Predpovedá to prieskum spoločnosti Internet Media & Marketing, ktorá patrí banke Piper Jaffray & Co.
Prieskum zistil, že spotrebitelia už sa k internetu stavajú inak ako v minulosti. Omnoho viac si napríklad vyberajú, aký obsah budú na internete konzumovať.
"Spotrebiteľ, ktorý bol dlho pasívny, sa rýchlo mení. Je informovanejší a má väčšiu dôveru vo svoje nákupné rozhodnutie a taktiež si stále častejšie určuje, aké informácie bude konzumovať," povedal hlavný analytik a jeden z autorov výskumu Safa Rashtchy.
Spotrebitelia využívajú internet hlavne na komunikáciu s ďalšími ľuďmi a na zábavu. Tá má na internete stále väčšie miesto a ľudia jej venujú i viac času. A to na úkor sledovania seriózneho obsahu. Zadávatelia reklamy teda budú mať dôvod vyhľadávať také stránky, ktoré sa venujú zábave.
Veľkú budúcnosť má podľa prieskumu taktiež video, pomocou ktorého budú reklamné agentúry so spotrebiteľmi na internete komunikovať stále častejšie. Piper tvrdí, že z nového trendu zadávania reklamy na internete bude ťažiť Google a jeho súčasť YouTube, a pravdepodobne i ďalšie podobné weby.
Zarábať na raste on-line reklamy budú podľa správy tiež firmy Yahoo!, Disney, News Corp, Time Warner, Facebook, Microsoft, InterActive, Netflix, Craiglist, Brightcove, Yelp, Sina, Baidu, MobiTV, aQuantive, Digg, Hakia, 24/7 Media alebo Wikipedia.