lýva to z ankety ČTK medzi najväčšími spoločnosťami na trhu.
Cetelem poskytuje najviac spotrebiteľských úverov na nákup spotrebnej elektroniky a domácich spotrebičov. Výrazne ale rastie podiel počítačov a ich príslušenstva, v porovnaní s minulým rokom ide o 65 percentný nárast, uviedol riaditeľ spoločnosti Václav Horák.
V objeme financovaných úverov sa počítače dostali už na druhé miesto hneď za televízory, v počte financovaných kusov sú teraz na štvrtom mieste a predbehli i počet financovaných chladničiek a mrazničiek, dodal.
V treťom štvrťroku sa oproti rovnakému obdobiu minulým rok na jednorazový spotrebiteľský úver častejšie kupovali popri domácich elektrospotrebičoch a spotrebnej elektronike nábytok či vybraný sezónny tovar, ako sú športové potreby, bazény či záhradná technika, uviedla hovorkyňa Home Credit Andrea Dobšíková.
Podľa nej je možné očakávať, že s nadchádzajúcim predvianočným obdobím bude stúpať dopyt najmä po LCD televízoroch, DVD, domácich kinách či digitálnych fotoaparátoch. Zo sezónneho tovaru to môže byť taktiež nákladnejšia výbava pre zimné športy, podotkla.
Zatiaľ čo v letných mesiacoch je tovarom nakupovaným na splátky najčastejšie biela technika (chladničky, práčky), v predvianočnom období dávajú zákazníci prednosť nákupu čiernej techniky (televízory, hi-fi techniky atď.), doplnila hovorkyňa GE Money Multiservis Eva Chaloupková. "Očakávame, že v tomto roku to bude podobné," poznamenala.
Hlavná sezóna splátkového predaja začína práve teraz, teda pred Vianocami. Najväčšie firmy v obore zvýšili objemy obchodu minulý rok až o desiatky percent, v prvom polroku tohto roka trh dosiahol rast o 7,5 percenta. Od minulého roka je znateľný trend nákupu drahších výrobkov s pomocou úveru.