Prieskum: Najvplyvnejšou značkou sveta je opäť Google

Najvplyvnejšou značkou sveta sa v minulom roku opäť stala internetová spoločnosť Google. Za ňou skončila počítačová firma Apple. Na zozname vytvorenom na základe prieskumu internetového magazínu brandchannel.com sa ďalej umiestnili dvaja nováčikovia, a to


YouTube a Wikipedia. Prvú päťku uzavrel reťazec kaviarní Starbucks.

Výsledky ankety sú zostavené na základe odpovedí 3625 odborníkov na značky a študentov na otázku "Ktorá značka najviac ovplyvnila váš život v roku 2006?". Anketa často prináša kontroverzné výsledky, ako v roku 2004, kedy sa do prvej päťky dostala arabská televízna stanice Al-Džazíra.

Anketa neberie do úvahy ekonomickú hodnotu značiek. Ani sa nehodnotí, či vplyv značiek na opýtaných bol pozitívny či negatívny.

Internetový vyhľadávač Google, ktorý masívne expanduje do ďalších regiónov i oblastí podnikania, ktorými sú napríklad internetová reklama, elektronická pošta a blogovanie, sa umiestnil na prvej priečke druhý rok za sebou. Rovnako tak je tomu i pri firme Apple, ktorá bola druhá i predvlani.

Väčším prekvapením sú internetové stránky pre zdieľanie videa YouTube, ktoré minulý rok v októbri kúpila spoločnosti Google. Firma skončila tretia pred internetovou encyklopédiou Wikipedia. Podľa časopisu výsledky ukazujú na rastúci vplyv internetu na život.

Televízia Al-Džazíra, ktorá v novembri spustila kanál v angličtine, skončila tento rok na 19. mieste. Polepšila si tak z 25. miesta, kam sa prepadla v roku 2005.

Brandchannel tiež rozdelil anketu podľa regiónov. V Severnej Amerike boli výsledky podobné ako na celom svete, i keď v inom poradí. Tam vyhrala spoločnosť Apple, za ňou skončili YouTube, Google, Starbucks a Wikipedia.

V Európe patria prvé priečky domácim spoločnostiam. Jednotkou sa stal švédsky výrobca nábytku Ikea, ktorý tak zosadil z prvého miesta fínskeho výrobcu mobilných telefónov Nokia. Ten dokonca skončil až tretí, predbehla ho aj internetová telefónna spoločnosť Skype. Ďalšie boli reťazce obchodov s módou Zara a Adidas.

Miestne firmy dominujú tiež v rebríčku ázijsko-pacifickej oblasti. Prvý skončil japonský výrobca elektroniky Sony, za ním automobilka Toyota, banka HSBC, elektronická spoločnosť Samsung a automobilka Honda. HSBC má síce sídlo v Londýne, avšak ázijské korene.

Vplyv technologických spoločností na život však nie je badateľný v Latinskej Amerike. Tu sa na prvých dvoch priečkach umiestnili nápojové značky Corona a Bacardi. Tretí skončil mobilný operátor Movistar, ďalej výrobca sandálov Havaianas a firma Bimbo, tretí najväčší výrobca chleba na svete, napísala agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

V NASA prestali pracovať. Musk musel odložiť test rakety

Američanom sa nepodarilo schváliť štátny rozpočet. Kennedyho vesmírne stredisko prestáva pracovať.

Obchod bez radov a pokladní. Otvorili prvý Amazon Go

Obchod využíva rovnaké technológie ako autonómne autá.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 336
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 293
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 172
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 007
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 902
  6. Kam do tepla v januári? 1 734
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 103
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 062
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896