T-Mobile mal ku koncu 1. polroka 2,226 milióna zákazníkov

Výnosy mobilného operátora T-Mobile za prvých 6 mesiacov roku 2007 dosiahli 8,3 miliardy korún, čo je medziročne o 9 percent viac.

Bratislava 9. augusta (TASR) - Výnosy mobilného operátora T-Mobile Slovensko, a. s., za prvých 6 mesiacov roku 2007 dosiahli 8,3 miliardy Sk, čo je takmer o 9 % viac ako v 1. polroku minulého roka.

Kľúčovým faktorom rastu bolo medziročné zvýšenie celkového počtu zákazníkov o viac než 9 %, ku ktorému prispel výhradne rast počtu zákazníkov fakturovaných služieb. S rastom počtu fakturovaných zákazníkov súvisia vyššie výnosy z poskytovania mobilných služieb takmer o 10 %.

T-Mobile ku koncu júna 2007 evidoval celkove 2,226 milióna zákazníkov. V segmente fakturovaných služieb sa ich počet v porovnaní s júnom 2006 zvýšil o 24 % na 1,027 milióna, čím po prvý raz prekročil hranicu jedného milióna zákazníkov. Čistý nárast o 199 000 zákazníkov dokazuje úspech pokračujúcej stratégie aktívnej migrácie zákazníkov zo segmentu predplatených kariet. Napriek výraznej migrácii sa však vďaka prílevu nových zákazníkov celkový počet zákazníkov s predplatenými kartami Easy oproti júnu 2006 znížil len približne o 1 % a dosiahol 1,199 milióna.

Vyšší počet zákazníkov v priebehu 1. polroka 2007 generoval v sieti T-Mobile vyššiu hlasovú ako aj nehlasovú prevádzku, čo viedlo k nárastu výnosov v porovnaní s 1. polrokom 2006. Silná orientácia spoločnosti na poskytovanie služieb mobilných dátových prenosov a pripojenia do internetu, či už pomocou širokopásmovej služby Rýchly internet alebo prostredníctvom novinky WebnWalk, začala prinášať výrazné výsledky. Výnosy z nehlasových služieb, vrátane obsahu, rástli dvakrát rýchlejšie ako počet zákazníkov a ich medziročný rast za 6 mesiacov roka 2007 prevýšil 18 %. Nehlasové služby sa na priemernom výnose na zákazníka (tzv. ARPU average revenue per user) podieľali v 1. polroku 2007 približne 16,4 %, pričom pred rokom tento pomer dosahoval 15,7 %.

Celkový priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) vo výške 588 Sk je oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka nižší o necelé 2 %, keď vtedy bol 598 Sk. Tento mierny pokles je spôsobený predovšetkým nižšou priemernou cenou väčšiny služieb, vďaka čomu sú výdavky zákazníkov za telekomunikačné služby v priemere nižšie ako v minulosti, a to aj napriek zvýšenej miere využívania týchto služieb.

Zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) k 30. júnu 2007 dosiahol 3,932 miliardy Sk, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje takmer 5-% nárast. Rast zisku na úrovni EBITDA bol pomalší ako rast výnosov, čo spôsobili najmä zvýšené náklady na získanie a udržanie zmluvných zákazníkov predovšetkým formou dotácie predajnej ceny koncových zariadení.

TASR o tom informovala Jana Burdová, hovorkyňa Slovak Telekomu, ktorý je 100-% vlastníkom spoločnosti T-Mobile Slovensko.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia paratýfusu.

Voda na Zemi aj vo vesmíre. Pozrite si najkrajšie zábery z kozmu za tento týždeň

Vedci predstavili tri mimozemské svety, kde by mohla byť voda aj život.

Pluto a jeho mesiace budú oficiálne ríšou mŕtvych

Nové názvoslovie pre systém trpasličej planéty sa inšpiruje aj mytológiou.

TECH_FM

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava. Tak prečo toľko kriku? Vysvetľuje podcast TECH_FM.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 622
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 319
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 348
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 400
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 875
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 577
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 486
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 152
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 037
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop