Doména Easy.sk: koniec škandálu

Kto môže za to, že na Slovensku ešte nemáme žiadnych „internetových milionárov“? Najnovšie Eurotel.


Spoločnosť Easy, s. r. o., utŕžila hanbu - svoje obvinenia voči Eurotelu nevie dokázať, naopak ukázalo sa, že sa s ním sama pokúšala rokovať a navyše mu už od minulého roka dlží viac ako 40-tisíc korún. Jej jedinou výhrou je spropagovanie vlastnej webstránky, ktorej návštevnosť sa za dva týždne zvýšila najmenej desaťnásobne.



Najskôr to vyzeralo ako prvý veľký doménový škandál na malom slovenskom internete: vedenie firmy Easy, s. r. o., na svojej webovej stránke www.easy.sk oznámilo, že Eurotel sa ich firme vyhrážal a snažil sa jej majiteľov prinútiť, aby svoju lukratívnu doménu odstúpili telekomunikačnému gigantu. „Prinútia nás vzdať sa nášho mena prostredníctvom súdov,“ tak znela podľa Easy vyhrážka od Eurotelu, pričom zamestnanci ohrozenej firmy konštatovali, že „veľkými peniazmi a ekonomickým vplyvom v takmer všetkých médiách by sme náš spor prehrali“.

Prípad bol okamžite zaujímavý aj vďaka tomu, že zatiaľ skutočne nie je jasné, ako by na Slovensku dopadol súdny spor medzi súkromnou firmou a vlastníkom internetovej domény zhodnej s jej názvom. V zahraničí už totiž súdy niekoľkokrát rozhodli v prospech veľkej spoločnosti a to aj vtedy, ak vlastník domény nebol nijakým podvodníkom a na svojej stránke prevádzkoval vlastný „biznis“.

Tentoraz je to všetko inak. Zástupcovia Eurotelu a spoločnosti Easy sa od leta minulého roka stretli trikrát. Eurotelu išlo o doménu – za jej faktický prevod (predaj u nás nie je možný) bol ochotný zaplatiť 150-tisíc korún, ďalšími ponúknutými možnosťami spolupráce bolo umiestnenie banneru alebo priamo prezentácie karty Easy na webovú stránku www.easy.sk.

Firme Easy naproti tomu išlo o väčší biznis: rokovania o predaji domény odmietla a chcela sa dohodnúť na rozsiahlejšej spolupráci – mala záujem o vybudovanie spoločného portálu s Eurotelom, potešilo by ju aj to, keby Eurotel využil jej služby ako kreatívneho štúdia. O to však mobilný operátor nemal záujem.

Tu sa dve verzie prípadu rozchádzajú: podľa firmy Easy sa jej Eurotel vyhrážal, že doménu – zlaté vajce – by mohol získať aj „inými prostriedkami“, Eurotel naopak tvrdí, že ak je oné vajce také hodnotné, Easy si ho pokojne môže nechať.

„Sme malá firma, bojíme sa, že nám niekto vezme chlieb,“ povedal nám minulý týždeň riaditeľ Easy Peter Čapkovič. „Doména má pre nás cenu 150-tisíc a ani o korunu viac,“ vyhlásil na druhý deň generálny riaditeľ Eurotelu Jozef Barta a dodal, že Eurotel nikdy neinicioval stretnutie o predaji domény a nemieni dávať žiadne ďalšie ponuky.

Skutočne mrzuté – vedenie veľkej firmy vôbec nesleduje západné trendy a odmieta sa pripojiť do zástupu ľudí, ktorí za pekné názvy domén platia milióny. Čo s takými spiatočníkmi?

TOMÁŠ BELLA

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

V NASA prestali pracovať. Musk musel odložiť test rakety

Američanom sa nepodarilo schváliť štátny rozpočet. Kennedyho vesmírne stredisko prestáva pracovať.

Obchod bez radov a pokladní. Otvorili prvý Amazon Go

Obchod využíva rovnaké technológie ako autonómne autá.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 657
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 256
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 145
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 058
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 948
  6. Kam do tepla v januári? 1 773
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 359
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 155
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 071
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 908