Prieskum: Najvplyvnejšou značkou sveta je opäť Google

Najvplyvnejšou značkou sveta sa v minulom roku opäť stala internetová spoločnosť Google. Za ňou skončila počítačová firma Apple. Na zozname vytvorenom na základe prieskumu internetového magazínu brandchannel.com sa ďalej umiestnili dvaja nováčikovia, a to


YouTube a Wikipedia. Prvú päťku uzavrel reťazec kaviarní Starbucks.

Výsledky ankety sú zostavené na základe odpovedí 3625 odborníkov na značky a študentov na otázku "Ktorá značka najviac ovplyvnila váš život v roku 2006?". Anketa často prináša kontroverzné výsledky, ako v roku 2004, kedy sa do prvej päťky dostala arabská televízna stanice Al-Džazíra.

Anketa neberie do úvahy ekonomickú hodnotu značiek. Ani sa nehodnotí, či vplyv značiek na opýtaných bol pozitívny či negatívny.

Internetový vyhľadávač Google, ktorý masívne expanduje do ďalších regiónov i oblastí podnikania, ktorými sú napríklad internetová reklama, elektronická pošta a blogovanie, sa umiestnil na prvej priečke druhý rok za sebou. Rovnako tak je tomu i pri firme Apple, ktorá bola druhá i predvlani.

Článok pokračuje pod video reklamou

Väčším prekvapením sú internetové stránky pre zdieľanie videa YouTube, ktoré minulý rok v októbri kúpila spoločnosti Google. Firma skončila tretia pred internetovou encyklopédiou Wikipedia. Podľa časopisu výsledky ukazujú na rastúci vplyv internetu na život.

Televízia Al-Džazíra, ktorá v novembri spustila kanál v angličtine, skončila tento rok na 19. mieste. Polepšila si tak z 25. miesta, kam sa prepadla v roku 2005.

Brandchannel tiež rozdelil anketu podľa regiónov. V Severnej Amerike boli výsledky podobné ako na celom svete, i keď v inom poradí. Tam vyhrala spoločnosť Apple, za ňou skončili YouTube, Google, Starbucks a Wikipedia.

V Európe patria prvé priečky domácim spoločnostiam. Jednotkou sa stal švédsky výrobca nábytku Ikea, ktorý tak zosadil z prvého miesta fínskeho výrobcu mobilných telefónov Nokia. Ten dokonca skončil až tretí, predbehla ho aj internetová telefónna spoločnosť Skype. Ďalšie boli reťazce obchodov s módou Zara a Adidas.

Miestne firmy dominujú tiež v rebríčku ázijsko-pacifickej oblasti. Prvý skončil japonský výrobca elektroniky Sony, za ním automobilka Toyota, banka HSBC, elektronická spoločnosť Samsung a automobilka Honda. HSBC má síce sídlo v Londýne, avšak ázijské korene.

Vplyv technologických spoločností na život však nie je badateľný v Latinskej Amerike. Tu sa na prvých dvoch priečkach umiestnili nápojové značky Corona a Bacardi. Tretí skončil mobilný operátor Movistar, ďalej výrobca sandálov Havaianas a firma Bimbo, tretí najväčší výrobca chleba na svete, napísala agentúra Reuters.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 188
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 242
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 042
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 397
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 126
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 609
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 399
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 669
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 841
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 122