
Ten prakticky do bodky kopíruje slávneho „otca“, realistický militantný simulátor skutočnej vojny odohrávajúci sa na rozľahlom ostrove. To vám v každej misii umožňuje voľne vybrať postup a taktiku, k čomu prispieva aj možnosť ovládať prakticky ktorékoľvek bojové vozidlo, tank či vrtuľník. Vďaka vysokému stupňu realizmu môžete využívať verné vlastnosti zbraní a len ťažko sa niekam dostanete na vlastnú päsť. Buď ako radový vojak, alebo veliteľ tímu musíte zostávať so svojou jednotkou a používať všetky možnosti efektívneho krytia v teréne pri útoku, ale aj pri (často veľmi potrebnom) ústupe. Jedna chybička vás môže stáť krk.
Žiaľ, Armed Assault sa dostal na pulty obchodov priskoro a len s privretými očami sa dá hovoriť o hotovom produkte. Na mnohých miestach číhajú programátorské chyby a azda najviac si to odniesla umelá inteligencia a slabá optimalizácia. Nepriatelia neraz reagujú veľmi zvláštne a vaši vlastní počítačom riadení kolegovia majú často samovražedné sklony. Niekedy treba reštartovať misiu, pretože v dôsledku zlyhania umelej inteligencie sa stala nehrateľnou.

Výraznými zmenami prešla technická stránka. Požiadavky na výbavu počítača ju síce katapultujú do prvej svetovej päťky, ale výsledok naozaj stojí za to. Ak si obrovskú mieru detailov a výborných textúr vynásobíte veľkou viditeľnosťou, aj perly ako Oblivion či Gothic 3 blednú závisťou. Tiene či spracovanie vegetácie vám môžu spôsobiť doslova vypadnutie očí z jamôk, ale užije si ich len zopár vyvolených. Viac hráčov bude trápiť nedokonalý 3D zvuk či ďalšie problémy spôsobené aj nešťastnou protipirátskou ochranou StarForce.
Armed Assault sa tak k veci stavia ako typický hardcore simulátor. Bez špičkového hardvéru a hromady hráčovej trpezlivosti pôsobí nemastno-neslano a tesne po vydaní je prelezený chybami skrz–na skrz. Komunita Flashpointu však čakala pridlho, aby ju tieto detské choroby odradili.