Need for Speed: Carbon - naháňačky v kaňonoch

Každý rok prichádza z dielne Electronic Arts nielen športová simulácia, ale aj akčne ladený pretek Need for Speed. Mnohí z nás sa na nový Carbon tešili, veď mal dvíhať hrateľnosť vďaka naháňačkám nad priepasťami. Boli očakávania splnené?

Každý rok prichádza z dielne Electronic Arts nielen športová simulácia, ale aj akčne ladený pretek Need for Speed. Mnohí z nás sa na nový Carbon tešili, veď mal dvíhať hrateľnosť vďaka naháňačkám nad priepasťami. Boli očakávania splnené?

Nech sa postavíte na akúkoľvek stranu, názor na Carbon už máte vytvorený pred prečítaním recenzie. Jedna skupina bude nový Need for Speed bez akéhokoľvek súdneho pohľadu uctievať a druhá si nad ním odpľuje, radšej sa mu zďaleka vyhne a nezašpiní si ním ruky. Reči o komerčnom vysávaní peňazí z vreciek hráčov sa taktiež budú ozývať zo všetkých strán, pretože sadistickí „škatulkári“ by najradšej videli v nadpise za pomlčkou slovné spojenie typu Most Wanted + Underground 2. Samozrejme, pravdu majú všetci. Hoci sa týmto provokujúcim prehlásením nestaviam na stranu nikoho, zároveň sa snažím byť s každým za dobre, nemám žiadnu potrebu zúfalo vykrikovať po nemohúcnosti EA, ani vyzývať boha automobilizmu a priniesť mu bezolovnatú obetu za nové káry. Jednoducho a v skratke – Carbon prináša všetko, čo sme čakali. Nič viac, nič menej, nič prekvapujúce, nič ohromujúce, ale ani nič neforemné, nič nudné.

Zoznam automobilov

  • Alfa Romeo Brera
  • Aston Martin DB9
  • Audi Lemans Quattro
  • BMW M3 GTR Race
  • Chevrolet Camaro SS '67
  • Chevrolet Camaro '08 Concept
  • Chevrolet Chevelle SS 454
  • Chevrolet Corvette C6 Z06
  • Chrysler 300C SRT-8
  • Dodge Challenger R/T '71
  • Dodge Challenger Concept
  • Dodge Charger R/T '69
  • Dodge Charger SRT-8 '06
  • Dodge Viper SRT=10
  • Ford GT
  • Ford Mustang GT500 '69
  • Ford Mustang GT500 '06
  • Ford Mustang GT '05
  • Infinity G35
  • Jaguar XK
  • Koenigsegg CCX
  • Lamborghini Gallardo
  • Lamborghini Murciélago
  • Lexus IS300
  • Lotus Elise 111R
  • Lotus Europa S
  • Mazda 3 Mazdaspeed
  • Mazda RX7
  • Mazda RX8
  • McLaren Mercedes SLR
  • Mercedes CLK500
  • Mercedes SL65 AMG
  • Mitsubishi Eclipse GS-T '96
  • Mitsubishi Eclipse GT '05
  • Mitsubishi Lancer Evolution IX MR
  • Nissan 240SX
  • Nissan 350Z
  • Nissan Skyline GTR V-SPEC (R34)
  • Pagani Zonda F
  • Plymouth Road runner '69
  • Plymouth Hemi Cuda '70
  • Pontiac GTO 6.0
  • Porsche 911 (997) GT3 RS
  • Porsche 911(997) Turbo
  • Porsche Carerra GT S
  • Porsche Cayman S
  • Renault Clio V6
  • Subaru Impreza WRX STI '06
  • Toyota Corolla GTS twin cam (AE86)
  • Toyota MR2
  • Toyota Supra Turbo
  • Vauxhall Monaro VXR
  • Volkswagen Golf R32
Možno som sa tak trochu alibisticky dištancoval od všetkých výrazne profilovaných autorov, publikujúcich svoje články, ale skutočne nemôžem inak. Pochybujem, že by sa našiel medzi vami hráč, majúci v obľube závodné hry, ktorý by ani raz nezavadil o Need for Speed (menšia exkurzia v boxe). Arkádovejšie ponímania dáva zelenú menej náročným hráčom, avšak nemusí to automaticky znamenať stratu motivácie k dosahovaniu rýchlejších kôl. Od tradičného systému pretekov sa séria dištancovala už pár rokov dozadu, keď Electronic Arts priniesli na svoju dobu vcelku revolučný počin, výrazne ťažiaci z vtedajšieho boomu tuningu. Istotne si spomínate na charizmatického Vin Diesela v jeho rýchlej a zbesilej jazde. Lenže časom sa nezávislé preteky dočkali svojho nasledovníka, ktorý staval na rovnakých základoch, ale nešetril novinkami a považujem ho za najlepší diel celej série. Najhľadanejší nás konečne preniesol do pretekania za svetla, pribudli naháňačky z policajtmi, ktoré výrazne okorenili celé dianie, stále vychádzajúce z tuningovej scény. Dnes predvádzaný Carbon sa vracia ponorený do tmy, znovu sa pokúša dosiahnuť vrchol medzi skupinkami najlesklejších a najnadupanejších mašín, ktorých kapoty sa tešia z tesného kontaktu príťažlivých slečien. Je to teda skutočne len kópia dvoch predošlých dielov? Ak by ste sa na to pozerali z tohto pohľadu, po chvíli zmäteného rozhodovania a prikláňania sa raz na jednu, raz na druhú stranu, by ste to vzdali. Jedno je však isté, nič tak kvalitné na hernej scéne nemáme, preto je zbytočné hádať sa o prínose pre spoločnosť, keďže sa nikomu nepodarilo dodnes sériu Need for Speed prekonať. Aby som však nadšencov uzemnil – niekto by sa o to pokúsiť mohol, pretože vývojárom sa zrejme zapáčila systematizácia práce zo športových sérii s minimom noviniek a úspešne ju začínajú aplikovať i v tejto sérii.

Zmätené slová hneď takto z úvodu? Ono ťažko napísať o sérii niečo nové, všetko tu už raz bolo. Aby som bol konkrétnejšie, začneme porovnávanie príkladmi. V Most Wanted sa osvedčil príbeh, podávaný skutočnými hercami na virtuálnom pozadí, máme ho tu i tentoraz. Nesmie chýbať zvodná tvár, robiaca novému dielu reklamu. Nič proti Emmanuelle Vaugier, je to pekná baba, predstavuje jeden z hlavných charakterov Nikki, no mohla by si uvedomiť, že skutočná krása nerastie na stromoch a nezískate si ju nahádzaním všetkej tapety na ksicht. Drsné pózy každej z postáv okamžite otvárajú truhlicu so zabudnutými spomienkami na staré interaktívne filmy, kde sa novodobí herci snažili presadiť čoby postavičky v herných príbehoch. Samotná zápletka svojou duchaplnosťou skôr rozosmeje, než pritiahne k obrazovke a nepustí až po záverečnom rozuzlení. Jednak je všetko zúfalo priehľadné, že by sa i Hady v Lietadle za takú béčkovosť hanbili. A jednak sa vlastne nič nedeje. Niekedy v minulosti sa počas pretekov vrhnú na súťažiacich policajti, no hráča akoby náhodou nechajú uniknúť i s taškou peňazí, určených víťazovi. Samozrejme, že sa hrdinovi podarí uniknúť a v taške, na tááákééé veľké prekvapenie nenájde peniaze, ale len zdrapy papierov. Nepoteší. Všetci si myslia, že ste s peniazmi zdrhli, no všetko bolo narafičené. Po istom čase sa vraciate do Palmont City získať si späť slávu (a Nikki), očistiť svoje meno a ukázať prstom na vinníka. Je to Darius, ale to som vám možno prezradiť nemal. Aj keď po „napínavých“ filmových sekvenciách, v ktorých každý z pomocníkov povie časť svojho príbehu a poodhalí rúško tajomstva, je to jasné každému. Darius, arogantný drňák, s takou divnou army čiapkou na gebuli a so sladkým výrazom na tvári. Síce vás ihneď na začiatku zachráni s pazúrov namosúreného seržanta Crossa, ktorý z duše neznáša nelegálne závody, no napokon sa všetko na dobré obráti. Postupne vyradíte všetky gangy, podáte si i Dariusa, natrhnete mu kakáč a hajde do postieľky, rozprávka sa skončila.

Tak išiel čas s Need For Speed

Viete, že Carbon je už desiatym dielom série Need for Speed? Nie? Tak teraz to už viete, no poďme si trochu zaspomínať na časy dávno i nedávno minulé.

  • Need for Speed – prvá platforma, na ktorej sa NfS predstavilo, bola dnes už dávno zabudnutá vecička 3DO, kde zožala obrovský úspech. Nasledovala konzolová konverzia na vtedajší hit, Playstation (pamätáte na Pročkovu prvotinu Level Majstrov?) a napokon jazdenie z bodu A do bodu B dorazilo aj na PC
  • Need for Speed 2 – druhý diel priniesol zmeny hlavne v grafickom spracovaní, pridal vozidlá, aké na cestách ťažko stretnete, všetko to okorenil vskutku výbornými okruhmi. Dodnes spomínam na úchvatné intro, novátorský systém menu a hlavne obrovskú príťažlivosť. Neskôr, s príchodom prvých grafických kariet, vyšla aj špeciálna edícia, výrazne posúvajúca vpred grafiku.
  • Need for Speed: Hot Pursuit – páni policajti debutujú v Need for Speed a hneď išlo o podarenú premiéru. Hoci výrazný posun v hrateľnosti nenastal, tretí diel si udržiaval vysoký štandard hlavne vďaka výborne vybalansovanej hrateľnosti.
  • Need for Speed: High Stakes – kontroverzný diel. Príliš nového nepriniesol, všetko sa nieslo v opakujúcom sa duchu, čo mohlo nejedného naštvať. Stále však bolo záhadné, prečo sa všetci k vracali „na jednu trať“ k novému Needu.
  • Need for Speed: Porsche Challange – podľa mňa jeden z najlepších dielov, hoci obsahoval len jednu značku. Už z podtitulu je jasné, o ktorú šlo, dôležitejšie však je, že mód Kariéry mapoval celú históriu Porsche, takže výber vozidiel napokon stúpol. Postupné odomykanie nových aut či ich kupovanie bolo dostatočnou motiváciou, pričom príjemne prekvapil i jazdný model. Líšil sa pre každý voz a inak sa jazdilo so starčekom, inak s moderným delom.
  • Need for Speed: Hot Pursuit 2 – odstrašujúci príklad ako sa dá známa séria pochovať. Až zúfalo arkádové prvky, šialené naháňačky, ktorým chýbala dávka atmosféry, vyvierajúca z predošlých dielov. Akčný experiment sa nevydaril a chvalabohu sa ho rozhodli v Electronic Arts pochovať.
  • Need for Speed: Underground – po nepodarenom HP2 si tvorcovia vstúpili do svedomia, zapracovali na novom koncepte, síce okopírovanom z vtedajšej tuningovej vlny, ale samotná kompozícia brilantného technického spracovania, omamného soundtracku a hlavne úpravy vozidiel, rozohrial nejedné vysokooktánové srdiečko. Síce sa ozývali frflavé reči o nedôraznej simulácii, nikto to nebral na vedomie
  • Need for Speed: Underground 2 – Electronic Arts vstúpilo po druhýkrát do rovnakej rieky, no tentoraz to bol žblnk priam ukážkový. Zlepšilo sa všetko, čo sa len dalo, pribudli nové funkcie, vylepšenia a na čele s famóznou title skladbou Riders on the Stone. Do tmy zahalené mesto, plné nezávislých vodičov, napokon patrí medzi skvosty akčnejšie ladených pretekov.
  • Need for Speed: Most Wanted – vo vysokých hodnoteniach sa návrat k policajtom príliš nerochnil, no stále vysokú hodnotu mu uprieť nemožno. Prechod z tmy na svetlo možno niektorých zmiatol, avšak naháňačky mali hlavne v neskorších fázach hry riadne pútavú hrateľnosť.
  • Need for Speed: Carbon – hádam vidíte tie písmenká tu okolo.

    Medzi plnohodnotné dieli som nepočítal Need for Speed: Motor City Online, ktoré tuším vyšlo ne v Severnej Amerike a vôbec sa mi nedarilo. Holt, vtedy síce nespravil obrovský boom do sveta MMO titulov, ale nápad obrovského virtuálneho závodiska sa nepresadil, hoci až tak zlý koncept to nebol.
Uznávam, príbeh nemusí hrať hlavnú úlohu, avšak ak už sa velikán typu Electronic Arts rozhodne mohol spískať aj niečo viac, než story na pár riadkov. O tom však Need for Speed nie je, hoci podobným spôsobom sme sa vyjadrovali aj o FPSkách a dobre vieme, kam to Half-Life dotiahol. Väčšina vecí zostala po starom – máme tu súboje s ostatnými jazdcami v jazde z bodu A do bodu B, okruhové preteky, drift (šmýka sa nám, šmýka) a checkpoint race (máte určitý časový limit na prejdenie danými „bránami“ na trati). Ešte by som zabudol na meranie rýchlosti radarom – na určitých miestach na trati sa vyskytuje radar, ktorý odmeria vašu momentálnu rýchlosť. Vyhráva ten, kto má na konci najvyššiu celkovú sumu rýchlosti, pričom najvýhodnejšie je dôjsť do cieľa s čo najmenšou stratou, pretože po prejdení prvého jazdca cieľom, sa každou sekundou odrátava 10 km/hod s celkovej rýchlosti. Je to o hubu, správne adrenalínové spočiatku, frustrujúce neskôr. Vrcholom celého snaženia sa mali byť preteky v kaňonoch, ktorých je však vcelku málo. Okrem driftu vás istotne dostane nový súbojový systém s bossmi. Ten sa zakladá na jednoduchých pravidlách – v prvej časti sa snažíte dostať čo najbližšie k sokovi, za čo vám v závislosti od jeho vzdialenosti naskakujú body. Čím ste bližšie, tým sa sype viac bodov. Po prejdení cieľom sa situácia vymení a body vám ubúdajú. Aby to nebolo tak jednoduché, niektoré mantinely pri previsoch nad priepasťami sú vratké, prejdete cez ne ako kamión osobným autom. Bezplatný letecký zájazd do doliny zdarma. Jediná chybička tak zmarí vašu snahu a k úspešnému absolvovaniu kaňonového bláznenia musí automaticky nasledovať reštart. To je asi tak jediný nový prvok v pretekaní sa. Isteže, občas sa do toho pripletú páni policajti, takže im treba uniknúť po vzore minulého dielu. Postupom času silnejú nielen počtom, ale aj kvalitou, zatarasia cesty, povolajú silnejšie autá, na cestu hodia klincové koberčeky...

Vozový park neprešiel žiadnymi výraznými zmenami, skôr sa mi zdalo, že automobilov ubudlo, ale tento značne subjektívny dojem je spôsobený tým, že počas hrania si vystačíte s dvomi, maximálne tromi tátošmi, ktorými v pohode prejdete kariéru (celý zoznam nájdete v priloženom boxe). Na začiatku si zvolíte zameranie: klasické tuning káry (väčšinou japonské značky Mazda, Toyota, ale nechýba ani VW), exotické (čiže drahé vozidlá typu Porsche) a americké hranaté vozidlá, riadne dlhé, s riadnou spotrebou. Ford Mustang GT jednoducho predstavuje môj sen – a cesta napriek celou Amerikou v ňom. Každé vozidlo sa odlišuje od seba tromi vlasťami – rýchlosťou, akceleráciou a ovládateľnosťou. Postupné zlepšovanie pomocou upgradov motoru, prevodovky, brzdy, kolies, nitra, podvozku atď.. Nechýba úprava vzhľadu pomocou spojlerov, farieb, vinilov, špeciálnych skinov, obrázkov, znakov, lakov. Všetko po starom, len celá úprava je zjednodušená, pretože každý upgrade je vyjadrený len formou balíkov.

Ďalšou novinkou sú vaši priatelia, respektíve tím, ktorý spolu tvoríte. Celkovo môžete mať v grupe troch parťákov, avšak na pretek si môžete vziať len jedného. Rozdelenie medzi tri charaktery je dostatočným strategickým elementom. Bloker logicky blokuje ostatných jazdcov, spy uháňa vždy najkratšou cestou na čelo pelotónu a drafter zas vytvorí za sebou tunel, v ktorom si to žíhate niekoľko násobne rýchlejšie. Počas preteku stačí, ak vyhrá váš tímový kolega, nemusíte stáť na najvyššom stupni víťazov automaticky vy.

GRAFIKA 7 / 10

Videá z hrania

  • Need for Speed: Carbon – video #1 Nočné ulice môžu poslúžiť i na bezstarostnú jazdu. Okolie trate sa dá ničiť, nikto vám nebráni v precvičovaní si efektu spomalenia času, kochajte sa obrovskou rýchlosťou. Jednoducho si užívajte. V závere uvidíte mapu celého prostredia, pričom zábery sú vytvorené z poslednej štvrtiny hry, kedy sme sa vybrali ukázať silu nášho tátoša poslednému gangu.

    DOWNLOAD VIDEO (40,2 MB) 
  • Need for Speed: Carbon – video #2 Na rad prišiel samotný pretek, ktorý sa začal nádherne a po pár stovkách metrov sme sa poľahky dostali na vedúcu pozíciu, no potom prišla menšia stopka. V podobe betónového múriku. Potom to išlo dolu vodou, protivníci nelenili, až sa im zadné nárazníky zelenili a obiehali zúfalého recenzenta. Postupom času a klesajúcim frame-rateom sa situácia ešte trochu zamotala prítomnosťou polície, ale na vedúcu priečku to nestačilo. Tak ešte raz.

    DOWNLOAD VIDEO (96,2 MB) 
  • Need for Speed: Carbon – video #3 A na záver následná naháňačka s policajtmi po preteku. Úprimnosť nadovšetko, takže – čakali sme trochu viac, v záverečnej fáze hry sa akosi policajtom nechcelo, museli sme ich čakať či dokonca ich naháňať, ale aspoň viete, že niekto v nočnom meste bdie a dbá na poriadok.

    DOWNLOAD VIDEO (76,7 MB) 
Grafika samotná je oku lahodiaca, ale od predošlého dobrodružstva sa toho príliš veľa nezmenilo – teda až na fakt, že jazdíte v noci a všade žiaria neóny pastelových farieb. Počas závodenia sa výraznou mierou pod plnohodnotný dojem z rýchlosti podpísal predimenzovaný blur efekt. Po okrajoch obrazovky sa všetko rozmaže, takže mihanie sa okolo vášho vozidla dáva pocit skutočného adrenalínového preteku. Modely súperiacich vozidiel pobrali mnoho detailov, ktorých úroveň stúpa so priblížením sa k vašej ctenej virtuálnej káre – na plechoch sa odráža okolie, dažďové kvapky dopadajú na kameru, dokonca je badať minimalistické poškodenie – keď už žiadna časť automobilu neodpadne, prípadne sa nerozbije, aspoň sa oškrie. Chabá náplasť na povedzme Flatout 2, ale arkádové závody si na podobných záležitostiach príliš nezakladajú. Horšie dopadli civilné vozidlá. Sú až príliš hranaté a málo rôznorodé. V celom meste nenatrafíte nikdy na žiadneho človiečika, pričom mi nejde o zrážanie nevinných chodcov – orgie v Carmageddone síce chýbajú, ale prázdne mesto jednoducho pôsobí... prázdno, bez duše... akoby to ani nebolo mesto. Spôsob animácií som rozobral v opisnej časti a k ich obrazovej kvalite nemám čo vytknúť, technické spracovanie sa výrazne odlišuje od tradičného systému filmových sekvencií, čím si ma tvorcovia získali. Na kvalite by sa však za ten rok dalo istotne spraviť niečo viac, hlavne však oživiť ľudoprázdne ulice a povenovať sa výraznejším detailom najbližších objektov popri, prípadne priamo na trati. Mestečko Palmont City je dostatočne rozsiahle, obsahuje niektoré architektonické prvky, pomocou ktorých sa postupne naučíte orientovať i bez mapy, ale výraznou mierou sú zastúpené hlavne príliš známe centrá s mrakodrapmi, obývané štvrte, serpentíny – všetko akoby mi bolo známe, takže ruku do ohňa za úplnú originalitu by som nedal, možno sa niektoré z častí mestá už objavili v predošlých dieloch. A možno je to len môj divný pocit. Niektoré objekty popri trati sa dajú rozbiť, no väčšie obrubníky okamžite zastavia (viď. jedno video)

INTERFACE 8 / 10
Na ovládaní sa nemá čo meniť, fungovalo skvele a vyvážene už minule, takže všetko ostalo pri starom. Pretekať sa dá i na klávesnici, ale odporúčam minimálne gamepad, s ktorým je zatáčanie i pridávanie plynu plynulejšie a citlivejšie. K ovládaniu pribudlo jedno špeciálne tlačidlo na aktivovanie partnera svojho tímu, inak okrem pohybu auta môžete aktivovať nitro, zabrzdiť ručnou alebo výrazne spomaliť čas, čo je jediné riešenie pri vopred stratených zákrutách. V menu sa môžete pohybovať klávesnicou, gamepadom i myškou, prehľadné ikony sú roztrúsené esteticky, no nie vždy prakticky, ale po pár minútach si každý na ikonové skrolujúce položky každý zvykne. Tvorcovia vsadili na krásu, než na praktickosť, ale ich nápady nedosiahli až takého konzolového šialenstva ako v prípade športových sérií.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Hrateľnosť ostáva po starom, nič na tom nemení ani naháňačka v kaňonoch, prípadne nové vozidlá. Samozrejme, dá sa povedať, že načo si kupovať tú istú hru, len kvôli chabému príbehu a novej slečne? Lenže ono to pretekanie dokáže na mnoho hodín chytiť a nepustiť. Neviem, aký tajomný recept tvorcovia použili, ale celá séria Need for Speed má v posledných rokoch špecifické čaro, ktoré láka. Možno to je spôsobené chabou konkurenciou v žánri akčných pretekov, no treba uznať, že profil hrania sa od druhého Undergroundu príliš nezmenil. Vadí to však niekomu? Deštrukčný model neexistuje, vozidlá sa správajú nereálne, občas ladne plávajú na vozovke v obrovskej rýchlosti, gumy neustále pískajú a drift pripomína skôr jazdu angličákom po koberci. A? Je to predsa zábava a poviem vám, pár hodín denne sa tým zabiť dá. Ak sa necítite na dobývanie teritória, môžete sa len tak premávať po meste, no odporúčam najprv skúsiť aj menšiu expanziu a poraziť keď nie dva, tak jeden klan, pretože ostatné časti mesta tak budete mať uzamknuté. Na jazdy sa síce dostanete jednoduchým kliknutím, ale nie je problém za využitia GPS doraziť na cieľové miesto manuálne. Občas vás vyzve člen súperovho zoskupenia na pretek, v ktorom stačí doraziť skôr na vopred určené miesto, než on. Počas jazdy môžete natrafiť na policajtov a to nie je všetko.

Získané stanovištia si totiž musíte ustrážiť, nestačí ich len raz získať, pretože sa o ne môže snažiť súper. Väčšinou stačí, ak máte pod rukou dva z troch stanovíšť a územie patrí vám. Nemusíte tak hneď obraňovať územie po prvom ataku, ale zakročiť len v nutnej situácii. Pár hodín hrania denne skutočne stačí, hra ubieha rýchlo vpred, preto zamrzí trochu priskoré ukončenie, ale k dispozícii sú aj samostatné výzvy (= úlohy), ktorých pokorenie zaberie ďalších niekoľko hodín. Carbon sa však vôbec nehrá na kráčanie vpred za jediným cieľom v podobe záverečných titulkov. Tuning vozidiel si môžete vskutku vychutnávať, akčné prechádzanie zákrut nie je realistické, ale zábavné, človek si pri ňom užije mnoho adrenalínových chvíľ. Pocit z ovládnutia drasticky vylepšeného vozu tak dosiahne nováčik i skúsený borec – práve to opojenie z dokonalého zvládania svojho miláčika možno priťahuje. Druhá vec je, že už niekoľko rokov, po hanobnom Hot Pursuit 2, sa hrateľnosť teší stále rovnakej obľube. Absencia noviniek však spôsobí príliš skoré otupenie zmyslov. Všetko tu už (nie) raz bolo a nezastaviteľné spomienky sa vynárajú nezadržateľnou rýchlosťou. Je to však zlé? Posúďte sami a podľa toho odpočítajte / pripočítajte body k hodnoteniu hrateľnosti.

MULTIPLAYER
Nebol testovaný.

ZVUKY 8 / 10
Každé vozidlo vydáva iný zvuk, ostatné tátoše taktiež nádherne pradú, počas jazdy vám do všetkého niečo do vysielačky vykrikuje partner, gumy pískajú, policajné sirény zavíjajú. No jednoducho idylka hodná pochvaly. Trochu sklamania si človek užije pri nárazoch, kedy to jednoducho až tak bravúrne netrieska, no inak sú zvuky počas hrania podarené. Dabingu si veľa neužijeme, avšak to neznamená, že by hlasy jednotlivých protagonistov mali byť amatérske. Kvalitný a precítený prednes síce niektorým postavám chýba, pôsobia umelo, ale občas sa im podarí zmeniť vhodne intonáciu. Iné excelujú, ale v konečnom dôsledku sa hrubého slova hudobné efekty odo mňa nedočkajú.

HUDBA 8 / 10

Soundtrack

  • Dynamite MC - Bounce
  • Dynamite MC - After Party
  • Eagles Of Death Metal - Don't Speak (I Came to Make A Bang!)
  • Ekstrak feat. Know-1 - Hard Drivers
  • Every Move A Picture - Signs Of Life
  • Gary Numan/Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
  • Grandmaster Flash And The Furious Five - Scorpio
  • Goldfrapp - Ride A White Horse (Serge Santiago Remix)
  • Kyuss - Hurricane
  • Lady Sovereign - Luv Me Or Hate Me
  • Ladytron - Sugar (Jagz Kooner Remix)
  • Ladytron - Fighting In Built Up Areas
  • melody. - FEEL THE RUSH (Junkie XL Remix)
  • Metro Riots - Thee Small Faces
  • Part 2 feat. Fallacy - One Of Dem Days (Remix)
  • Pharrell feat. Lauren - Skateboard P Presents: Show You How To Hustle
  • Priestess - I Am The Night, Colour Me Black
  • Roots Manuva - No Love
  • Spank Rock - What It Look Like
  • Sway - Hype Boys
  • The Bronx - Around The Horn
  • The Presets - Steamworks
  • The Vacation - I'm No Good
  • Tiga - Good As Gold
  • Tigarah - Girl Fight (Mr. D Hyphy Mix)
  • Tomas Andersson - Washing Up (Tiga Remix)
  • Valient Thorr - Heatseeker
  • Vitalic - My Friend Dario
  • Wolfmother - Joker And The Thief
  • Yonderboi - People Always Talk About The Weather (Junkie XL Remix)
Myslíte si, že by som dokázal spustiť lavínu hanlivých slov na hudobnú zložku? Práve v tejto časti vydáva zo seba už dlhšiu dobu séria Need for Speed zo seba takmer maximum a po predošlých vskutku famóznych soundtrackoch, sa ani tentoraz nebudú reproduktory vypínať, prípadne stlmovať zvuk. Rozdelenie do troch kategórií dáva na výber každému. Rock, rap a elektronická hudba. Musím uznať, že až na čestné výnimky sú skladby výborné, hoci zväčša neznáme. Na kvalite im to neuberá a k rýchlej jazde sa výborne hodia. Občas sa vynorí aj nejaká rádiová hitovka, čo je tak trochu nebezpečné, pretože po zaznení danej skladby v skutočnom aute sa myšlienkami dá ľahko vkĺznuť do hry a realita držiaca volant nie je dobrou kombináciou. Poctivo odskúšané. Samozrejme za dodržiavania všetkých dopravných predpisov. Nemôžem však vybehnúť s hodnotením príliš vysoko – nie je tu žiadna charakteristická titulná skladba, ktorá by „mala gule“. Slza v oku pri spomienke na Raiders on the Stone právom steká po líci.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10
V tomto prípade je trochu náročné hodnotiť pretekársku hru. Hodiny zábavy si rozhodne užijete, no ide o kratšie dobrodružstvo než predošlé Potreby Rýchlosti. Výzvy potešia, posunú časový harmonogram znovu späť do virtuálneho Palmont City. Protivníci sa snažia využívať klady svojich vozidiel, podľa charakteru jazdia agresívne alebo bezpečne, na istotu. Policajti sú na tom horšie, nemajú žiaden problém čelne nabúrať do steny, ale svoju zaostalosť vynahrádzajú počtom. Keď vám prihára za pätami a desiatka policajtov so slinami v kútikoch úst uháňa za vašim zadkom, pred vami sú už zátarasy s uškŕňajúcimi sa ochrancami zákona, nie je vám všetko jedno. Zo začiatku ich musíte do laškovania nútiť, neskôr sa ich neviete rozumne zbaviť. Ak sa im vzdialite, nasleduje obdobie sliedenia, ktoré je lepšie prečkať niekde v ústraní, ale to už dobre poznáme z Most Wanted. Novinkou je umelá inteligencia vašich parťákov a práve tá je tak niekedy na škodu. Bezhlavo poslúchajú príkazy, strojový dojem z nich ťahá na sto honov. Najviac viditeľné to je pri prechádzaní zákrut, kedy dokážu nezmyselne zablokovať cestu a ešte vám zanadávať, že ste im nazreli do kufra. Niekedy sa k vám správajú ako k súperovi a najväčšie problémy mi robilo spolupracovať so špiónom vo vyšších leveloch – ak som mu nekryl chrbát, prvé miesto bolo automaticky v ťahu, pretože sa prepadol až predo mňa. Je pekné, že ma nechcel nechať samotného brodiť sa na spodku tabuľky, avšak jeho dobrosrdečnosť si vyslúžila u mňa zúfalý reštart. Veľmi jednoducho sa taktiež priatelia dostávajú k z nižších priečok smerom nahor. Nie je to príliš realistické, hoc občas sa vyskytne aj „ľudský faktor“, stále je vidieť programátorskú ruku v pozadí. Lenže tento zlozvyk sa bude arkádam vyčítať večne, v rámci dosiahnutia spokojnosti koncového užívateľa však stanovená latka bude stačiť k hravému preskoku.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7,6 / 10
Bolo by príliš jednoduché nechať sa zlákať jednou stranou burácajúcich fanúšikov, prípadne druhou, z ktorej sa ozýva silné bučanie večne nespokojných skeptikov, šomrajúcich na akčný model. Z každého niečo. Ja osobne sa už pomaly Need for Speed začínam prejedať, hoci stále ide o chutný pokrm, poctivo pripravený, kôrka až tak chrumkavá nie je. Neustále opakujúci sa koncept sa nedokázal vymaniť z úzkeho náručia ani pridaním kaňonov. Sú tu, je ich však málo a väčšina príbehu sa znovu odohráva v uliciach tmou zahaleného mesta. Uvidíme nasledujúci rok, pretože až ten potvrdí postupne klesajúcu tendenciu, prípadne vráti sérii pomaly strácajúci lesk. Výsledná známka patrí medzi vysoké, pretože aj napriek minimu zmien, sa dá o Carbone povedať, že je to echt pohlcujúca zábava, ktorá bez zbytočných komplikácii vtiahne a vypľuje až po niekoľkých hodinách a stovkách odjazdených kilometrov. Takže zásadná otázka z perexu je šalamúnsky zodpovedaná – splnilo Need for Speed očakávania? Ak ste nemali žiadne prehnané, tak rozhodne.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Na koncerte v Manchestri malo dôjsť k výbuchom, hlásia obete

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, polícia potvrdila niekoľko obetí.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Ktovie, ako na voličov zapôsobí Klusov sľub vyčistiť úrady od rodinkárstva. Zdá sa totiž, že práve to im neprekáža v prípade ĽSNS.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

Neprehliadnite tiež

Astronóm: Blikajúcu hviezdu sme pozorovali aj na Slovensku

Poklesy v jasnosti hviezdy nespôsobujú mimozemšťania, zrejme ide o prirodzený jav, hovorí Ľubomír Hambálek z Astronomického ústavu SAV.

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Antikoncepcia postavená na dávnej rastline sa bude dať užiť pred alebo po styku. Prípadne sa bude nosiť ako náplasť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 287
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 088
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 917
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 782
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 736
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 108
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 269
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 678
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 474