
Počítač bol vyrobený v novom závode Dellu v juhoindickom meste Čennai a koncern ho dodal jednému zo svojich najväčších miestnych zákazníkov v pondelok. "Čennajský závod potvrdzuje strategickú dôležitosť Indie pre Dell, pretože je významným impulzom našich expanzívnych plánov a vyhliadok na miestnom trhu," uviedol generálny riaditeľ indickej dcéry Dellu Rajan Anandan.
V uplynulých 5 rokoch sa v Indii zvyšoval predaj počítačov tempom 30 % ročne a v obchodnom roku skončenom 31. marca 2007 dosiahol 6,3 milióna kusov, ako vyplýva zo správy indickej agentúry MAIT.
Dell v uplynulých rokoch predával servery a počítače veľkým indickým firmám, ale nedarilo sa mu výraznejšie preniknúť na masový trh desktopov a notebookov. Počítače Dellu sú totiž pre indických zákazníkov pomerne drahé.
Koncern do krajiny dováža už zložené prístroje, a preto platí viac na cle ako jeho konkurenti, ktorí vyrábajú počítače priamo v Indii. Toto by chcel Dell zmeniť. V prvej fáze tu bude montovať 400 000 počítačov ročne. Informovala o tom agentúra AP.