Empire Earth III - ako si podmaniť svet

Žáner real-time stratégií je pre platformu osobných počítačov zemou zasľúbenou a preto sa stále častejšie stretávame s novými a novými ohlásenými projektmi z tohto žánru. Nedávno sme sa dozvedeli prvé útržky z pripravovaného tretieho dielu Empire Earth II

Žáner real-time stratégií je pre platformu osobných počítačov zemou zasľúbenou a preto sa stále častejšie stretávame s novými a novými ohlásenými projektmi z tohto žánru. Nedávno sme sa dozvedeli prvé útržky z pripravovaného tretieho dielu Empire Earth III a teraz vám ponúkame niečo viac.

Kde spravili súdruhovia chybu
Môžete nám trhať chlpy z nosa, ale posledný diel Empire Earth nepotešil početnú základňu fanúšikov. Po Stainless Steel Studios prebralo na svoje plecia vývoj Mad Doc Software a v spolupráci so Sierrou chceli nadviazať na úspech prvého dielu. Lenže základný koncept príliš nezmenili a obrovské obdobie snímajúce počiatku ľudstva od praveku až do neďalekej budúcnosti skôr miatlo, ako dostalo do vytrženia z mnohých možností. Neskutočne veľký počet epoch bol nezmyselný a navyše málokedy sa podarilo nájsť rozdiely medzi jednotlivými vekmi, čo napokon logicky vyústilo v chaos. Podobne zameraná séria Age of Empires od Ensemble Studios sa svojim tretím dielom zamerala na obdobie kolonizácie Ameriky a zmenšený uhol pohľadu jej prospel. Do popredia vstúpila rozmanitosť nielen jednotiek a budov, ale aj všetkých hrateľných strán. Práve v tomto Empire Earth II mierne pokrivkávalo a niektorými zmenami sťažovalo rozhodovanie hráčov, hoci nešlo o vyslovene zlé nápady. V konečnom dôsledku však viacerí radšej prešli k zábavnejšej konkurencii. Práve toto si uvedomili v Mad Doc a do tretieho dielu plánujú výraznú zmenu, avšak základná myšlienka expanzie ľudstva od počiatku do sci-fi vekov ostáva medzi nami.

Na Empire Earth III sa začalo pracovať okamžite po uvedení druhého dielu na trh a preto si mohli tvorcovia ďalšie postupovanie premyslieť. Viac nemusí byť vždy viac, pričom práve krok k väčším odlíšeniam medzi vekmi napokon okresalo ich počet na prijateľnú úroveň. Neznamená to však, že by sme mali prísť o mnoho jednotiek, len každá epocha bude výrazne odlišujúca sa technologickými postupmi od tej predošlej. Tento postup sa samozrejme týka nielen budov, ale aj stromu nových technológií a objavov, ktoré budeme môcť skúmať. Kozmetickým zmenám medzi tisíc plus jedným vekom preto zamávame a radšej si budeme užívať prepracovaný dizajn diferencovaných jednotiek v tej ktorej dobe. Aby boli odlišnosti viditeľnejšie, rozhodli sa tvorcovia spraviť hru po grafickej stránke detailnejšou – jednotky nebudú prezentované maličkými panáčikmi či tankami, ale modely budú výrazne väčšie, čím získame dojem skutočne iného sveta nielen po stránke vlastných, ale aj súperových jednotiek.

Traja na jednom pieskovisku
Pomerne zaujímavo znie odlíšenie jednotlivých strán. Všetky budú rozdelené medzi trojicu regiónov, pričom budú samozrejme rozdielne i v rámci daného územia, ale najvýraznejšie zmeny nájdeme práve v rozdelení medzi západ, ďaleký a stredný východ. Počet národov zatiaľ známy nie je, ale máme tak aspoň možnosť nájsť rozdiely vo veľkom. Západné jednotky budú podľa zvyku oveľa drahšie, než súperove, avšak na druhú stranu sa budú môcť opierať o technologickú vyspelosť. Naopak východ sa spolieha skôr na lacnejšiu tvorbu masívnych strojov a stredný východ dáva prednosť rôznym mobilným jednotkám na prevoz mnohých menších, väčšinou peších jednotiek. Táto základná štruktúra bude pre jednotlivé strany konfliktu prepracovaná do podrobných a viditeľných rozdielov. Ďalším markantným faktom oproti predchodcovi je výskyt špeciálnych jednotiek, ktoré stoja na úplnom konci technologického vývoja. Západ budú prezentovať mechovia, východ sa naučil genetickému inžinierstvu a ich monštrá z rozprávok rozhodne nepochádzajú. Odlišnosť boja za uvedené strany tak podľa vyššie uvedených rozdielov ponúkne mnohým rozdielne taktizovanie a postup v hre. Keď si dáme získané informácie dohromady so detailným odlíšením jednotlivých vekov, konečne začína vanúť z Mad Doc príjemný vánok osviežujúcich myšlienok.

Raj na Zemi
Ono to s tým rajom napokon nebude tak horúce, predsa len, základom Empire Earth III je boj, ale neprídeme ani o tradičné budovanie základní. Najdôležitejšou zbraňou (nielen) v singleplayeri bude orientovanie sa na voľnú kampaň, ktorá nebude zviazaná násilne oddelenými úrovňami. Základnú myšlienku planéty a ťahového pohybu hráča na nej si totiž Empire Earth III prepožičal napríklad z UFA od Altar Games. Máme našu planétu (so skutočnými alebo náhodne generovanými kontinentmi) a základný taktický presun vedieme tradične ťahovým spôsobom. Presun po ohraničených územiach tak vyzerá omnoho reálnejšie než neustále používaný systém misií. S tým súvisí aj multiplayer, ale tomu sa budeme venovať na inom mieste. Trojrozmerný model planéty tak predstavuje ten najzákladnejší model mapy, na ktorom vidíte rozloženie síl a je len na vás ako si naplánujete ďalší postup za ovládnutím celej planéty, čo je vlastne jediná úloha voľnej kampane. Pohyb medzi teritóriami bude jednoduchý a prehľadný zároveň.

Medzi dva dôležité prvky môžeme zaradiť špionážnu činnosť a diplomaciu. Vysielanie špiónov na nepriateľské územia bude základným taktickým prvkom, ktorý vám ponúkne ako na podnose dôležité informácie o súperovi na vedľajšom teritóriu – jeho vojenskú a technologickú vyspelosť či pripravenosť na boj. Samozrejme rovnako môže zmýšľať i protivník a preto budete musieť pracovať na ochrane vlastných záujmov. S tým súvisí aj diplomacia. Vzťahy medzi jednotlivými národmi budú zjednodušené na základné parametre: nepriateľ, neutrálna krajina, spojenec, aliancia viacerých národov a podobne. Je to určite prehľadnejšie ako pri mnohých možnostiach, pri ktorých by sa neskúsený hráč do rozhovorov s mnohými stranami zamotal.

Pomocná ruka
Niečo za niečo, hovorí sa. A v prípade Empire Earth III to bude platiť dvojnásobne. Zatiaľ čo hlavná úloha ovládnutia sveta je každému jasná, budete dostávať často sekundárne úlohy, riešiteľné mnohými spôsobmi či úplným ignorovaním. Povedzme, že nejaká mocnosť vás požiada o pomoc v záchrane istej osoby, ktorý je držaná iným menším zoskupením. Môžete sa na prosby zvysoka viete čo a ponuku ignorovať alebo rovno neutrálneho zástupcu rovno zničiť. Akceptovaním ponuky však získate nového spojenca, ktorý bude stáť po vašom boku. A to nielen v priebehu jednej mapy, ale až do konca celej kampane, takže nemusíte nové kontakty nadväzovať znovu a znovu. To rozhodne už stojí za zamyslenie a paktovanie z rôznymi mocnosťami veľmi rýchlo ukáže kto komu ruku umýva a následné rozdelenie mocností bude nad slnko jasné. Avšak k ničomu nemusí prísť, nemusí sa strhnúť lavína typu „nepriateľ môjho priateľa je i môj nepriateľ“, môžete všetko nechať svojmu osudu. Nikto vám to nebude vyčítať, nenarazíte na slepú uličku, pretože ste nešli po ceste príbehu vytvorenú vývojármi.

Dôležité maličkosti
Každou novou a novou informáciou vyzerá Empire Earth III lepšie. Niet sa čomu čudovať, na nápady mali tvorcovia rok a pol a treba uznať, že tento čas využili kvalitne. Zostávajú však ďalšie dôležité otázky, o ktorých nepadlo ani slovo. Grafické spracovanie si môžeme vychutnať z uvoľnených screenshotov. Trojrozmerné prostredie s podporou všetkých možných shader efektov, tieňovania a svetla či fyzikálneho modelu už môžeme považovať za samozrejmosť AAA projektu. Nič sme však nevideli naživo, takže si explózie a rôzne časticové efekty môžeme vychutnávať len na statických obrázkoch. Lenže nie je dôvod neveriť tvorcom, pokúsia sa vytlačiť zo zbrusu nového enginu maximum. Dôležitá však bude optimalizácia, o čom sme sa mohli presvedčiť pri nedávno vydanom Supreme Commander, ktorý potrebuje k dokonalému chodu mašiny z Nasa. Aby sa Mad Doc nezamotali do, pre hráčov neakceptovateľných, nárokov, rozhodli sa venovať maximálnu dôveru v DirectX 9 only hre. Nebude to síce vyzerať tak skvostne, avšak máme záruku, že to, čo uvidíme na obrázkoch, reálne rozbeháme aj na našich počítačoch.

Medzi ďalšie dôležité prvky patrí samozrejme umelá inteligencia nielen protivníkov, ale aj vlastných jednotiek. Tá by mala byť nesmierne prepracovaná. Podobné slová počúvame pričasto, ale keďže zakladateľ spoločnosti Ian Davis má doktorát z robotiky, určite sa máme na čo tešiť. Základná myšlienka je totiž v nutnosti vloženia AI bez akýchkoľvek podvodov. Počítaču tak nebude umožnené čítovať, nebude poznať danú mapu vopred, ale podľa postupného skúmania vyhodnocuje situáciu a postupuje vpred podľa jedného z modelov osobnosti. Náročnejší stupeň obtiažnosti tak bude predstavovať komplexného hráča a multiplayer obľubujúci hráči tak majú o poriadny tréning postarané.

Keď sme pri podpore viacerých hráčov, povedzme si o nej viac. Možno to nebude ani potrebné, pretože základ je uvedený v odseku o neexistencii klasickej kampane. Servery budú bežať nepretržite a hráči nebudú musieť byť prítomní po celý čas hrania. Stačí sa nalogovať, zvoliť taktický presun a vzniknutú situáciu si necháte na neskôr. Tento štýl masívnej kampane sa podobá na turnajový mód. Po strete dvoch hráčov na jednom území sa strhne bitka a nasleduje tradičné RTS šialenstvo. Počas ťahu sa však vašej mocnosti nemusí nič prihodiť a môžete tak sledovať expanziu ostatných a pripravovať sa na ďalší ťah. V konečnom dôsledku sa môže jedna multiplayer kampaň pretiahnuť na niekoľko dní až týždňov hrania. Samozrejme nebude chýbať ani tradičný skirmish, ale novinka World Domination vyzerá rozhodne zaujímavo.

Posledný nech zhasne
Po prvotných nedôverčivých pohľadoch to nevyzeralo až tak ružovo. Ono druhý diel Empire Earth tak trochu ustrnul na plytčine a preto nik Empire Earth III nečakal s tak bohatými inováciami. Lenže napokon to vyzerá tak, že Empire Earth III je takmer úplne novým projektom, ktorý má so svojimi predchodcami zhodný len základný koncept real-time stratégie prechodu od pravekej spoločnosti do neďalekej budúcnosti. Osviežujúce nápady určite potešia, veď v žánri RTS sa toho nového v poslednom čase veľa neurodilo. Niekedy v druhej polovici tohto roku uvidíme, či nás Mad Doc so Sierrou nevodili za nos.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na ministerstve prežil Mečiara, Dzurindu aj Fica. Prečo by mal Plavčan odstúpiť

Aj keď ďalšie kauzy pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

Neprehliadnite tiež

Vedci z Oregonu po prvý raz v USA upravili gény ľudského embrya

Využili metódu CRISPR, ktorá umožňuje pozmeniť alebo nahradiť časti DNA.

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Mliečna dráha má cudzí pôvod, ukázali astrofyzici

Nový vesmírny fenomén odhalil, ako sa objavila časť hmoty hmoty v galaxiách.

Antibiotiká netreba vždy dobrať, naznačuje nová analýza

Odborníci spochybnili odveké pravidlo pri užívaní antibiotík. Pacienti by však nemali prerušovať liečbu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  2. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  3. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  4. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  5. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  6. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  7. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  8. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  9. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 256
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 633
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 223
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 195
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 920
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 223
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 720
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 362
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 084
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 661