SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Rada pre reklamu - dvakrát porušil kódex Orange, raz T-Mobile a aj O2

Etiku slovenskej reklamy opäť posudzovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR, Arbitrážna ...

BRATISLAVA 19. marca (SITA) - Etiku slovenskej reklamy opäť posudzovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR, Arbitrážna komisia RPR posúdila na treťom tohtoročnom zasadnutí 19 sťažností na reklamu. Podľa jej rozhodnutia v 11 prípadoch neboli porušené Etické zásady reklamnej praxe platné na Slovensku. Pravidlá porušilo osem reklám.

Ako vyplýva z tlačovej správy zo zasadnutia komisie, pravidlá etického kódexu reklamy porušila inzercia v periodickej tlači - služba Orange Internet expres od zadávateľa Orange Slovensko, a.s. Inzercia bezdôvodne spochybňuje tvrdenia a výsledky meraní, ktoré spoločnosť T – Mobile Slovensko, a.s. zadala tretej osobe a ktorými dokladovala rýchlosť poskytovanej internetovej služby. Podľa AK RPR je "v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a mohla byť spôsobilá privodiť ujmu danému súťažiteľovi." Arbitrážna komisia tiež uznala za opodstatnenú sťažnosť na nečitateľnosť podmienok služby pre spotrebiteľa v televíznom klamnom spote O2 od Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. Konštatovala, že zadáveľ musí forme poznámky - veľkosti a dĺžke jej uvedenia na obrazovke venovať väčšiu pozornosť. Zavádzať spotrebiteľa môže podľa rozhodnutia AK RPR reklama od Orange Slovensko, a.s. na telefonovanie na účastnícke čísla v rámci vlastnej siete každý deň od 8. do 18. hodiny bezplatne, uverejnená na www.orange.sk. Sťažnosť na reklamu dostala od osoby, ktorá tvrdila, že táto služba sa dá využiť len za mesačný poplatok 499 korún bez DPH. "Termín ´bezplatne´ je jednoznačne termín, ktorý sa nespája s akoukoľvek formou úhrady a preto je táto reklama spôsobilá zavádzať spotrebiteľa," uvádza sa v rozhodnutí AK.

Skryť Vypnúť reklamu

Komisia mala tiež výhrady k prezentovaniu podmienok SMS súťaže spoločnosti T – Mobile o automobil BMW 1. "Reklama nevenovala dostatočnú pozornosť komunikácii pravidiel súťaže, ktoré v tomto prípade neboli ľahko prístupné a zrozumiteľné pre bežného spotrebiteľa a mohli spotrebiteľa uviesť do omylu", uvádza sa v tlačovej správe z rozhodnutí AK RPR.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marcel Slávik

Minister hospodárstva naňho podal trestné oznámenie.

3 h
Joe Biden.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

3 h
Ilustračná fotografia.

Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

4 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Valec OĽaNO ide ďalej

Peter Tkačenko

Niekto zabudol, že terajšia vláda je zajtrajšia opozícia.

5 h

Neprehliadnite tiež

Etna sa znovu zobudila.

Erupciu sprevádzalo dunenie.

20. jan
Ilustračné foto.

Dinosaurus patril medzi sauropodov.

20. jan

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

20. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 488
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 273
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 829
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 229
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 159
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 630
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 906
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 850
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 613
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 671