v chatovacích stránok, akými sú MySpace.com a Facebook.com.
Andreessen na tento účel založil spolu s bývalou finančníčkou Ginou Bianchini v roku 2005 spoločnosť Ning.
Po mesiacoch vývoja je Ning pripravená vydať voľne dostupný toolkit, určený na vytváranie sociálnych či záujmových sietí. Balík nástrojov umožní pracovať s videami, fotkami, hudbou, vytvárať fóra, osobné profily a blogy. Hoci MySpace i Facebook sa stali populárnymi ponúkaním presne týchto istých možností, Andreessen je presvedčený, že ľudom prekáža ich prílišná uniformita.
S Ningovým produktom si budú môcť aj nováčikovia prispôsobiť chatovaciu sieť svojím úzko špecializovaným záujmom, medzi ktoré môžu patriť napríklad športové tímy, náboženstvo, hobby či televízne programy.
"Toto je logické vyústenie a ďalší krok vývoja," povedal 35-ročný Adreessen. Toolkit so základnými službami bude voľne dostupný. Ning dúfa, že bude komerčne úspešný vďaka kombinácii reklamy a spoplatnenia doplnkových služieb.
Autor: sita/ap