Na hernej konferencii GDC 2007 sa objavilo mnoho zaujímavých tvárí a keďže nejde o výstavu v klasickom zmysle slova, ale skôr stretnutie vývojárov a ich prezentácie, k slovu sa dostal aj Shigeru Miyamoto , ktorý sa rozhovoril na tému vývoja hier. Podľa neho viacerí vývojári k tvorbe nepristupujú správnym pohľadom – na koncept hry sa pozerajú z vlastného pohľadu, čiže majú isté vedomosti o projekte, vedia ako v ňom všetko funguje, no práve toto všetko zostáva hráčovi utajené a musí do diania prenikať úplne od začiatku. Vodenie za ručičiku Miyamoto určite nemyslel, väčší dôraz by mal byť kladený na predstavenie všetkého dôležitého, uvedenie do deja. Herný priemysel má podľa Miyamota žiarivú budúcnosť, no zatiaľ nik nedisponuje dostatočne veľkým kapitálom, základňou vývojárov, ktorí by dokázali pretaviť svoje myšlienky vo vybrúsený herný diamant. Je na tom niečo pravdy, no za dôležitý fakt považuje technologickú obmedzenosť, ktorej hranica by sa však príchodom next-genov predsa len mohla posunúť o nezanedbateľný krok smerom k dokonalosti. Dôležitým faktorom je podľa Miyamota aj väčšie prenikanie citov do herných projektov, ktoré sa postupne začínajú zaoberať aj ľudskými faktormi a myšlienkami. Práve v tom totiž herný biznis zaostáva napríklad za filmovým – stotožnenie sa s postavou býva často nedokonalé kvôli umelej hrdinskosti herných postáv. Alebo si spomínate na hru, ktorá vás dostala až tak, že ste s hlavnou postavou súcitili? Môže ísť o jednoduchý koncept strieľačky, ale jej podanie by malo byť ľudský charakter. Pri tom stačí tak málo – recenzentmi opovrhovaná akciaAdvent Risingtúto myšlienku mala, ale z pripravovanej trilógie napokon ostalo len torzo o jednej časti.