Na rozdiel od „kultového“ predchodcu už nebude Heretic Kingdoms akčným sekaním v štýle Diabla, lež hra sa zmení na tradičné RPG, pri ktorom sa dôraz kladie na iný štýl, než je boj. Dokonca sa bude dať hra dokončiť aj bez jedinej bitky, ale to rozhodne nie je hlavnou devízou Heretic Kingdoms. V prvom rade treba upozorniť na plynúci čas v hre – hlavného hrdinu dostaneme do rúk ako 18-ročného mladíka a budeme sa mu venovať až do jeho smrti. Príjemne vyzerá možnosť nájdenia si vlastnej družky a splodenia potomkov.
Podobný spôsob vývoja sme mali možnosť zhliadnuť vo Fable, ale podľa tvorcov sa nejedná o žiadne kopírovanie, prechod medzi jednotlivými etapami života bude plynulý, stane sa nezávislým na plnení questov. Keďže pri vývoji pomáha 3D People aj vcelku známa persóna Chris Bateman (Ghost Master, Discworld Noir), očakávať môžeme aj ďalšie vylepšenia typu: kúpa rozličných budov (nielen vlastného príbytku, ale napríklad aj krčmy alebo verejného domu), možnosť zarábania na trhu, cestovanie po svete, jeho študovanie a spoznávanie. Mnoho drobností okolo napokon vytvára dojem offline MMORPG, kde sa nemusíte starať o hlavnú zápletku, ale žiť si vo vymyslenom svete podľa vlastného uváženia. Tento koncept je náročný na spracovanie a verím, že sa podarí tvorcom celú hru náležite vybalansovať. Svet môže byť síce slobodný, ale taktiež prázdny. Ďalším plusom vyzerá byť i staranie sa o svoj šatník, takže napríklad v úlohe obchodníka musíte náležite i vyzerať.Dôležitou premenou prešlo i získavanie skúseností. 3D People upustili od tradičného zvyšovania úrovne pri zabíjaní protivníkov, ale stavili na časom rastúce skúsenosti. Na začiatku tak bude mať hrdina niektorú schopnosť vycvičenú na 3 mesiace, neustálym používaním sa však môže zmeniť na niekoľkoročné skúseností.
Vyzerá to rozhodne zaujímavo, logicky sa bude zvyšovať tá vlastnosť, ktorej sa hráč bude venovať. Odpadá tak rozdeľovanie bodíkov po usmrtení tisíc plus jedného monštra. Miešaním jednotlivých schopností tak docielite postavu presne vo svojom obore, dokonca sa vraví, že jedným z povolaní bude aj prostitút – no neberte to.Grafické spracovanie je vidno z obrázkov , v pláne je plynulé striedania sa dňa a noci, zmena ročného obdobia, počasia a rôzne oku lahodiace efekty vrátane hry svetla s tieňom. Vyzerá to úžasne, navyše sa jedná o ranú verziu, takže sa dočká poctivého vylepšenia. Pre malé vývojárske štúdio sa jedná o riadnu záťaž, preto sa plná verzia neobjaví skôr ako začiatkom roku 2008, no i tak sa už teraz teším, pretože sa i u nás blýska na lepšie časy.
Zdroj: Games Tiscali