za to. Len nečakajte modré z neba.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.