Vývoj herného sveta očami Shigeru Miyamota

Na hernej konferencii GDC 2007 sa objavilo mnoho zaujímavých tvárí a keďže nejde o výstavu v klasickom zmysle slova, ale skôr stretnutie vývojárov a ich prezentácie, k slovu sa dostal aj Shigeru Miyamoto, ktorý sa rozhovoril na tému vývoja hier. Podľa neho viacerí vývojári k tvorbe nepristupujú správnym pohľadom – na koncept hry sa pozerajú z vlastného pohľadu, čiže majú isté vedomosti o projekte, vedia ako v ňom všetko funguje, no práve toto všetko zostáva hráčovi utajené a musí do diania prenikať úplne od začiatku. Vodenie za ručičiku Miyamoto určite nemyslel, väčší dôraz by mal byť kladený na predstavenie všetkého dôležitého, uvedenie do deja. Herný priemysel má podľa Miyamota žiarivú budúcnosť, no zatiaľ nik nedisponuje dostatočne veľkým kapitálom, základňou vývojárov, ktorí by dokázali pretaviť svoje myšlienky vo vybrúsený herný diamant. Je na tom niečo pravdy, no za dôležitý fakt považuje technologickú obmedzenosť, ktorej hranica by sa však príchodom next-genov predsa len mohla posunúť o nezanedbateľný krok smerom k dokonalosti. Dôležitým faktorom je podľa Miyamota aj väčšie prenikanie citov do herných projektov, ktoré sa postupne začínajú zaoberať aj ľudskými faktormi a myšlienkami. Práve v tom totiž herný biznis zaostáva napríklad za filmovým – stotožnenie sa s postavou býva často nedokonalé kvôli umelej hrdinskosti herných postáv. Alebo si spomínate na hru, ktorá vás dostala až tak, že ste s hlavnou postavou súcitili? Môže ísť o jednoduchý koncept strieľačky, ale jej podanie by malo byť ľudský charakter. Pri tom stačí tak málo – recenzentmi opovrhovaná akcia Advent Rising túto myšlienku mala, ale z pripravovanej trilógie napokon ostalo len torzo o jednej časti.

Zdroj: GamesTiscali

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 747
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 179
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 648
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 744
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 590
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 770
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 846
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 388
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 175
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 853