Mobilní operátori uvádzajú televíziu a video v mobilných telefónoch ako príklad aplikácie budúcnosti, ktorá bude konečne ľudí inšpirovať, aby využívali telefón aj na niečo viac než len volanie a esemeskovanie.
V skutočnosti zatiaľ používatelia o video na mobiloch veľký záujem nemajú a aj mnohí z tých, ktorí ho už vyskúšali, boli znechutení a k službe sa už viac nevrátili.
Taký je záver prieskumu spoločnosti M:Metri, ktorý prebehol vo Veľkej Británii, Nemecku, Taliansku, Francúzsku a Španielsku a zúčastnilo sa na ňom 22-tisíc respondentov. Podľa prieskumu je počet bývalých používateľov mobilnej televízie v súčasnosti o 19 percent vyšší než počet ľudí, ktorí ju používajú v súčasnosti.
Štyridsaťpäť percent ľudí uviedlo ako hlavný dôvod, prečo s videom cez mobil skončili, vysokú cenu za prenos takýchto dát.
Analytikov však viac prekvapila až štvrtina používateľov, ktorí sa sťažovali najmä na nízku kvalitu a spoľahlivosť služby.
„Mobilní operátori míňajú na vývoj, marketing a distribúciu televíznych služieb miliardy dolárov.
Ak služby nedosahujú očakávania používateľov čo do kvality, môžu to byť premrhané peniaze,“ povedal Pat Dolan, viceprezident firmy Tellabs, ktorá si prieskum objednala.