Kedy sa začnú mobilné Vianoce? To zatiaľ operátori prísne taja

Blíži sa čas, kedy operátori každý rok začínajú mohutnú vianočnú kampaň. Presný termín spustenia však všetci prísne utajujú – považujú ho za svoje obchodné tajomstvo.

V uplynulých rokoch zákazníkov lákali Orange a T-Mobile, tento rok nie je vylúčené, že prvých zákazníkov začne lákať aj tretí operátor Telefónica O2. Svoje služby im však ponúkne až na budúci rok.

Mobilné Vianoce odštartoval minulý rok T-Mobile, svoju kampaň spustil presne 1. novembra 2005. Orange sa k nemu pridal 5. novembra. V roku 2004 sa vianočná kampaň začala dokonca o celý týždeň skôr, spustil ju predchodca T-Mobile, Eurotel, presne 25. októbra. Orange ho nasledoval 3. novembra 2004. S najväčšou pravdepodobnosťou sa teda vianočná kampaň mobilných operátorov ani v tomto roku nespustí skôr, ako po iné roky.

Čo ponúkli operátori v uplynulých rokoch?
V roku 2004 boli operátori, ktorí obyčajne ponúkali výhody naporcované v malých dávkach, mimoriadne štedrí. Vianočná akcia vtedy priniesla zákazníkom najviac výhod v histórii. Zároveň však pre operátorov, ktorí sa tvrdohlavo a bez rozmyslu pretekali v množstve výhod, priniesla aj množstvo problémov. Doplatil na ne predovšetkým Orange. T-Mobile, v tom čase ešte EuroTel, ponúkal zákazníkom na výber z niekoľkých vianočných balíčkov, v rámci ktorých mohli získať 1000 minút, 100 SMS a 100 MMS na mesiac počas víkendov a sviatkov, alebo 100 minút mesačne počas pracovných dní večer. Vybrať si tiež mohli balíčky, v rámci ktorých dostali buď 20 minút alebo 50 SMS navyše do všetkých sietí v SR. Posledným voliteľným balíčkom bol Viac MMS s 20-obrazovými správami mesačne.
Mnohí si tiež ešte dnes pamätajú reklamnú kampaň "Chcem tašku", v rámci ktorej dostal každý zákazník Eurotelu športovú tašku Reebok. Operátor sa snažil zaujať aj atraktívnou ponukou dotovaných telefónov.
Orange spočiatku ponúkol všetky akciové mobilné telefóny v cene od jednej koruny a v rámci vianočnej akcie umožnil zákazníkom vyskúšať si akýkoľvek paušál na jeden mesiac za symbolickú korunu. Každý nový zákazník tiež pri aktivácii paušálu získal špeciálny stierací kupón s možnosťou vyhrať až milión korún na služby operátora.
Necelé dva týždne po oznámení vianočnej ponuky však Orange urobil zásadnú zmenu - predstavil úplne novú a podstatne atraktívnejšiu vianočnú ponuku. V rámci nej všetci zákazníci, ktorí využili akciovú ponuku a aktivovali si niektorý z paušálnych programov, získali bezplatné telefonovanie a posielanie SMS 24 hodín denne, 7 dní v týždni počas jedného roku na zákaznícke čísla v sieti operátora.
O niekoľko dní nato zareagoval aj EuroTel a predstavil vianočný "Megabalík Viac", v rámci ktorého získali rovnaké výhody, ako ponúkal konkurent.
Zmeny na poslednú chvíľu priniesli operátorom veľké starosti. Napríklad v Orangei prejavili nespokojnosť už existujúci zákazníci, ktorí vo vianočnom období predlžovali zmluvu o využívaní služieb. Po mnohých protestoch Orange dodatočne umožnil využívať akciu s ročným telefonovaním zadarmo aj im. Zároveň musel ustúpiť aj tým nespokojným zákazníkom, ktorí využili vianočnú akciu pred uvedením bezplatných hovorov.
Operátor tiež nezvládol záujem zákazníkov a pred Vianocami na sklade nemal žiadne mobilné telefóny. Záujemcov zapisoval do poradovníka a telefóny im dodal až po 3. januári 2005.

V roku 2005 už Orange a T-Mobile takí štedrí neboli. Obaja sa minulý rok rozhodli zákazníkom poskytovať hovory, esemesky či obrazové správy MMS zadarmo na celý nasledujúci rok 2006. T-Mobile motivoval nových zákazníkov aj ďalšími darčekmi - k paušálnym programom rozdával CD walkmany Sony.
Všetci zákazníci T-Mobile, ktorí si zakúpili programy Relax 60 alebo 55Viac a vyššie, mohli počas celého roka 2006 po prečerpaní voľných minút a SMS správ zadarmo volať a posielať SMS a MMS správy na tri zvolené čísla v sieti operátora.
Zákazníci Orange, ktorí si v rámci vianočnej akcie aktivovali alebo predĺžili niektorý z paušálov 399 Sk, 60, 90+SMS, 120, 250, 500 a 1000 získali bezplatné telefonovanie na všetky zákaznícke čísla Orangeu počas jedného "Happy day" dňa v týždni, alebo celého víkendu.
V T-Mobile bolo neskôr možné zakúpiť si telefón s nabitou Easy kartou za výhodnejšiu cenu. Orange začal ponúkať neobmedzený paušál za pevný mesačný poplatok s volaniami do vlastnej siete a spustil súťaž o 44 automobilov Peugeot. Majitelia nových paušálov 299 Sk a 499 Sk dostali dva roky volaní zdarma vo vlastnej sieti. T-Mobile na túto ponuku zareagoval predplatenými balíčkami Nekonečné hovory, ktoré umožnili zdarma volať za pevný mesačný príplatok. Neskôr spustil hru o 2.000.006 korún.

Čo nás čaká tento rok?
Tento rok by sa mohol stať najštedrejším v histórii mobilnej komunikácie u nás. Podľa nášho odhadu rozmanitosť a výhodnosť ponuky mobilných operátorov významne ovplyvní to, či nový operátor Telefónica O2 spustí svoju reklamnú kampaň ešte v tomto roku, alebo počká až na spustenie vlastnej prevádzky. Telefónica O2 však zatiaľ vytrvalo odmieta komentovať akékoľvek kroky spojené so spustením služieb.
Jedno je však isté: Telefónica O2 môže väčšinu nových zákazníkov získať len z radov Orange a T-Mobile. Súčasní operátori preto urobia všetko pre to, aby si zákazníkov u seba udržali. Tomu prispôsobia aj svoje vianočné akcie a motivačné programy. Zároveň zrejme posilnia aj svoje retenčné programy, ktoré majú za úlohu presvedčiť odchádzajúceho zákazníka, aby sa zmenil svoje rozhodnutie a vrátil sa späť.

Ako zákazník máte svoju cenu, uvedomte si ju
S najväčšou pravdepodobnosťou až tento rok si bude môcť väčšina zákazníkov uvedomiť svoju cenu a využiť boj troch mobilných operátorov pre svoj prospech. Zmeny na telekomunikačnom trhu mu totiž dali do rúk niekoľko zbraní, ktoré doposiaľ nemal. Ako sa teda tento rok zachovať?
Naše odporúčanie je jednoduché: vyčkajte.
Do začiatku decembra sa mnohé ukáže a vy si budete môcť vybrať z bohatšej ponuky na trhu. Prehodnoťte aj svoje náklady na volanie u súčasného operátora. Tento rok si totiž pri zmene operátora môžete so sebou vziať svoje obľúbené či dlhé roky používané telefónne číslo a vybrať si toho, kto vám ponúkne lepšie podmienky a lacnejšie hovory.
Zároveň nad ponukami mobilných operátorov premýšľajte, prechod ku konkurencii pre vás totiž nemusí byť zákonite najvýhodnejší. Máte pred sebou minimálne 50 dní, počas ktorých sa môžete rozhodnúť, či využijete lákavú ponuku a upíšete sa na ďalších 18 až 24 mesiacov, alebo zmluvu predĺžite bez ďalších záväzkov a vyčkáte si na konkurenčný boj operátorov v budúcom roku.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Novou biometriou sú naše srdcia. Raz možno odomknú dvere, mobil i auto

Skenovanie srdca je bezpečnou biometriou budúcnosti. Stačí byť zariadeniam nablízku.

Nákup až do chladničky, Walmart skúša múdre roznášky

Balíčky už nebudú odložené pri dverách. Poslíčkovia ich prenesú cez vstupné dvere aj keď nie ste doma.

Neandertálsky chlapec odhaľuje záhady pravekého detstva

Osemročný chlapec ešte nemal vyvinutý mozog, už robil dospelácku prácu.

OBJEKTÍV

Uhádnete, na čo sa pozeráte? Nikon ukázal najlepšie mikroskopické videá

Nikon siedmy raz vyhlásil víťazov o najlepšie mikro snímky.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 326
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 143
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 136
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 635
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 873
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 176
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 122
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 118
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 038
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 930