BRATISLAVA. Paródia na reklamný šot mobilného operátora O2, ktorú využila na vlastnú propagáciu Poštová banka, porušila podľa Rady pre reklamu etické pravidlá.
Šot sa objavil na obrazovkách pred vyše mesiacom, a bolo v ňom, rovnako ako v šote O2, modré pozadie, kŕdeľ husí, hlas, ktorý hovoril slogan „Už čoskoro. Nokia s foťákom. Zadarmo“, a nápis „Keď dávajú, berte“. Meno zadávateľa sa v šote neobjavilo. Že ním môže byť Poštová banka, sa dalo dedukovať podľa hlasu podobnému hlasu herečky Magdy Pavelekovej, ktorý využíva banka na svoje kampane.
Rada pre reklamu usúdila, že reklama Poštovej banky porušuje etické pravidlá, pretože „využíva takmer identické prvky, symboliku a štýl“ kampane O2, čím „mohlo dôjsť k zámene a zmäteniu spotrebiteľa a súčasne k parazitovaniu na cudzích nápadoch“.
Parodická reklama sa dá podľa marketingového konzultanta Mariana Timorackého urobiť aj slušne a výstižne, čo však nebol tento prípad. „Cieľom nie je zosmiešniť nového operátora, ale priživiť sa na jeho reklame,“ zhodnotil pred časom.
Autor: hr