Kedy sa začnú mobilné Vianoce? To zatiaľ operátori prísne taja

Blíži sa čas, kedy operátori každý rok začínajú mohutnú vianočnú kampaň. Presný termín spustenia však všetci prísne utajujú – považujú ho za svoje obchodné tajomstvo.

V uplynulých rokoch zákazníkov lákali Orange a T-Mobile, tento rok nie je vylúčené, že prvých zákazníkov začne lákať aj tretí operátor Telefónica O2. Svoje služby im však ponúkne až na budúci rok.

Mobilné Vianoce odštartoval minulý rok T-Mobile, svoju kampaň spustil presne 1. novembra 2005. Orange sa k nemu pridal 5. novembra. V roku 2004 sa vianočná kampaň začala dokonca o celý týždeň skôr, spustil ju predchodca T-Mobile, Eurotel, presne 25. októbra. Orange ho nasledoval 3. novembra 2004. S najväčšou pravdepodobnosťou sa teda vianočná kampaň mobilných operátorov ani v tomto roku nespustí skôr, ako po iné roky.

Čo ponúkli operátori v uplynulých rokoch?
V roku 2004 boli operátori, ktorí obyčajne ponúkali výhody naporcované v malých dávkach, mimoriadne štedrí. Vianočná akcia vtedy priniesla zákazníkom najviac výhod v histórii. Zároveň však pre operátorov, ktorí sa tvrdohlavo a bez rozmyslu pretekali v množstve výhod, priniesla aj množstvo problémov. Doplatil na ne predovšetkým Orange. T-Mobile, v tom čase ešte EuroTel, ponúkal zákazníkom na výber z niekoľkých vianočných balíčkov, v rámci ktorých mohli získať 1000 minút, 100 SMS a 100 MMS na mesiac počas víkendov a sviatkov, alebo 100 minút mesačne počas pracovných dní večer. Vybrať si tiež mohli balíčky, v rámci ktorých dostali buď 20 minút alebo 50 SMS navyše do všetkých sietí v SR. Posledným voliteľným balíčkom bol Viac MMS s 20-obrazovými správami mesačne.
Mnohí si tiež ešte dnes pamätajú reklamnú kampaň "Chcem tašku", v rámci ktorej dostal každý zákazník Eurotelu športovú tašku Reebok. Operátor sa snažil zaujať aj atraktívnou ponukou dotovaných telefónov.
Orange spočiatku ponúkol všetky akciové mobilné telefóny v cene od jednej koruny a v rámci vianočnej akcie umožnil zákazníkom vyskúšať si akýkoľvek paušál na jeden mesiac za symbolickú korunu. Každý nový zákazník tiež pri aktivácii paušálu získal špeciálny stierací kupón s možnosťou vyhrať až milión korún na služby operátora.
Necelé dva týždne po oznámení vianočnej ponuky však Orange urobil zásadnú zmenu - predstavil úplne novú a podstatne atraktívnejšiu vianočnú ponuku. V rámci nej všetci zákazníci, ktorí využili akciovú ponuku a aktivovali si niektorý z paušálnych programov, získali bezplatné telefonovanie a posielanie SMS 24 hodín denne, 7 dní v týždni počas jedného roku na zákaznícke čísla v sieti operátora.
O niekoľko dní nato zareagoval aj EuroTel a predstavil vianočný "Megabalík Viac", v rámci ktorého získali rovnaké výhody, ako ponúkal konkurent.
Zmeny na poslednú chvíľu priniesli operátorom veľké starosti. Napríklad v Orangei prejavili nespokojnosť už existujúci zákazníci, ktorí vo vianočnom období predlžovali zmluvu o využívaní služieb. Po mnohých protestoch Orange dodatočne umožnil využívať akciu s ročným telefonovaním zadarmo aj im. Zároveň musel ustúpiť aj tým nespokojným zákazníkom, ktorí využili vianočnú akciu pred uvedením bezplatných hovorov.
Operátor tiež nezvládol záujem zákazníkov a pred Vianocami na sklade nemal žiadne mobilné telefóny. Záujemcov zapisoval do poradovníka a telefóny im dodal až po 3. januári 2005.

V roku 2005 už Orange a T-Mobile takí štedrí neboli. Obaja sa minulý rok rozhodli zákazníkom poskytovať hovory, esemesky či obrazové správy MMS zadarmo na celý nasledujúci rok 2006. T-Mobile motivoval nových zákazníkov aj ďalšími darčekmi - k paušálnym programom rozdával CD walkmany Sony.
Všetci zákazníci T-Mobile, ktorí si zakúpili programy Relax 60 alebo 55Viac a vyššie, mohli počas celého roka 2006 po prečerpaní voľných minút a SMS správ zadarmo volať a posielať SMS a MMS správy na tri zvolené čísla v sieti operátora.
Zákazníci Orange, ktorí si v rámci vianočnej akcie aktivovali alebo predĺžili niektorý z paušálov 399 Sk, 60, 90+SMS, 120, 250, 500 a 1000 získali bezplatné telefonovanie na všetky zákaznícke čísla Orangeu počas jedného "Happy day" dňa v týždni, alebo celého víkendu.
V T-Mobile bolo neskôr možné zakúpiť si telefón s nabitou Easy kartou za výhodnejšiu cenu. Orange začal ponúkať neobmedzený paušál za pevný mesačný poplatok s volaniami do vlastnej siete a spustil súťaž o 44 automobilov Peugeot. Majitelia nových paušálov 299 Sk a 499 Sk dostali dva roky volaní zdarma vo vlastnej sieti. T-Mobile na túto ponuku zareagoval predplatenými balíčkami Nekonečné hovory, ktoré umožnili zdarma volať za pevný mesačný príplatok. Neskôr spustil hru o 2.000.006 korún.

Čo nás čaká tento rok?
Tento rok by sa mohol stať najštedrejším v histórii mobilnej komunikácie u nás. Podľa nášho odhadu rozmanitosť a výhodnosť ponuky mobilných operátorov významne ovplyvní to, či nový operátor Telefónica O2 spustí svoju reklamnú kampaň ešte v tomto roku, alebo počká až na spustenie vlastnej prevádzky. Telefónica O2 však zatiaľ vytrvalo odmieta komentovať akékoľvek kroky spojené so spustením služieb.
Jedno je však isté: Telefónica O2 môže väčšinu nových zákazníkov získať len z radov Orange a T-Mobile. Súčasní operátori preto urobia všetko pre to, aby si zákazníkov u seba udržali. Tomu prispôsobia aj svoje vianočné akcie a motivačné programy. Zároveň zrejme posilnia aj svoje retenčné programy, ktoré majú za úlohu presvedčiť odchádzajúceho zákazníka, aby sa zmenil svoje rozhodnutie a vrátil sa späť.

Ako zákazník máte svoju cenu, uvedomte si ju
S najväčšou pravdepodobnosťou až tento rok si bude môcť väčšina zákazníkov uvedomiť svoju cenu a využiť boj troch mobilných operátorov pre svoj prospech. Zmeny na telekomunikačnom trhu mu totiž dali do rúk niekoľko zbraní, ktoré doposiaľ nemal. Ako sa teda tento rok zachovať?
Naše odporúčanie je jednoduché: vyčkajte.
Do začiatku decembra sa mnohé ukáže a vy si budete môcť vybrať z bohatšej ponuky na trhu. Prehodnoťte aj svoje náklady na volanie u súčasného operátora. Tento rok si totiž pri zmene operátora môžete so sebou vziať svoje obľúbené či dlhé roky používané telefónne číslo a vybrať si toho, kto vám ponúkne lepšie podmienky a lacnejšie hovory.
Zároveň nad ponukami mobilných operátorov premýšľajte, prechod ku konkurencii pre vás totiž nemusí byť zákonite najvýhodnejší. Máte pred sebou minimálne 50 dní, počas ktorých sa môžete rozhodnúť, či využijete lákavú ponuku a upíšete sa na ďalších 18 až 24 mesiacov, alebo zmluvu predĺžite bez ďalších záväzkov a vyčkáte si na konkurenčný boj operátorov v budúcom roku.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Ako dávni migranti zmenili Európsku DNA? Prišli len muži a kone

Tretia hlavná migračná vlna zanechala stopu v Európanoch až dodnes.

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva robia špičkovú vedu

Päť ústavov Slovenskej akadémie vied vytvára výskum, ktorý nestojí na pevných základoch, tvrdia výsledky nezávislého auditu.

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 385
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 294
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 310
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 134
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 202
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 017
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 590
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 587

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop