Internet najviac škodí televízii

Rast počtu ľudí využívajúcich širokopásmové pripojenie na internet a rozmach videoslužieb na webe už dnes spôsobuje viditeľný pokles sledovanosti televízie. Taký je záver celosvetovej štúdie, ktorú vypracoval britský regulačný orgán Ofcom poverený dozorom

Načo nám je televízia, keď máme YouTube.com? Na populárnej stránke, ktorú nedávno odkúpil Google, pribúda až 60–tisíc nových videí denne.(Zdroj: SITA/AP)

nad elektronickými médiami.

Televízia je nuda
Každý tretí človek, ktorý má rýchle pripojenie na internet, podľa štúdie od zavedenia broadbandu v domácnosti sleduje televíziu oveľa menej. Toto pravidlo platí rovnako v Británii, ako vo Francúzsku, Číne či Spojených štátoch.

Internet tak podľa Ofcomu výrazne mení prístup ľudí k médiám a významná skupina divákov sa vďaka nemu stáva aktívnejšími, než boli za televíznou obrazovkou. Zároveň si vytvárajú vlastné mikromédiá, ktoré lepšie zodpove­dajú ich vkusu a záujmom.

Najväčšími lákadlami internetu, ktoré sú pre ľudí atraktívnejšie než televízia, sú podľa štúdie informácie a videá tvorené ostatnými surfistami, napríklad blogy či videá umiestňované na YouTube, a weby umožňujúce kontakty medzi ľuďmi. Veľká časť internetistov však využíva aj možnosť sledovať tradičné televízne programy cez web.

Úplne opačný vplyv má internet na staršieho brata televízie, rádio. Čím viac ľudia surfujú po webe, tým viac počúvajú aj rádio, zistil Ofcom. Hlavnými príčinami môžu byť možnosť počúvať rádio aj popri surfovaní, čo pri televízii už nie je také praktické, a zároveň možnosť nájsť si vďaka internetu obľúbenú rozhlasovú stanicu aj na opačnom konci sveta.

Video najviac láka Číňanov
Podľa štúdie je podiel širokopásmového internetu na celkovom počte internetových prípojok najvyšší v Holandsku (58 percent), Švédsku a Japonsku. Napriek tomu však v žiadnej z týchto krajín nesleduje televíziu a video cez internet toľko ľudí, ako v Číne. Ofcom napríklad zistil, že viac než traja zo štyroch Číňanov s rýchlym pripojením na internet sledujú cez internet hudobné videá a 70 percent pozerá na webe televízne programy. Briti zasa vedú v počte internetistov nakupujúcich hudbu na internete, Francúzi v telefonovaní cez internet.

Iná štúdia Európskej asociácie interaktívnej reklamy (EIAA) nedávno preukázala, že práve rozšírenie broadbandu má silný vplyv na to, koľko ľudia internet používajú. Počet rýchlych internetových pripojení sa za posledný rok v Európe zvýšil o 14 percent a priemerný Európan trávi na webe jedenásť hodín týždenne.

Podľa štúdie Ofcomu už aj inzerenti vo vyspelých krajinách zachytávajú presun pozornosti ľudí z televízie na web: vo Veľkej Británii už do internetovej reklamy tečie 10 percent všetkých peňazí investovaných do inzercie.

Na porovnanie, na Slovensku to bude tento rok podľa odhadu Asociácie internetových médií maximálne jedno percento.

Štúdia porovnávala aj náklady na komunikáciu u náročnejšej rodiny, ktorá má dva mobilné telefóny, intenzívne využíva pevnú telefónnu linku, má rýchle internetové pripojenie a rozšírenú sadu televíznych programov.

Za všetky tieto služby zaplatí britská rodina v prepočte asi 10–tisíc korún mesačne, kým americká až 13 tisíc.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Polícia má meno podozrivého

K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Najčítanejší spisovateľ má so slovenskými podnikateľmi zlú skúsenosť.

SVET

Café Európa: Ako dopadne Európa po francúzskych voľbách

Francúzsko má nového proeurópskeho prezidenta.

Neprehliadnite tiež

Antarktída môže byť v budúcnosti zelená, naznačuje štúdia

Rekordné teplotné zmeny v minulom storočí podstatne zrýchlili rast machov.

Umelá inteligencia a laser. Vytvorili múdru hračku pre mačky

Felik chce zabávať zvieratá, ktoré zostali samy doma.

Objavili ďalšie gény inteligencie. Môžu viesť k liekom na zlepšenie IQ

Rovnaké gény súvisia aj s dlhovekosťou a autizmom.

Natiahnuté aj preliačené. Samsung chce displeje ohýbať v dvoch smeroch

Samsung má nápad, ako zmeniť svet zobrazovacích panelov. Dostanú nové vlastnosti.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 573
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 441
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 173
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 642
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 369
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 767
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 663
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 113
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 282
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 778