Blue Dragon - návrat klasickej fantasy

Milióny hráčov z celého sveta, čo poznajú epickú sériu Final Fantasy, so zatajeným dychom sledovali odchod jej otca a teraz, po niekoľkých rokoch, pod krídlami inej spoločnosti, sa vrátil, aby nám tak predstavil svoje novorodeniatka – privítajme prvoroden

ého.

Ak v niečom pôvodný Xbox zaostával za konkurenciou viac ako v čomkoľvek inom, tak to boli rozhodne japonské RPGčka. Americký gigant túto chybu zatiaľ do posledného puntíku opäť kopíruje. Avšak už onedlho sa má všetko obrátiť k lepšiemu. Microsoft si svoju osudovú chybu uvedomil a nepriaznivú situáciu sa rozhodol zmeniť. Bezpochyby najväčšie očakávania sa vkladajú do jeho spriahnutia s mladou spoločnosťou Mistwalker. Pomerne neznáma firma v súčasnosti pripravuje jedny z najambicióznejších titulov práve pre Xbox 360. Reč je samozrejme o hrách Blue Dragon a Lost Odyssey.

Keď sa prvýkrát objavili informácie o odchode niekoľkých kľúčových predstaviteľov spoločnosti Square Enix a ich následnom sformovaní v novú minitováreň na hry, nikoho by ani vo sne nenapadlo, že práve oni sa vrhnú do vývoja hier pre konzolu s tak nepopulárnym kreditom v Krajine vychádzajúceho slnka. Teraz už poznáme pravdu a aj to, odkiaľ fúka vietor, či skôr odkiaľ prúdia nemalé finančné prostriedky. Momentálne však netušíme, či tento krok naplní, podľa mňa až prehnané, očakávania. V jednom sa ale zhodneme, ocko Bill tak zabezpečí rozšírenie ešte stále pomerne chudobnej zbierky hier pre Xbox 360 a dúfajme, že s sa s ním zaradí medzi tituly takej kvality, na ktoré budeme ešte dlho spomínať. Potenciál tu rozhodne je a s nim i tím schopný priviesť ho k životu.

O projekte s názvom Lost Odyssey sme vás už niekoľkokrát informovali. Teraz prišiel rad na nemenej príťažlivý titul - hru Blue Dragon. Hovoríte si, čo je na nej také príťažlivé? Ak si odmyslíme fakt, že mnohí označujú Blue Dragon aj ako next-gen Chrono Trigger, čo už je samo o sebe obrovská poklona tvorcom a lákadlo pre milovníkov tradičných japonských RPG z čias 16-tich bitov, dostanete rozprávkovo epické dobrodružstvo, akých sa dočkáme iba raz za niekoľko rokov. Pýtate sa, z čoho pramenia tak vysoké očakávania? Veď Mistwalker nepatrí medzi najstaršie firmy, no jeho obsadenie a obzvlášť tím podieľajúci sa na vývoji Modrého draka stojí za pozornosť. Producentom a zakladateľom spoločnosti nie je nikto iný než samotný Hironobu Sakagutchi. Známy predovšetkým ako otec legendárnej série Final Fantasy. Druhým na zozname je dizajnér postáv Akira Toriyama (Dragon Ball Z, Dragon Quest VIII) a trojku úžasných uzatvára Nobuo Uematsu. Muž, bez ktorého by mnohé trháky z dielne Square Enix neboli tým, čím sú. Ak vie niekto urobiť vynikajúci, orchestrálny a strhujúci hudobný doprovod, tak je to práve on. Kedysi lojálny pracovník Square, dnes člen Smile Please Co., koncertujúci po celom svete.

Informácii o hre, aj napriek tohtoročnému napevno stanovenému dátumu vydania, nie je mnoho. Tvorcovia sú pri rozdávaní rôznych rozhovorov zdržanliví a opatrní. Určitého zlomu sme sa predsa len dočkali. Na nedávnej Tokyo Game Show bola konečne možnosť tento skvost okúsiť na vlastnej koži. Odhaleniu hrateľného dema predchádzala tlačová konferencia. Po nej už nasledoval vytúžený prístup k nemu. Demo pozostávalo z dvoch častí, resp. k dispozícii boli dve uložené pozície, od ktorých mohol hráč pokračovať. Prvým miestom na výber boli zelenkasté planiny posiate zvieracími nepriateľmi. Tým nám dala hra jasne najavo, že obavy z náhodne generovaných súbojov môžeme pokojne hodiť za hlavu. Milým prekvapením bola možnosť ovplyvniť vhupnutie do súboja po vzore Breath of Fire 5, kedy sa zaútočením na nepriateľa celý začiatok automaticky ponesie vo vašej réžii. Je nutné ale povedať, že súboje neprebiehajú realtime. Podobne ako v prípade Dragon Quest VIII nepriateľov vidíte, no boj po kontakte s nimi sa okamžite presúva do arény vzhľadovo prislúchajúcej danému prostrediu.

Vyznávači akčných RPG typu Dark Cloud budú sklamaní, zato však milovníci ťahových súbojov à la Final Fantasy X sa majú načo tešiť. Súboje sú riešene rovnakým systémom, a teda pokiaľ nezadáte žiaden povedal, nepriatelia, ale ani ostatné postavy sa nedostanú na rad. Hráč dokonca v rohu obrazovky vidí poradie, v akom budú nasledovať ťahy postáv a nepriateľov. Taktiež po vzore FF X rýchlosť opätovného poradia tej istej postavy záleží od povelu, ktorý jej zadáte. Sakagutchi v poslednom rozhovore pre japonský týždenník Famitsu odhalil aj ďalší aspekt značne ovplyvňujúci priebeh niektorých bojov. Počas hry bude možné naraziť na dva odlišné typy nepriateľov. Zlých a spriatelených. Spriatelené tvory sami od seba neútočia, avšak môže vzniknúť situácia, pri ktorej sa v jednom súboji ocitnú obidva typy. Potom sa môžete stať svedkami aj toho, ako vám v núdzi niektorí z nich pomôže napríklad i doplnením energie.

Druhá voliteľná časť dema sa odohrávala na obrovskej vznášajúcej sa nepriateľskej lodi. V koži mladého Shu bolo cieľom prebojovať sa až k bossovi, po ktorom ešte nasledovalo zopár animácii a demo sa skončilo. Nepriateľmi v tejto časti boli mechanickí roboti, ktorých ale, vzhľadom na to, že postavy boli značne „prelevelupované“, nebolo problém poraziť. Útočenie postáv v prípade Blue Dragon prebieha prostredníctvom tieňov, ktoré vychádzajú a formujú sa na základe danej postavy. Následne potom kopírujú jej pohyby. Túto schopnosť majú všetky hlavné postavy a je dobré, že príšerky živené našimi tieňmi vychádzajú pri poradí postavy automaticky. Medzi ďalšie potešujúce správy patrí možnosť potvrdzovania útočných animácii. Nie všetky sú dlhé, ale niektoré sa natiahnu aj na viac než 15 sekúnd.

Z hľadiska grafiky a zvukového spracovania sa máme rozhodne na čo tešiť. O samotnom hudobnom doprovode sme si už čo to povedali v úvode. Značka Uematsu znamená prvotriednu kvalitu a minimálne pár melódii, ktoré sa vám vryjú do pamäti. Blue Dragon beží na vlastnom engine. Ten by však sám o sebe neznamenal nič, pokiaľ by nebol živený ohromnou silou nového Xboxu. Hra pôsobí úžasným dojmom oživnutej rozprávky, no pri niektorých pasážach by sa určite našli i takí hráči, ktorí by nad nimi ohrnuli nos s tým, že to mohlo vyzerať aj o fúz lepšie. O postavách platí prakticky to isté, ale ani oni nemali za cieľ konkurovať realistickým postavám z Gears of War. Toriyama opäť vytvoril partiu mladých nebojácnych hrdinov, na ktorých pleciach spočinul osud celého kraja. My si ich pre lepšie zoznámenie aspoň v krátkosti predstavíme.

  • Shu je len šestnásťročný mladík. Ako uvádza oficiálna vizitka, ide o značne neposedného a tvrdohlavého chalana, ktorý aj napriek zákazom rád skúma starobylé ruiny. Predovšetkým sa v ňom ale skrýva dobrosrdečnosť a odhodlanie postaviť sa za dobro, nech sa deje, čo sa deje. To nakoniec aj v jednej animácii hneď dokáže, keď pri hrozbe zahynutia nezdupkal, ale ostal po boku priateľky a snažil sa jej pomôcť. V súbojoch sa taktiež nemusí za nič hanbiť. Monštrum živené jeho tieňom ako jediné pripomína skutočného modrého draka. Shu však nie je príliš zameraný na fyzické útoky. Spolu s drakom dávajú prednosť elementom. Nechýbajú ani tradičné špeciálne útoky. Niektoré z nich boli dostupné aj v samotnom deme. Napríklad v prípade Shu išlo zdrvujúci útok, počas ktorého sa drak odosobnil od hrdinu a najprv sám a následne i s ním na chrbte spôsobil značný úbytok nepriateľovej energie.

  • Kluke má rovnako ako Shu iba šestnásť rokov. Do boja proti zlu sa dala po jednom z útokov na mesto, pri ktorom prišla o rodičov. Rok sa ponevierala krajinou až sa jej cesty skrížili s Jirom a Shu.

  • Jiro aj napriek svojmu veku (17) je Shuov spolužiak. Zároveň však predstavuje jeho presný opak. Problémy sa snaží riešiť predovšetkým rozumom a precízne zvažuje každé ďalšie počínanie. Nanešťastie pri prvých neúspechoch a zlyhaní si prestáva veriť. Demo ukázalo, že dokáže byť skvelým liečiteľom, ktorého sa oplatí držať čo najďalej od centra diania. Tým sa mu síce zníži o nejaké to percento sila útoku, ale zároveň si tak posilní obranu.

  • Marumaro pochádza z klanu Devi. Jeho vek nie je známy, no podľa výzoru a spôsobu správania sa nemôže byť omnoho väčší než v prípade ostatných členov partie. Marumaro sa podobá na malého žltého čertíka, má zvláštne spôsoby vyjadrovania a akoby zachrípnutý hlas. Napríklad emócie dáva najavo tancom. V súboji dokáže byť nesmierne užitočný, svoje útoky môže kombinovať s ostatnými členmi skupiny.

  • Zola predstavuje silnú oporu celého tímu. Dvadsaťročná vojačka zahalená rúškom tajomstva, ktorá len zriedkavo prejavuje svoje city navonok, disponuje agresívnym štýlom v súbojoch, čo sa odzrkadľuje aj na jej tieni. Avšak na rozdiel od Shu sú jej útoky zväčša bez prímesi elementov.

Okrem týchto postáv sa v hre stretneme aj s ďalšími, nehovoriac o hŕbe nepriateľov. Blue Dragon si podľa slov tvorcov vyžiada ešte par dni na dokončenie, no stanovený dátum vydania na posledný mesiac tohto roka by mal stihnúť bez problémov. Žiaľ, zatiaľ len pre japonsky hovoriacu krajinu. My ostatní si budeme musieť počkať. Oficiálny dátum vydania pre náš región je zatiaľ naplánovaný až na rok 2007, no bez udania konkrétnejšieho obdobia. Pokiaľ ale hra nenaplní očakávania (nechcem byť zlým prorokom, ale za súčasnej situácie Microsoft nemá veľkú šancu na úspech v Japonsku, nech by prišiel takmer s čímkoľvek) dočkáme sa jej skôr, ako by sme si mysleli. Nech to už dopadne akokoľvek, držíme Billovi a Mistwalkeru palce.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Samsung predstavil nástupcu Galaxy Note 7

Nový Galaxy Note 8 sa začne predávať 15. septembra.

Problém s nimi mali aj superpočítače. Odhalili tajomstvá turbulencií

Španielski inžinieri potvrdili teóriu ruského matematika zo 40. rokov minulého storočia.

Čísla môžeme mať vrodené. Aj dvojdňové bábätká cítia ako fungujú

V Izraelskej nemocnici by výskum mohol dopadnúť inak.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 986
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 152
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 199
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039