Začiatkom marca tohto roku sme priniesli informácie o pokračovaní série Call of Duty . O treťom dieli sa to vtedy ešte toľko nevedelo, a tak sme so zatajeným dychom prijímali každú novú omrvinku. Táto situácia sa už samozrejme zmenila, pretože sa pred pár dňami začalo pokračovanie veselo predávať. Vynechaní bolo tentoraz PC hráči, titul je dostupný len na Xbox 360 a prvé recenzie hovoria, že hoci nejde o žiaden prevrat, stále je solídnym pokračovaním dobre zavedenej série. Lenže Call of Duty 3 nebol jediný titul, o ktorom sme sa vtedy rozpísali. Načrtli sme totiž aj prvé kontúry rodiacej sa hry s (provizórnym) názvom Call of Duty 4: Modern Warfare. Na serveri Amped IGO sa teraz zjavila správa potvrdzujúca prvotné údaje a dokonca aj nejaké nové pridáva. Hoci ešte stále nejde o nič oficiálne, myslím, že väčšinu z vás všetko okolo série dosť zaujíma, takže nevidím dôvod nezaklebetiť si: Server samozrejme tvrdí, že správy pochádzajú zo zdroja blízkeho výrobcom, a teda že sú úplne vierohodné. Prvým svetlým bodom je, že okrem podpory širokého spektra konzol sa opäť ráta aj s PC verziou. Hru by malo vyvíjať Infinity Ward, ktoré stojí za prvými dvoma dielmi. Trojstranná zmluva medzi tímami Infinity Ward a Treyarch s vydavateľom Activision hovorí, že o všetky pokračovania s nepárnym číslom v názve by sa mal starať Treyarch, o všetky párne zas Infinity Ward. Je v tom ale trošku bordel, pretože Call of Duty 2: Big Red One pre súčasne konzoly vyvíjal Treyarch... No, každopádne snaha je asi nejaká táka, že Infinity Ward, zakladateľ série, sa bude perspektívne a periodicky starať o nový engine, a kým bude na ňom pracovať, Treyarch medzitým doťukne ešte jedno pokračovanie na tom starom, ako v prípade Big Red One alebo v prípade COD3. To je ale nakoniec jedno, dôležitá je pre nás teraz informácia, že za titulom s poradovým číslom 4 stojí Infinity Ward. Azda najvýraznejším posunom oproti predchodcom by malo byť to, že sa boje tohto pokračovania budú odohrávať v súčasnosti, a to vo východných regiónoch. Úplnou novinkou je informácia o plánovaných 16 bodoch lokalizovaného poranenia (dnes sú štandardom 3), čo umožní stvárať také zverstvá, ako napríklad roztočiť prilbu na hlave guľkou, rôznymi spôsobmi ju odstreliť z gebule a dokonca z nej odpáliť vášmu nepriateľovi aj ucho. Hoci bola každá Call of Duty hra primárne zameraná na singleplayer, i ich multiplayerová zložka sa neustále stretáva s obrovským úspechom. V prípade štvrtého dielu by sa mala táto situácia ešte zlepšiť, keďže hra ponúkne možnosť bojovať naraz až v 54 hráčoch. Na záver sa ešte patrí dodať, že napriek pokusom renomovaných zahraničných webov overiť tieto informácie, vydavateľ Activision stále zaryto mlčí. Všetci ale veľmi dobre vieme, že mlčanie nie je práve ten najvýraznejší prejav popierania informácií, takže to pre nás zatiaľ vyzerá celkom nádejne. Dobre, dosť bolo na dnes (alebo aspoň na túto správu) klebiet, poďme sa zas tvátiť ako seriózny web (he-he).