Doména Easy.sk: koniec škandálu

Kto môže za to, že na Slovensku ešte nemáme žiadnych „internetových milionárov“? Najnovšie Eurotel.


Spoločnosť Easy, s. r. o., utŕžila hanbu - svoje obvinenia voči Eurotelu nevie dokázať, naopak ukázalo sa, že sa s ním sama pokúšala rokovať a navyše mu už od minulého roka dlží viac ako 40-tisíc korún. Jej jedinou výhrou je spropagovanie vlastnej webstránky, ktorej návštevnosť sa za dva týždne zvýšila najmenej desaťnásobne.



Najskôr to vyzeralo ako prvý veľký doménový škandál na malom slovenskom internete: vedenie firmy Easy, s. r. o., na svojej webovej stránke www.easy.sk oznámilo, že Eurotel sa ich firme vyhrážal a snažil sa jej majiteľov prinútiť, aby svoju lukratívnu doménu odstúpili telekomunikačnému gigantu. „Prinútia nás vzdať sa nášho mena prostredníctvom súdov,“ tak znela podľa Easy vyhrážka od Eurotelu, pričom zamestnanci ohrozenej firmy konštatovali, že „veľkými peniazmi a ekonomickým vplyvom v takmer všetkých médiách by sme náš spor prehrali“.

Prípad bol okamžite zaujímavý aj vďaka tomu, že zatiaľ skutočne nie je jasné, ako by na Slovensku dopadol súdny spor medzi súkromnou firmou a vlastníkom internetovej domény zhodnej s jej názvom. V zahraničí už totiž súdy niekoľkokrát rozhodli v prospech veľkej spoločnosti a to aj vtedy, ak vlastník domény nebol nijakým podvodníkom a na svojej stránke prevádzkoval vlastný „biznis“.

Tentoraz je to všetko inak. Zástupcovia Eurotelu a spoločnosti Easy sa od leta minulého roka stretli trikrát. Eurotelu išlo o doménu – za jej faktický prevod (predaj u nás nie je možný) bol ochotný zaplatiť 150-tisíc korún, ďalšími ponúknutými možnosťami spolupráce bolo umiestnenie banneru alebo priamo prezentácie karty Easy na webovú stránku www.easy.sk.

Firme Easy naproti tomu išlo o väčší biznis: rokovania o predaji domény odmietla a chcela sa dohodnúť na rozsiahlejšej spolupráci – mala záujem o vybudovanie spoločného portálu s Eurotelom, potešilo by ju aj to, keby Eurotel využil jej služby ako kreatívneho štúdia. O to však mobilný operátor nemal záujem.

Tu sa dve verzie prípadu rozchádzajú: podľa firmy Easy sa jej Eurotel vyhrážal, že doménu – zlaté vajce – by mohol získať aj „inými prostriedkami“, Eurotel naopak tvrdí, že ak je oné vajce také hodnotné, Easy si ho pokojne môže nechať.

„Sme malá firma, bojíme sa, že nám niekto vezme chlieb,“ povedal nám minulý týždeň riaditeľ Easy Peter Čapkovič. „Doména má pre nás cenu 150-tisíc a ani o korunu viac,“ vyhlásil na druhý deň generálny riaditeľ Eurotelu Jozef Barta a dodal, že Eurotel nikdy neinicioval stretnutie o predaji domény a nemieni dávať žiadne ďalšie ponuky.

Skutočne mrzuté – vedenie veľkej firmy vôbec nesleduje západné trendy a odmieta sa pripojiť do zástupu ľudí, ktorí za pekné názvy domén platia milióny. Čo s takými spiatočníkmi?

TOMÁŠ BELLA

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 22 045
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 051
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 854
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 489
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 394
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 173
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 546
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 413
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 368
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 110