New York 5. decembra (TASR) - Nový MP3 prehrávač Zune od amerického Microsoftu zaznamenal po vydarenom príchode na americký trh výrazný prepad. Podľa skupiny NPD Group, ktorá sa špecializuje na prieskum trhu, sa "vyzývateľ iPodu" v USA umiestnil v 2. predajnom týždni na 5 pozícii, pričom dosiahol trhový podiel 2,1 %.
Najväčší svetový výrobca softvéru Microsoft priniesol svoj prvý MP3 prehrávač na domáci trh 14. novembra a podľa vzoru konkurenčného koncernu Apple odštartoval aj on-line službu na sťahovanie hudby pod názvom Zune Marketplace.
"Zune bojoval prvý týždeň dobre, druhý tiež, ale bez vplyvu na Apple," povedal analytik NPD Group Stephen Baker. Podľa výskumu sa Apple so svojím iPodom v rovnakom týždni ešte stále držal na špici, pričom jeho trhový podiel predstavoval 39,4 %. Týždeň predtým však iPod v USA kraľoval s trhovým podielom 63 %.
V 1. predajnom týždni sa pritom Zune katapultoval na druhé miesto, keď dosiahol 9-% podiel na. Konkurenčný SanDisk však druhý týždeň od príchodu Zune na trh znížil cenu svojho MP3 prehrávača až o 50 %, čím znova predbehol Microsoft a s trhovým podielom 39,3 % zostal za prvým Apple len v tesnom závese. Analytici očakávajú, že Zune nezavíta na európsky trh skôr ako koncom budúceho roka.
Informovala o tom internetová stránka www.finanznachrichten.de