ale aj poskytovatelia e-mailových služieb.
Situácia je taká, že rozoznať e-mail od spamu je možné s istotou až vtedy, ak je doručený. Internetové linky, ktoré prenášajú nepotrebné dáta zatiaľ efektívne ochrániť nedokážeme. Existuje databáza serverov, ktoré je možné blokovať ešte pred prijatím správy, problémom však je, že spam je často rozosielaný sieťou počítačov, nad ktorými získali útočníci moc pomocou vírusov a červov. Kým sa do databázy dostanú, zvyčajne rozošlú milióny správ bez toho, aby o tom ich majitelia tušili.
Ako sa pred spamom chrániť?
- Používajte služby dočasnej e-mailovej schránky. Ponúkajú ju servery ako napríklad http://10minutemail.com a sú praktické, ak potrebujete na obľúbenom serveri vytvoriť používateľský účet, alebo je e-mailová adresa vyžadovaná pri použití webovej služby. Správu si vyzdvihnete priamo na serveri a po vypršaní limitu upadne do zabudnutia.
- Ak to nie je nutné, neuvádzajte svoj e-mail v používateľských profiloch na internete a nezverejňujte svoju adresu v diskusných fórach.
- Ak ste nútení publikovať svoju adresu na internetovej stránke, použite niektorú zo „zastieracích služieb“, ktorá skonvertuje text na obrázok. Ak vás niekto bude chcieť kontaktovať, čas na prepísanie adresy do políčka v poštovom klientovi si nájde
- Nepoužívajte svoj primárny e-mail na všetko. Na doplnkové služby, ktorých ste ochotní zriecť sa, používajte niektorý z freemailov. Nikdy predsa neviete, kde skončí s masovým preposielaním zábavných obrázkov a videí váš e-mail.
- Neotvárajte e-maily, ktoré už na prvý pohľad zaváňajú spamom. Ak váš poštový klient potvrdí platnosť vašej adresy, ich množstvo sa bude znásobovať
- Ak váš poskytovateľ e-mailov nepodporuje filtrovanie SPAMu, použite Google Mail. Ten dokáže prostredníctvom POP3 protokolu sťahovať poštu z ľubovoľnej poštovej schránky a následne odtriediť spam od pošty. Filtrované správy môžete čítať priamo pomocou nástrojov od Google, alebo si ich môžete nechať „prepraté“ preposielať na iný účet.