NA ÚSPECHU VIDEOMOBILU ZAROBIA AJ OPERÁTORI, KTORÝM HO APPLE DOVOLÍ MAŤ V PONUKE. V AMERIKE TO BUDE AT&T

Apple chce znova zmeniť svet. S iPhonom

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone. Firma už eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca roka 2008 sa ich predá trinásť miliónov.

Po Macu a iPode chce Apple určovať trendy s iPhone.

Keď Apple pred šiestimi rokmi prichádzal s vreckovým audio-video prehrávačom iPod, očakávania boli veľké. Ale oprávnené, iPod zmenil celý hudobný trh a veľkým hudobným vydavateľom vrátil nádej, že spotrebitelia budú za hudbu znova dobrovoľne platiť.

Aj vtipné reklamy so štíhlym a pekným Macom a korpulentným PC sa zakrátko stali legendárnymi. Aj tentoraz chce Apple určiť trendy na niekoľko rokov dopredu. Interaktívny komunikátor iPhone, ktorý spája mobil, mediálny prehrávač a webový prehliadač, je už teraz hitom, hoci do predaja sa v USA dostane až 29. júna.

Tenký ako kreditka s niečo menej ako deväťcentimetrovou dotykovou obrazovkou namiesto klávesnice - tak má podľa prvých reklamných spotov nová vychytávka vyzerať. Všetko ostatné sa drží v prísnej tajnosti.

Rovnako sa detaily tajili aj pri uvedení iPodu. Vyvolanie hystérie a držanie spotrebiteľov v napätí môže byť podľa amerických odborníkov celkom dobrou taktikou. Podľa profesorov marketingu na Michigan State University, spoločnosti, ktoré takto vopred ohlásia svoje budúce plány, tradične určujú smerovanie celej brandže, v ktorej pôsobia.

Veľký záujem

Apple už dnes eviduje milión záujemcov o iPhone, predpokladá, že do konca budúceho roka sa predá trinásť miliónov škatuliek. Pred začiatkom budúceho roka by mu tak patrilo percento trhu mobilných telefónov.

To, akú hystériu iPhone v Spojených štátoch vyvoláva, ukazuje aj prvá reklama. Na krátky čas sa na obrazovke zobrazí isté náhodné telefónne číslo. Ide o rybársku reštauráciu v San Franciscu, ktorá bola následne zaplavená telefonátmi z celého sveta. Čo však čert nechcel a ľudí v marketingu Apple isto nepotešilo, majiteľ ani len nepoužíva Macintosh. Ale ako hovoria priaznivci Apple – „obyčajné PC“.

Odkedy sa to celé začiatkom roka začalo, cena akcií počítačovo-zábavného gigantu vzrás­tla o polovicu. Celková trhová hodnota Apple pred mesiacom vzrástla na viac ako 100 miliárd dolárov, čo je najviac v 31-ročnej histórii spoločnosti. Okrem avíz na iPhone, úspechu nových radov iPodov však k tomuto rastu treba pripočítať aj nástup nového produktu – Apple TV. Ten neprináša technický prevrat, ale Applu umožňuje hovoriť do toho, ako sa budú televízia a internet zbližovať v domácnos­tiach spotrebiteľov.

Hrozba pre mobily

Podľa prieskumu spoločnosti M:Metrics, ktorá sleduje trendy v mobilnej komunikácii, iPhone, hoci je stále z veľkej časti utajovaný, zaregistrovalo 56 percent britských spotrebiteľov a 64 percent používateľov mobilných telefónov v USA. Až 19 miliónov Američanov si ho plánuje kúpiť. Exkluzívnym part­nerom v Amerike je však telekomunikačný gigant AT&T. Ostatní operátori jednoducho zostanú nahratí. Veď až dve tretiny by podľa prieskumu prešli od iných operátorov. Ohrozené sú najmä Sprint Nextel či T-Mobile,­ ktoré najviac oslovujú mladú generáciu. Aj na európskych trhoch už operátori zvádzajú boje, kto bude mať novú vecičku vo svojej ponuke.

Najviac sa výrobca a predajcovia obávajú, že zákazníci si pri iPhone nezvyknú na dotykovú obrazovku, kritici ju už takmer označili za „brak“.

Nemá ísť ani o lacnú záležitosť, cena bude od 500 do 600 dolárov v USA (12- až 15-tisíc korún), európsky zákazník však možno dá až dvojnásobok tejto sumy.

Prečo je Apple inovačný líder

Apple je už dlho lídrom brandže v inováciách. Časopisy BusinessWeek aj Fortune ho posunuli na prvú priečku najinovatívnejších či najobdivovanejších spoločností. Experti v ankete pre BusinessWeek mali na úspech Apple niekoľko jednoduchých receptov a odpovedí. „Je to schopnosť vytvoriť produkty, o ktorých by nikto ani netušil, že spotrebiteľ ich bude tak veľmi chcieť.“


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli, ako sa ich zbaviť

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 318
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 366
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 508
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 902
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 209
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 584
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 379
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 336
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 713