Neverwinter Nights 2 - Zmrtvýchvstanie Baldur’s Gate

Tvorcom hry Knights of the Old Republic 2 sa dostala veľká česť pracovať so svetom Forgotten Realms a pravidlami Dungeons and Dragons. Túto možnosť uchopili a vytvorili RPGčko, ktoré si rozhodne zaslúži vašu pozornosť. Príchadza možno jedna z posledných h

V dnešnom svete počítačovej zábavy nám z odkazu fantasy hier na hrdinov ostali už len dva typy gamesiek. 3D akčné adventúry s prvkami RPG (Gothic, Oblivion) a šialené klikacie orgie, defacto kopírky konceptu, s ktorým prišiel Blizzard koncom rokku 1996 (Titan Quest, Dungeon Siege, Sacred...). Obidva tieto smery sa však neprávom pýšia označením plnokrvné RPG. Kde sú však tie časy, keď RPG hry boli počítačovým odrazom stolových spoločenských hier? Kde veľkú úlohu hral kolosálny a do detailov premyslený príbeh? Kde súboje boli viac než len rutinou? A kde porazenie zla bolo satisfakciou, nie povinnosťou. Umrela táto hrad-core zábava spolu s Bladur’s Gate či Fallout? V podstate áno. Robiť podobné hry je drahé, náročné, vyžaduje naozaj schopných ľudí s tvorivou dušou a v konečnom dôsledku prinesie minimálny zisk.

Pre mňa osobne bolo Nevewitner Nights jedna veľkým sklamaním, spraviť zo sveta Forgotten Realms klikačku je priam urážkou, no táto hra si našla obrovské množstvo fanúšikov a celkom úprimne išlo o kvalitnú hru, najmä preto, že poskytovala veľmi silný editor, s ktorým ste si mohli vytvoriť takmer čokoľvek. Jednoducho mohli ste sa stať dungeon masterom, pánom jaskyne, ktorý vytvára dobrodružstvá pre svojich priateľov. Máme tu teda pokračovanie. Prinieslo šok? Pre niekoho možno, ale skôr nie... prinieslo teda aspoň prekvapenie? Určite áno. Neverwinter Nights 2 sa totižto až veľmi podobá na klasické RPGčka. Nachádza sa niekde nad Icewind Dale, no o niečo nižšie pod Baldur’s Gate. Dosť bolo zbytočných rečí, dámy a páni, toto je možno jedno z posledných klasických hard-core RPGčiek...

Jedným z hlavných pilierov zábavy v dobrom RPG je rozhodne príbeh. Mal by byť plný zvratov, nečakaných odhalení a podrobných detailov, ktoré do seba zapadajú. Klasickému klišé boja dobra proti zlu sa v žiadnej fantasy hre nevyhneme, načo by sme to vlastne robili? Dobrý príbeh sa dá napísať aj okolo gýčového motívu. Jednoduchý človiečik, s pôvodom opradeným tajomstvom sa rozhodne či už okolnosťami alebo vlastnou vôľou stať sa hrdinom. Cestuje krajinou, cestuje jaskyňami, spoznáva nových priateľov, ale aj nepriateľov a nakoniec porazí veľké zlo. Niečo podobné prežijete aj v Neverwinter Nights 2.

Čítajte však všetky rozhovory a pozorne sledujte dejovú líniu a dostane sa vám príbeh, ktorý je hodný Tolkienovych románov. Neverwinter Nights 2 vám poskytne komplikované vzťahy, politické spiknutia, veľké plány a vysvetlenia, ktoré dávajú zmysel a to všetko zasadené do prepracovaného sveta Forgotten Realms.

Príbeh je pomerne lineárny a aj keď sa niekedy bude zdať, že máte na výber v konečnom dôsledku zistíte, že sa jednalo len o jednoduchú odbočku, no nie o novú cestu. To je jedna zo slabín príbehu. Ďalším tŕňom dejovej osnovy hry mi bolo najmä prílišné zameranie sa výhradne na hlavnú dejovú líniu. Čisto postranné questy sú skôr sporadické, no Neverwinter Nights 2 to dobieha niečím úplne iným a tým sú hlavné postavy alebo inak charaktery, ktoré môžete pribrať do vašej party. Cestou necestou stretnete pri potulkách Faerunom množstvo unikátnych postáv všetkých tvarov a povahy, ktoré sa veľmi často zapájajú rozhovorov, vyjadrujúc tým svoje postoje a názory. Sú jednoducho živé, uveriteľné a dá sa k nim veľmi ľahko priľnúť. Je teda viac než pravdepodobné, že si do party priberiete jednu či dve postavy kvôli ich charakteru na úkor povolania, ktoré by sa vám možno hodilo o niečo viac.

Najzaujímavejšie však je, že ak niektorá z postáv počas dialógu na niečo zareaguje, máte možnosť odpovedať a podľa toho akú odpoveď si vyberiete, sa vám u nej zvýši (zníži) vplyv. Vplyv je vec veľmi dôležitá, pretože podľa neho sa v kritických momentoch hry postava rozhodne či ostane s vami, alebo sa postaví proti vám. Vplyv budete taktiež potrebovať na získanie chúlostivých informácií od danej postavy, ktoré veľmi často využijete na vyriešenie nejakého questu. Vždy ide o postranné questy súvisiace s danou postavou, ktoré sa vám ponúknu len v prípade, že máte danú postavu v parte. Takže s inou skupinou zažijete iné questy, iné rozhovory, iné zvraty a samozrejme aj iný príbeh. To však veľkú replayabilitu nezaručuje, no ide o veľmi peknú možnosť ako si príbeh upraviť podľa svojho vkusu.

V Neverwinter Nights 2 narazíte ohľadom postáv na veľkú podobnosť s výborným RPGčkom Knights of the Old Republic, ktorého druhý diel má na svedomí rovnaký vývojársky tým (Obsidian Entertaiment). Každá z postáv, ktorú ste kedy stretli, no nie je v danej chvíli vo vašej parte, na vás počká vo vašej centrále (zo začiatku krčma, neskôr obrovská pevnosť). Všetky postavy majú skúsenosti rovné hlavnej postave, takže sa nemusíte báť svojich spolubojovníkov neustále meniť, či na niektorých zanevrieť úplne. V parte môžete mať spolu s hlavnou postavou zo začiatku len 3 charaktery, čo sa neskôr zvýši na 4 až 5. V istých fázach hry však budete mať aj väčšie počty hrdinov a v záverečnom súboji využijete každého jedného.

Na začiatku hry si tak ako takmer v každom RPGčku vyberiete za akú postavu chcete hrať. V Neverwinter Nights 2 si pri jej vytváraní užijete komplexnosť a možnosti najnovšej verzie pravidiel pre fantasy stolové hry Dungeon and Dragons. Kto iný vám môže ponúknuť výber z ôsmych rás, z ktorých niektoré majú podrasy. K tomu 12 základných povolaní plus ďalších 17 špeciálnych, ktoré sa vám sprístupnia až po dosiahnutí určitých predpokladov. Pričom počas postupu na novú úroveň si môžete vybrať akékoľvek povolanie, na ktoré máte predpoklady. Pri postupe si taktiež rozdeľujete body do skillov a špeciálnych featov, ktorých je viac než dosť. S takýmto setom môžete stráviť mesiace rozmýšľaním nad tou najlepšou kombináciou a ak do toho započítate unikátne predmety, ktoré počas hry nájdete máte komplexnosť, ktorá sa Diablu 2 minimálne vyrovná.

Podobne ako s Oblivionom prišla aj s Neverwinter Nights 2 sada nástrojov na vytváranie vlastných svetov, príbehov a jaskýň. Schopnosti editorov sú veľmi podobné a rovnako ako v prípade prvého Neverwinter Nights sa už teraz môžete tešiť na množstvá prídavných modulov.

Oproti predchádzajúcemu dielu bolo okrem iných vecí značne vylepšené cestovanie po svete, ktoré si za vzor zobralo Baldurs Gate 2. K dispozícii máte obrovskú mapu sveta, po ktorej sa pohybujete kliknutím na danú lokáciu. To vás zavedie buď do mesta či na iné zaujímavé miesto, ktoré tvorí izolovaný štvorec s niekoľkými výstupmi, ktoré vás môžu opäť zaviesť na mapu s výberom lokácie alebo naopak do dungeonu, budovy či skrátka len do inej časti danej lokácie.

GRAFIKA 7 / 10
Neverwinter Nights 2 beží bohužiaľ na Aurora engine, teda na rovnakom engine aký poháňal jeho predchodcu. Samozrejme došlo k značným zmenám a pomerne dobrým vylepšeniam. No tak či tak ide o starý engine a starého psa len ťažko naučíte novým kúskom. Porovnávať grafiku s tým čo zažijete v Oblivione či Gohticu 3 by bolo veľmi odvážne. Postavy a najmä ich tváre vyzerajú veľmi dobre, to isté platí o lesoch a tráve. Samozrejme ani ostatné objekty, budovy nevyzerajú vôbec zle, nie je to žiadna next-gen špička, no rozhodne sa na to dá pozerať. Horšie sú na tom textúry, osvetlovací model či tiene, ktoré nevyzerajú veľmi dobre a majú kopec chýb a navyše majú veľmi veľkú náročnosť.

Engine je celkovo náročný, čo je vzhľadom na jeho grafické kvality neoprávnené. Dá sa povedať, že hra je náročná asi ako Oblivion, no ani zďaleka nevyzerá tak dobre. Buď je hra strašne zle optimalizovaná alebo staručký Aurora engine nezvláda nové technológie a grafické postupy až tak dobre ako autori čakali. Aby som však na engine len nekydal, nechal som si na záver aj zopár veľmi pozitívnych vecí, ktoré hru zachránili od katastrofálnej šestky. V prvom rade ide o efekty kúziel, ktoré sú nádherné a hlavne originálne. Ďalej je to rozmanitosť sveta. Aj keď je grafika slabšia, ide po dizajnérskej stránke o veľmi dobre odvedenú prácu. Interiéry budov sú bohaté, predmety a dekorácie sa pritom neopakujú a hlavne lokácie ktorými počas hry prechádzate sú vždy svojské. V Oblivione ste síce videli nádhernú grafiku, no veľa vecí sa opakovalo, takže po čase grafický zážitok prešiel do mierneho stereotypu. To sa vám podľa môjho názoru v Neverwinter Nights 2 nestane.

INTERFACE 9 / 10
V Neverwinter Nights 2 sa stretnete s interfacom veľmi podobným MMORPG hrám. Prvky interfacu môžete presúvať hore dole a výzor tak upravovať podľa vašich predstáv. K dispozícii máte 120 quick slotov pre každú postavu, do ktorých môžete dávať predmety, kúzla, špeciálne schopnosti, skrátka všetko čo v hre môžete použiť. Na výber máte 4 kamerové módy, takže môžete hru hrať s pohľadu tretej osoby a ovládať postavu priamo (niečo v štýle Gothicu), či zvoliť free camera mód, ktorý je praktický totožný so štýlom kamery v Baldur’s Gate. Problémom, ktorý delí interface od dokonalosti je príliš rýchle otáčanie postavy pri priamom ovládaní a dosť časté kamerové bugy pri používaní spomínaného free camera módu v dungeonoch. V tomto móde musíte navyše kameru neustále upravovať, pretože sa nedokáže sama prispôsobovať výške terénu.

HRATEĽNOSŤ 10 / 10

Súboj o titul RPG roka

Rok 2006 sa niesol v znamení veľkých RPG titulov, na ktoré mnohí z nás čakali aj roky. Gothic 3, Oblivion a Neverwinter Nights 2 sa spolu stretli a budú bok po boku súperiť o titul RPG roka. Ktorý z nich bude stáť na piedestále víťaza?

Oblivion vsádza na obrovský svet, spracovaný v nádhernej grafike, ktorá je na svoju úroveň kvality veľmi dobre optimalizovaná. Presviedčanie ľudí, či páčenie zámkov autori realizovali pomocou zaujímavých minihier. Hra taktiež ponúka veľmi dobre napísané questy za rôzne frakcie. Problém je však, že väčšina z nich je až príliš lineárna. Ďalším zádrhelom na Oblivione bol jeho diskutabilný systém prispôsobovania sa okolia k vášmu levelu, vďaka ktorému môžete splniť ľubovoľný quest na nízkej úrovni. Z hry to odobralo trochu tej pravej výzvy a radosti z postupu na ďalší level. Veľa negatívnych aspektov Oblivionu však už dávno odstránila mod scéna. Už teraz je počet modov na Oblivion štvornásobne väčší než na Morrowind, ktorý má už zopár rokov.

Druhým v poradí je Gothic 3, čo je hra značne rozporuplná. Svojich priaznivcov si našla veľmi veľa a mnohí z nich stavajú na kreslo kráľa práve Gothic 3. JoWooďákom sa podarilo vytvoriť hru s úžasnou atmosférou, ktorá si vás získa najmä svojou nelinearitou. Jeho nevýhodami sú najmä extrémna bugovosť, trochu patetické súboje a slabá optimalizácia enginu. Veľa neduhov sa však postupom času opravuje v podobe patchov, takže dúfajme, že do doby hlasovania sa Gothic 3 do súboja postavý v plnej sile, aby mohol ukázať čo v ňom naozaj je.

A na záver tu máme práve recenzovanú hru Neverwinter Nights 2. Jej úspech je značne otázny, keďže masám skôr sadnú hry typu Oblivion a Gothic. Táto hra má však v mnohom oproti svojim konkurentom navrch. Má rozhodne lepšie súboje, dialógy, či možnosti vývoja postavy. Do deja vás vtiahnu najmä charakteri, ktoré počas príbehu spoznáte a ich vzájomné vzťahy. Neverwinter Nights 2 je však z tejto trojky najlineárnejšia a má najslabšiu grafiku, čo však doháňa svojím multiplayerom. Ako teda dopadne súboj o najlepšie RPG roka? To sa dozvieme až v novoročnom hlasovaní.
Hra je až príliš orientovaná na hlavnú dejovú líniu a postranných questov je málo. A hoci je z hlavnej dejovej línie veľa questov orientovaných čisto len na boj, nájdu sa aj také, v ktorých trochu potrápite mozog. Napríklad vylúpenie trezoru zberača umenia, v ktorom treba vyriešiť slovnú matematickú hádanku či pódiový súboj s bardom, v ktorom si precvičíte svoj hudobný sluch a využijete svoje presvedčovacie schopnosti. Questová osnova je teda prijateľná, samozrejme na absolútny vrchol, ktorý hry dosiahli v Baldur’s Gate 2 a Fallout 2, NWN2 ani zďaleka nemá, no na dnešné pomery je to viac než dobré.

Čo sa týka dialógov hra na vyššie spomínané hry tak isto ani z ďaleka nemá... ale poďme sa baviť o reálnych latkách, ktoré v dnešnej dobe je možné prekročiť. Neverwinter Nights 2 je na tom aspoň o dve triedy lepšie ako Gothic a Oblivion (o klik-klik kvázy RPGčkach ani nehovoriac). V hre nájdete veľa rozhovorov, v ktorých v podstate o nič nejde a výber 3 rôznych odpovedí povedie k presne tej istej reakcii NPCčka. Toto však našťastie ani zďaleka neplatí pre úplne všetky dialógy. Nájde sa veľa rozhovorov, v ktorých máte naozaj možnosť niečo ovplyvniť. Raz je to „len“ vplyv u jednej z vašich postáv, no inokedy to môže byť otázka medzi životom a smrťou, medzi ľahším, ťažším a mierovým riešením nasledujúceho súboja. Vlastne je v hre veľa momentov, kedy môžete niečo zvrátiť dialógom, k čomu vám môže napomôcť niektorý z presvedčovacích skillov, ako blafovanie, zastrašovanie či diplomacia.

Úplným vrcholom tejto hry sú však súboje, aké nenájdete v ŽIADNOM RPGčku. V Neverwinter Nights 2 narazíte na výzvy, na ktoré sa nechytá ani Baldur’s Gate 2 a to hovorím celkom úprimne. Dôkazom je tomu po sebe idúca trojica záverečných súbojov či boj s dvoma drakmi naraz. Možno by ste čakali, že hra v tomto smere vrcholí iba v niektorých miestach a ostatné časti sú len klišé. Nie je to pravda, zomrieť môžete na každom kroku, stačí malá nepozornosť a skončili ste. Stačí, ak podceníte jednu skupinu nepriateľov, ktorá sa normálne dá poraziť takmer bez ujmy. Toto je najväčšie kúzlo Neverwinter Nights 2, máte k dispozícii ohromné možnosti v podobe rôznych skillov, špeciálnych schopností a tony kúziel. Stačí jedno dobre načasované kúzlo a celý vývoj súboja sa môže otočiť vo váš prospech. Klamal by som však, keby som vravel, že v hre nie sú aj nudné časti. Samozrejme niektoré súboje sú otázkou niekoľkých sekúnd a nemôžu vás nijak vážne ohroziť, no hrdinovia predsa počas putovania nenarážajú len na ťažké súboje.

Skrátka, Neverwinter Nights 2 má oproti starým RPG modlám veľa nedostatkov či už v podobe prílišnej linearity, pomerne malého množstva čisto mierových questov alebo dialógov. Stále však má všetky tieto časti oveľa lepšie ako jeho konkurencia a čo sa týka súbojov, svoje som si už povedal. Nech si teda hovorí kto chce čo chce, ja som si skvele zaspomínal na to, čo bolo a čo už nebude. Neverwinter Nights 2 ma k starým RPG hrám priblížila viac ako ktorákoľvek hra za posledné 2-3 roky (možno ešte okrem Vampire: Bloodlines, ale to nebolo fantasy).

Pekné je, že autori pri vývoji mysleli aj na hráčov, ktorých príbeh a dialógy vôbec nezaujímajú. Väčšina rozhovorov sa teda dá ukončiť veľmi rýchlo, ak sa teda rozhodnete ignorovať výhody, ktoré z toho môžete vyťažiť. Týchto, ale aj iných hráčov taktiež poteší nová možnosť, ktorá sa vám dostane na prelome druhej a tretej kapitoly, a to je postaviť si vlastnú pevnosť. Od Lord Nashera, vášho kráľa, dostanete za zásluhy zničený hrad, ktorý môžete z vlastnej peňaženky a čiastočne z dotácií od kráľa rekonštruovať. Ak chcete aby do vášho hradu prišiel kňaz, stačí mu postaviť chrám, no napríklad po špeciálnych obchodníkov s exotickým tovarom si musíte zájsť niekam inam a pritom ich presvedčiť, aby sa k vám nasťahovali.

MULTIPLAYER 10 / 10
Výhodou Neverwinter Nights 2 je, že vôbec nejaký multiplayer má, čo sa o ďalších dvoch veľkých RPGčkach tohto roku nedá povedať. Môžete si teda užiť celý príbeh hlavnej dejovej línie spolu so svojimi priateľmi alebo s neznámymi ľuďmi po internete. Maximálny počet hráčov tejto kampane je však bohužiaľ len tri. Toto však nie je to, prečo som Neverwinter Nights 2 dal plný počet bodov za multiplayer. Tak isto, ako jeho predchodca, má totižto možnosti spraviť zo seba MMORPG, ktorá vás nestojí žiadny mesačný poplatok. Na svete nájdete niekoľko serverov, na ktorých máte možnosť hrať Neverwinter Nights spolu s ostatnými hráčmi v kompletne novom svete a to všetko v duchu MMORPG. Myslím, že sa už nejaké podobné servery objavili aj pre Neverwinter Nights 2.

Fanúšikovia perzistentných svetov, ako sa nazývajú MMORPG modifikácie Neverwinter Nights, budú určite radi, že do pokračovania pribudla možnosť vytvárať vlastné predmety pomocou crafting skillov. Môžete si vyrábať vlastné zbrane, brnenia či zvitky alebo nápoje. V hre je pre tento účel prichystaných niekoľko receptov a doslova tona rôznych unikátnych ingrediencií, z ktorých niektoré sú veľmi vzácne. V singleplayeri je táto možnosť skôr pre potešenie, no myslím, že naplno vynikne práve v spomínaných perzistentných svetoch.

ZVUKY 8 / 10
Zvuky na tom v tejto hre nie sú zle, kúzla prskajú a meče cvengajú. Všetky hlavné a dôležité dialógy sú kompletne nadabované, vrátane reakcií vašich spolubojovníkov, ktoré sa môžu líšiť podľa toho, kto sa vo vašej parte v danej chvíli nachádza. Čo sa týka úrovne dabingu je to rozporuplné, pretože niektoré postavy sú na tom viac než dobre, no iné sú na tom horšie. Všeobecne však platí, že tie horšie pasáže sú menej časté. Sklamaním a nevýhodou je hlavne hlavný hrdina, ktorý je nemý, čo ho robí dosť neosobným. Na druhej strane je to pomerne pochopiteľný ťah, keďže pri vytváraní postavy si vyberáte z vyše dvadsiatich hlasov, ktorými vaša postava reaguje na príkazy.

HUDBA 10 / 10

Hudba je krásna a hlavne veľmi rozmanitá. Vo väčšine hier počujete 4-5 melódií, ktoré sa pravidelne striedajú, s jednou bojovou melódiou navrch. Je však pravidlom, že tieto melódie sú si veľmi podobné. V Neverwinter Nights 2 narazíte na krčmovú hudbu počas pokoja a oddychu v taverne, na jemné fantasy melódie počas putovania krajinou a na typické bojové motívy počas súbojov. Veľkým plusom hudobného sprievodu hry je aj fakt, že v istých momentoch na vás vyletí úplne nová melódia. Takéto skladby môžete počuť len na určitých miestach a nikde inde a naozaj dokonale podtrhujú unikátnosť daného miesta, situácie.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 8 / 10
Čo sa týka náročnosti, je na tom hra veľmi dobre. Ako som už vravel, v hre narazíte na veľa tuhých miest a občas budete mať čo robiť, aby ste daným miestom prešli. Podmienkou je však nastavenie náročnosti na D&D Hardcore rules, ktorá upravuje pravidlá hry tak, aby kopírovali skutočné Dungeon and Dragons, bez nej je totižto hra trošku jednoduchá, keďže niektoré dôležité prvky sú na strednom stupni vyškrtnuté.

Horšie je však na tom umelá inteligencia. Vaši spolubojovníci sú síce schopní bojovať aj samostatne, no pokiaľ dôjde na výber kúziel, podarí sa im sem tam nejaká tá vylomenina. Našťastie sa však okrem iných nastavení správania postáv dá zaškrtnúť aj puppet mód, v ktorom postavy vôbec nič nerobia a máte tak plne, bez nejakých vedľajších efektov, pod kontrolou celú partu. Ovládať všetky postavy však môžete aj bez neho. Pokiaľ ide o nepriateľov je to pomerne ťažké, pretože netuším aké kúzla či schopnosti majú dané príšery k dispozícii, takže neviem posúdiť, či vždy vyberajú tie správne. Kúzla však používajú a dokážu nimi pomerne slušne zavariť, no ešte som nevidel, aby nejaký šaman napríklad odstránil mnou zoslané negatívne kúzlo zo svojho spolubojovníka.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 9 / 10

Predtým, než nad hrou vynesiem konečný verdikt, musím ešte v rámci zachovania korektnosti spomenúť, že ani Neverwinter Nights 2 neminuli bugy. Na Gothic 3 hra v tomto smere našťastie ani zďaleka nemá, no nejaké drobnosti počas questov sa nájdu (vždy sa však dajú bez problémov vyriešiť, stačí prehľadať príslušné fórum). Občas sa taktiež stáva, že hra spadne, no túto informáciu nemám nikde overenú a ide len o moje vlastné skúsenosti.

Napriek technickým nedostatkom a príšernej náročnosti je Neverwinter Nights 2 výbornou hrou. Je to jedna z mála hier za posledné obdobie, ktorá sa aspoň trochu podobá na dávno zabudnuté klenoty Baldur’s Gate 1 a 2, síce na ne v mnohých ohľadoch nemá, najmä pokiaľ ide o dialógy či postranné questy, toto všetko však doháňa v súbojoch a veľmi dobrom systéme vzťahov medzi postavami. Ak ste teda brali staršie hry zo sveta Forgotten Realms ako modly, je pre vás Neverwinter Nights 2 oveľa lepšou voľbou ako Oblivion alebo Gothic 3. Hodnotu tejto hry taktiež zvyšuje multiplayer, editor a perzistentné online svety, ktoré z Neverwinter Nights 2 robia MMORPG. Jednoducho Neverwinter Nights 2 má na moje prekvapenie naozaj veľkú hodnotu.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ďalší spor v koalícii, ministra za SNS kritizuje jeho tajomník z Mosta

Na čom bude lietať slovenská armáda v budúcnosti, mal povedať minister obrany do konca septembra. Rozhodnutie chce oddialiť o rok, čo je podľa Ondrejcsáka zásadný problém

DOMOV

Ftáčnik vedie v prieskume na bratislavského župana

Jakubec nezískal ani dve percentá.

KOMENTÁRE

Ak nebudeme na Západe, budeme pod Ruskom

Amerika či Británia si môžu populizmus dovoliť, my nie.

Neprehliadnite tiež

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nabíjanie elektromobilov nemusí byť v budúcnosti zložitejšie ako tankovanie paliva.

Pilot vletel do oka hurikánu. Pozrite si zábery Irmy či Marie z vesmíru

Maria je už druhý hurikán piatej kategórie za posledný mesiac.

Austrália zažila najteplejšiu zimu, prispela k tomu zmena klímy

V správe sa uvádza, že počas zimných mesiacov zaznamenali v krajine viac ako 260 rekordov spojených s teplom a slabými zrážkami.

Populárny program CCleaner šíril škodlivý vírus, ako sa chrániť

Program CCleaner existuje pre Windows aj Android.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  2. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  3. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  4. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  5. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  6. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  7. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  1. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 9 085
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 088
  4. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 822
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 807
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 794
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 686
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 1 015
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 995
  10. Obchodné centrum Galéria Shopping Košice 711