NA ÚSPECHU VIDEOMOBILU ZAROBIA AJ OPERÁTORI, KTORÝM HO APPLE DOVOLÍ MAŤ V PONUKE. V AMERIKE TO BUDE AT&T

Apple chce znova zmeniť svet. S iPhonom

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone. Firma už eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca roka 2008 sa ich predá trinásť miliónov.

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone.

Keď Apple pred šiestimi rokmi prichádzal s vreckovým audio-video prehrávačom iPod, očakávania boli veľké. Ale oprávnené, iPod zmenil celý hudobný trh a veľkým hudobným vydavateľom vrátil nádej, že spotrebitelia budú za hudbu znova dobrovoľne platiť.

Aj vtipné reklamy so štíhlym a pekným Macom a korpulentným PC sa zakrátko stali legendárnymi. Aj tentoraz chce Apple určiť trendy na niekoľko rokov dopredu. Interaktívny komunikátor iPhone, ktorý spája mobil, mediálny prehrávač a webový prehliadač, je už teraz hitom, hoci do predaja sa v USA dostane až 29. júna.

Tenký ako kreditka s niečo menej ako deväťcentimetrovou dotykovou obrazovkou namiesto klávesnice - tak má podľa prvých reklamných spotov nová vychytávka vyzerať. Všetko ostatné sa drží v prísnej tajnosti.

Rovnako sa detaily tajili aj pri uvedení iPodu. Vyvolanie hystérie a držanie spotrebiteľov v napätí môže byť podľa amerických odborníkov celkom dobrou taktikou. Podľa profesorov marketingu na Michigan State University, spoločnosti, ktoré takto vopred ohlásia svoje budúce plány, tradične určujú smerovanie celej brandže, v ktorej pôsobia.

Veľký záujem

Apple už dnes eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca budúceho roka sa predá trinásť miliónov škatuliek. Pred začiatkom budúceho roka by mu tak patrilo percento trhu mobilných telefónov.

To, akú hystériu iPhone v Spojených štátoch vyvoláva, ukazuje aj prvá reklama. Na krátky čas sa na obrazovke zobrazí isté náhodné telefónne číslo. Ide o rybársku reštauráciu v San Franciscu, ktorá bola následne zaplavená telefonátmi z celého sveta. Čo však čert nechcel a ľudí v marketingu Apple isto nepotešilo, majiteľ ani len nepoužíva Macintosh. Ale ako hovoria priaznivci Apple – „obyčajné PC“.

Odkedy sa to celé začiatkom roka začalo, cena akcií počítačovo-zábavného gigantu vzrás­tla o polovicu. Celková trhová hodnota Apple pred mesiacom vzrástla na viac ako 100 miliárd dolárov, čo je najviac v 31-ročnej histórii spoločnosti. Okrem avíz na iPhone, úspechu nových radov iPodov však k tomuto rastu treba pripočítať aj nástup nového produktu – Apple TV. Ten neprináša technický prevrat, ale Applu umožňuje hovoriť do toho, ako sa budú televízia a internet zbližovať v domácnos­tiach spotrebiteľov.

Hrozba pre mobily

Podľa prieskumu spoločnosti M:Metrics, ktorá sleduje trendy v mobilnej komunikácii, iPhone, hoci je stále z veľkej časti utajovaný, zaregistrovalo 56 percent britských spotrebiteľov a 64 percent používateľov mobilných telefónov v USA. Až 19 miliónov Američanov si ho plánuje kúpiť. Exkluzívnym part­nerom v Amerike je však telekomunikačný gigant AT&T. Ostatní operátori jednoducho zostanú nahratí. Veď až dve tretiny by podľa prieskumu prešli od iných operátorov. Ohrozené sú najmä Sprint Nextel či T-Mobile,­ ktoré najviac oslovujú mladú generáciu. Aj na európskych trhoch už operátori zvádzajú boje, kto bude mať novú vecičku vo svojej ponuke.

Najviac sa výrobca a predajcovia obávajú, že zákazníci si pri iPhone nezvyknú na dotykovú obrazovku, kritici ju už takmer označili za „brak“.

Nemá ísť ani o lacnú záležitosť, cena bude od 500 do 600 dolárov v USA (12- až 15-tisíc korún), európsky zákazník však možno dá až dvojnásobok tejto sumy.

Prečo je Apple inovačný líder

Apple je už dlho lídrom brandže v inováciách. Časopisy BusinessWeek aj Fortune ho posunuli na prvú priečku najinovatívnejších či najobdivovanejších spoločností. Experti v ankete pre BusinessWeek mali na úspech Apple niekoľko jednoduchých receptov a odpovedí. „Je to schopnosť vytvoriť produkty, o ktorých by nikto ani netušil, že spotrebiteľ ich bude tak veľmi chcieť.“


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Po prvý raz zmapovali zmysly rastlín. Už vieme ako cítia

Namiesto zmyslových orgánov využívajú proteíny. Bez niektorých sa všetko zrúti.

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

V NASA prestali pracovať. Musk musel odložiť test rakety

Američanom sa nepodarilo schváliť štátny rozpočet. Kennedyho vesmírne stredisko prestáva pracovať.

Obchod bez radov a pokladní. Otvorili prvý Amazon Go

Obchod využíva rovnaké technológie ako autonómne autá.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 424
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 113
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 380
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 018
  6. Kam do tepla v januári? 1 707
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 448
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 131
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 932