New York 3. apríla (TASR) - Keďže africkí Američania a Hispánci v mestských oblastiach doteraz nemali veľké možnosti získať prístup k počítačom a internetu, spoločnosti riskujú stratu veľkého trhu, ak ignorujú týchto potenciálnych klientov.
Spoločnosť Citizenship Education Fund totiž vypracovala štúdiu o 700 amerických mestských oblastiach, kde dvoch z piatich ľudí bolo možné klasifikovať ako etnickú alebo rasovú menšinu.
Výsledky, ktoré možno označiť za "digitálnu priepasť", ukázali, že síce 60% všetkých mestských domácností má prístup na internet, ale rovnakú možnosť má len 37% Afroameričanov a 42% Hispáncov. Štúdia však zistila, že aj napriek tomu si väčšina ľudí z týchto dvoch skupín na budúci rok zaplatí internet.
Afroamerické domácnosti sú spomedzi všetkých domácností najviac televízne orientované, čím štúdia upozorňuje na éru internetovej, interaktívnej a digitálnej káblovej televízie. Afroameričania v porovnaní s ostatnými skupinami oznamovali veľký počet televíznych prijímačov v domácnosti, napojených na káblové rozvody a zároveň mali najvyššiu mieru prémiových programov.
Autori štúdie uvádzajú, že výsledky poskytnú firmám, ktoré dokážu využiť tieto informácie pri určovaní programovej skladby, obsahu, trhovej stratégie a tvorbe produktov. Podľa ich slov ak firmy prepoja školy a knižnice, detí začnú rozumieť týmto technológiám a namiesto zatracovania mestských oblastí, ktoré spoločnosti považujú za finančne nevýhodné, ich pripojenie na internet prinesie výhody obom stranám - poskytovateľovi aj užívateľovi.
* 1 sov