Pro Rally 2001 – rozpačité preteky

Rely majstrovstvá sveta sú pre všetkých fanúšikov motorizmu veľmi zaujímavou témou. Milovníci demoličných závodov si ich tiež iste pochvaľujú, pretože autá dostávajú na drsných cestách poriadne zabrať. Niet sa čo čudovať, veď ak v zasneženom Švédsku ...


Recenzovanú hru zapožičal BRLOH, obchod s multimédiami a knihami. Adresa: Heydukova ul. č. 4, 811 08 Bratislava 1, tel.: 07/529 25 592, fax: 07/529 63 783, e-mail: brloh@brloh.sk. www.brloh.sk



Rely majstrovstvá sveta sú pre všetkých fanúšikov motorizmu veľmi zaujímavou témou. Milovníci demoličných závodov si ich tiež iste pochvaľujú, pretože autá dostávajú na drsných cestách poriadne zabrať. Niet sa čo čudovať, veď ak v zasneženom Švédsku podceníte prudkú pravotočivú zákrutu a po prelete voľne pohodenou snehovou bariérou vám v interiéri vozidla pribudne strom, mechanici budú mať v cieli čo robiť.

Práca navigátora je vlastne prvou črtou, o ktorej by sa malo v spojení s novou rely simuláciou Pro Rally 2001 hovoriť. Nielen že vás informuje o druhu zákruty alebo o inom druhu zákernosti pred vami ako v iných hrách, ale pridáva svoje postrehy k vášmu štýlu jazdy, občas povzbudzuje a uspokojivo určuje vzdialenosti či rýchlosť v krízových momentoch. Skrátka je podstatne živší a užitočnejší ako u konkurencie.

Ďalším plusom je spôsob, akým sú vytvorené trate. Do krajín, kde sa rely bežne jazdí, autori zasadili veľmi realisticky pôsobiace etapy. Žiadne široké cesty alebo gumové zvodidlá pre zjednodušenie jazdy sa nekonajú. Ak vyletíte z vytýčenej cesty (lekári to neodporúčajú skúšať na vysokých útesoch nad morom), môžete sa vydať napríklad na obhliadku okoloidúceho potoka. Nezastavia vás žiadne neviditeľné bariéry. Táto voľnosť pohybu môže byť dosť nepríjemná, keď sa zamotáte mimo trate a za automatický návrat na trasu vám pripočítajú desať sekúnd k výslednému času. To je však veľmi príjemná daň za reálny pocit z tratí. Povrchy tratí sa samozrejme menia. Od snehu cez blato až po suchý asfalt. Od vás to žiada prispôsobenie štýlu jazdy a od hry verné podanie fyzikálneho modelu. Tu sa už začínajú mierne problémy. Skutočné licencované autá sa občas správajú skôr ako autíčka na diaľkové ovládanie krížené s „angličákmi“, ktoré zďaleka nevážia niekoľko stoviek kíl. Hra vás našťastie do trochu svojského fyzikálneho modelu vovedie povinnou pretekárskou autoškolou, takže si zvyknete.

Audiovizuálne spracovanie je snáď najrozporuplnejšou stránkou hry. Trate sú síce milé a obsahujú množstvo slušných špeciálnych efektov, ako sneh alebo popadané lístie, celkovo sa však ťažko ubrániť akejsi prázdnej jednoduchosti. S autami je to ešte horšie. Autori by sa ešte mali pohrať s ich modelovaním a textúrovaním, pretože na statických obrázkoch síce vyzerajú výborne, ale pri bližšom preskúmaní občas pôsobia ako v hrách spred troch rokov. Na druhej strane však jednoduchosť grafiky pôsobí priaznivo na rýchlosť hry aj vo vysokých rozlíšeniach alebo pri hre dvoch hráčov čo treba oceniť. Zvuky sú tak akurát, občas len trochu nevýrazné a hudbu každý správny motorista vypne.

Pro Rally 2001 má svoje muchy, ale ak ste už pokorili všetky trate v ColinMcRae Rally 2.0, môžete si vyskúšať svoje zručnosti aj v tejto hre.

MICHAL GARDIAN

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Sagan je v úniku, vyhral šprintérsku prémiu

Sledujte online prenos s nami.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Nie, váš telefón vás nepočúva, ale môže robiť iné aktivity

Prehľad technologických správ týždňa.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 887
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 491
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 382
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 743
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 156
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 542
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 057
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 562
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 750
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 454