
Predpokladané zmeny vyplynuli z prieskumu, do ktorého sa zapojilo 267 ľudí. Zväčša išlo o IT špecialistov z veľkých podnikov, stredných a malých firiem ako aj zo štátneho sektora, ktorí majú kompetencie prijímať rozhodnutia v oblasti informačných technológií.
Ako vyplynulo z ich odpovedí, takmer všetci používajú internet každý deň. Mesačne strávia na internete v priemere 135 hodín, čo je zhruba tri hodiny denne, no našli sa jednotlivci, ktorí uviedli až dvojnásobné hodnoty.
Takmer dve tretiny opýtaných internet používa v zamestnaní, viac ako tretina doma a 7 percent aj na verejne prístupných miestach. S týmto pomerom korešponduje i účel, na ktorý využívajú internet – 66 percent na prácu a 34 percent na súkromné účely.
Pre väčšinu respondentov Web 2.0 asociuje ponúkanie vlastných videí a fotografií na internete, vytváranie blogov a publikovanie na webe. O Web 2.0. doteraz nepočulo 51 percent opýtaných.

Drvivá väčšina opýtaných používa internet na získavanie informácií. Určitým prekvapením je, že až okolo 48 percent respondentov internet využíva na plánovanie ciest a dovoleniek. Na elektronické bankovníctvo využíva internet 74 percent, na on-line nákupy 40 percent, na zábavu 50 percent, na písomnú komunikáciu 68 percent, na hovorenú komunikáciu 33 percent a na videohovory 10 percent respondentov. Do diskusných fór sa zapája pravidelne takmer 17 percent účastníkov.
K prístupu na internet najčastejšie slúži laptop alebo notebook. Túto odpoveď zakrúžkovalo takmer 87 percent opýtaných. Desktop používa 74 percent, PDA 17 percent a smart telefón takmer 13 percent respondentov.