SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
NA ÚSPECHU VIDEOMOBILU ZAROBIA AJ OPERÁTORI, KTORÝM HO APPLE DOVOLÍ MAŤ V PONUKE. V AMERIKE TO BUDE AT&T

Apple chce znova zmeniť svet. S iPhonom

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone. Firma už eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca roka 2008 sa ich predá trinásť miliónov.

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone.

Keď Apple pred šiestimi rokmi prichádzal s vreckovým audio-video prehrávačom iPod, očakávania boli veľké. Ale oprávnené, iPod zmenil celý hudobný trh a veľkým hudobným vydavateľom vrátil nádej, že spotrebitelia budú za hudbu znova dobrovoľne platiť.

Aj vtipné reklamy so štíhlym a pekným Macom a korpulentným PC sa zakrátko stali legendárnymi. Aj tentoraz chce Apple určiť trendy na niekoľko rokov dopredu. Interaktívny komunikátor iPhone, ktorý spája mobil, mediálny prehrávač a webový prehliadač, je už teraz hitom, hoci do predaja sa v USA dostane až 29. júna.

Skryť Vypnúť reklamu

Tenký ako kreditka s niečo menej ako deväťcentimetrovou dotykovou obrazovkou namiesto klávesnice - tak má podľa prvých reklamných spotov nová vychytávka vyzerať. Všetko ostatné sa drží v prísnej tajnosti.

Rovnako sa detaily tajili aj pri uvedení iPodu. Vyvolanie hystérie a držanie spotrebiteľov v napätí môže byť podľa amerických odborníkov celkom dobrou taktikou. Podľa profesorov marketingu na Michigan State University, spoločnosti, ktoré takto vopred ohlásia svoje budúce plány, tradične určujú smerovanie celej brandže, v ktorej pôsobia.

Veľký záujem

Apple už dnes eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca budúceho roka sa predá trinásť miliónov škatuliek. Pred začiatkom budúceho roka by mu tak patrilo percento trhu mobilných telefónov.

Skryť Vypnúť reklamu

To, akú hystériu iPhone v Spojených štátoch vyvoláva, ukazuje aj prvá reklama. Na krátky čas sa na obrazovke zobrazí isté náhodné telefónne číslo. Ide o rybársku reštauráciu v San Franciscu, ktorá bola následne zaplavená telefonátmi z celého sveta. Čo však čert nechcel a ľudí v marketingu Apple isto nepotešilo, majiteľ ani len nepoužíva Macintosh. Ale ako hovoria priaznivci Apple – „obyčajné PC“.

Odkedy sa to celé začiatkom roka začalo, cena akcií počítačovo-zábavného gigantu vzrás­tla o polovicu. Celková trhová hodnota Apple pred mesiacom vzrástla na viac ako 100 miliárd dolárov, čo je najviac v 31-ročnej histórii spoločnosti. Okrem avíz na iPhone, úspechu nových radov iPodov však k tomuto rastu treba pripočítať aj nástup nového produktu – Apple TV. Ten neprináša technický prevrat, ale Applu umožňuje hovoriť do toho, ako sa budú televízia a internet zbližovať v domácnos­tiach spotrebiteľov.

Skryť Vypnúť reklamu

Hrozba pre mobily

Podľa prieskumu spoločnosti M:Metrics, ktorá sleduje trendy v mobilnej komunikácii, iPhone, hoci je stále z veľkej časti utajovaný, zaregistrovalo 56 percent britských spotrebiteľov a 64 percent používateľov mobilných telefónov v USA. Až 19 miliónov Američanov si ho plánuje kúpiť. Exkluzívnym part­nerom v Amerike je však telekomunikačný gigant AT&T. Ostatní operátori jednoducho zostanú nahratí. Veď až dve tretiny by podľa prieskumu prešli od iných operátorov. Ohrozené sú najmä Sprint Nextel či T-Mobile,­ ktoré najviac oslovujú mladú generáciu. Aj na európskych trhoch už operátori zvádzajú boje, kto bude mať novú vecičku vo svojej ponuke.

Najviac sa výrobca a predajcovia obávajú, že zákazníci si pri iPhone nezvyknú na dotykovú obrazovku, kritici ju už takmer označili za „brak“.

Skryť Vypnúť reklamu

Nemá ísť ani o lacnú záležitosť, cena bude od 500 do 600 dolárov v USA (12- až 15-tisíc korún), európsky zákazník však možno dá až dvojnásobok tejto sumy.

Prečo je Apple inovačný líder

Apple je už dlho lídrom brandže v inováciách. Časopisy BusinessWeek aj Fortune ho posunuli na prvú priečku najinovatívnejších či najobdivovanejších spoločností. Experti v ankete pre BusinessWeek mali na úspech Apple niekoľko jednoduchých receptov a odpovedí. „Je to schopnosť vytvoriť produkty, o ktorých by nikto ani netušil, že spotrebiteľ ich bude tak veľmi chcieť.“


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Apple pravdepodobne pracuje na vlastnom vyhľadávači

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik
Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 960
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 102
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 857
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 712
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 710
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 535
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 157
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 493
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 279
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 097