NA ÚSPECHU VIDEOMOBILU ZAROBIA AJ OPERÁTORI, KTORÝM HO APPLE DOVOLÍ MAŤ V PONUKE. V AMERIKE TO BUDE AT&T

Apple chce znova zmeniť svet. S iPhonom

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone. Firma už eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca roka 2008 sa ich predá trinásť miliónov.

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone.

Keď Apple pred šiestimi rokmi prichádzal s vreckovým audio-video prehrávačom iPod, očakávania boli veľké. Ale oprávnené, iPod zmenil celý hudobný trh a veľkým hudobným vydavateľom vrátil nádej, že spotrebitelia budú za hudbu znova dobrovoľne platiť.

Aj vtipné reklamy so štíhlym a pekným Macom a korpulentným PC sa zakrátko stali legendárnymi. Aj tentoraz chce Apple určiť trendy na niekoľko rokov dopredu. Interaktívny komunikátor iPhone, ktorý spája mobil, mediálny prehrávač a webový prehliadač, je už teraz hitom, hoci do predaja sa v USA dostane až 29. júna.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tenký ako kreditka s niečo menej ako deväťcentimetrovou dotykovou obrazovkou namiesto klávesnice - tak má podľa prvých reklamných spotov nová vychytávka vyzerať. Všetko ostatné sa drží v prísnej tajnosti.

Rovnako sa detaily tajili aj pri uvedení iPodu. Vyvolanie hystérie a držanie spotrebiteľov v napätí môže byť podľa amerických odborníkov celkom dobrou taktikou. Podľa profesorov marketingu na Michigan State University, spoločnosti, ktoré takto vopred ohlásia svoje budúce plány, tradične určujú smerovanie celej brandže, v ktorej pôsobia.

Veľký záujem

Apple už dnes eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca budúceho roka sa predá trinásť miliónov škatuliek. Pred začiatkom budúceho roka by mu tak patrilo percento trhu mobilných telefónov.

To, akú hystériu iPhone v Spojených štátoch vyvoláva, ukazuje aj prvá reklama. Na krátky čas sa na obrazovke zobrazí isté náhodné telefónne číslo. Ide o rybársku reštauráciu v San Franciscu, ktorá bola následne zaplavená telefonátmi z celého sveta. Čo však čert nechcel a ľudí v marketingu Apple isto nepotešilo, majiteľ ani len nepoužíva Macintosh. Ale ako hovoria priaznivci Apple – „obyčajné PC“.

Odkedy sa to celé začiatkom roka začalo, cena akcií počítačovo-zábavného gigantu vzrás­tla o polovicu. Celková trhová hodnota Apple pred mesiacom vzrástla na viac ako 100 miliárd dolárov, čo je najviac v 31-ročnej histórii spoločnosti. Okrem avíz na iPhone, úspechu nových radov iPodov však k tomuto rastu treba pripočítať aj nástup nového produktu – Apple TV. Ten neprináša technický prevrat, ale Applu umožňuje hovoriť do toho, ako sa budú televízia a internet zbližovať v domácnos­tiach spotrebiteľov.

Hrozba pre mobily

Podľa prieskumu spoločnosti M:Metrics, ktorá sleduje trendy v mobilnej komunikácii, iPhone, hoci je stále z veľkej časti utajovaný, zaregistrovalo 56 percent britských spotrebiteľov a 64 percent používateľov mobilných telefónov v USA. Až 19 miliónov Američanov si ho plánuje kúpiť. Exkluzívnym part­nerom v Amerike je však telekomunikačný gigant AT&T. Ostatní operátori jednoducho zostanú nahratí. Veď až dve tretiny by podľa prieskumu prešli od iných operátorov. Ohrozené sú najmä Sprint Nextel či T-Mobile,­ ktoré najviac oslovujú mladú generáciu. Aj na európskych trhoch už operátori zvádzajú boje, kto bude mať novú vecičku vo svojej ponuke.

Najviac sa výrobca a predajcovia obávajú, že zákazníci si pri iPhone nezvyknú na dotykovú obrazovku, kritici ju už takmer označili za „brak“.

Nemá ísť ani o lacnú záležitosť, cena bude od 500 do 600 dolárov v USA (12- až 15-tisíc korún), európsky zákazník však možno dá až dvojnásobok tejto sumy.

Prečo je Apple inovačný líder

Apple je už dlho lídrom brandže v inováciách. Časopisy BusinessWeek aj Fortune ho posunuli na prvú priečku najinovatívnejších či najobdivovanejších spoločností. Experti v ankete pre BusinessWeek mali na úspech Apple niekoľko jednoduchých receptov a odpovedí. „Je to schopnosť vytvoriť produkty, o ktorých by nikto ani netušil, že spotrebiteľ ich bude tak veľmi chcieť.“


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Brancov začali riešiť po rokoch, pozrie sa na nich prokuratúra

Minister obrany Gajdoš čaká, čo na polovojenskú organizáciu povie Generálna prokuratúra. Potom chce zmenu zákonov

ŠPORT

Írsky expert: Saganovi po zmene systému nemá kto konkurovať

Podľa žurnalistu je Slovák najlepším cyklistom sveta.

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

PEZINOK

V Limbašskej doline odhalili vinníkov čiernych skládok

Jedným z vinníkov je operný spevák z Bratislavy.

Neprehliadnite tiež

Magnetické tornáda a lúče kráterov. Ako vyzerá Merkúr

Ďalšia sonda k planéte poletí tento rok.

Známky života môžu byť aj na Titane. Našli miesta, kde môžeme hľadať

Teploty sú hlboko pod bodom mrazu. Sú však miesta, kde by mohla byť tekutá voda.

PODCAST ZOOM

Zoom: Objav jediného neutrína môže spustiť revolúciu vo fyzike

Potrebujeme novú fyziku, ktorá lepšie vysvetlí vesmír.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 220
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 899
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 538
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 486
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 994
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 514
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 067
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 202
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 967
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 951